Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@07:14:04 GMT

اجرای داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ درسال نخست تولید

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۰۰۳۵

اقتصاد>صنعت - ایرنا به نقل از معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت: برنامه داخلی سازی خودروی پژو 2008 در سال نخست تولید 40 درصد است و به طور قطع به این رقم تا پایان امسال دست خواهیم یافت.

محسن صالحی نیا امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش درباره شایعه ها مبنی بر کاهش داخلی سازی این خودرو از 40 به 30 درصد در سال نخست تولید، افزود: همواره برنامه داخلی سازی بر اساس مراحل پیش بینی شده بتدریج به نقطه اوج خود می رسد، اما گاهی اوقات با توجه به زمان عقد قرارداد تا تامین تجهیزات و ماشین آلات یا قالب های خاص ممکن است با وقفه هایی در کار مواجه شویم که البته طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برنامه داخلی سازی محصول جدید ایران خودرو مطابق وعده داده شده (40 درصد داخلی سازی تا پایان امسال) با قوت و قدرت اجرایی خواهد شد.

در روزهای اخیر برخی رسانه ها اعلام کرده بودند: در حالی که تولید پژو 2008 بنا بر مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با داخلی سازی 40 درصدی آغاز می‌شد، طبق اعلام محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت قرار است با داخلی سازی 30 درصدی آغاز شود.

این رسانه ها همچنین از دفاع صالحی‌نیا از عقب نشینی وزارت صنعت از داخلی‌سازی 40 درصدی خبر دادند و به نقل از این مقام مسئول اعلام کردند: مغایرتی بین تولید پژو 2008 با داخلی‌سازی 30 درصدی و مصوبه وزارت صنعت وجود ندارد و اگر دیدید سال آینده داخلی‌سازی این خودرو افزایش نیافت، نسبت به این مسئله اعتراض کنید.

پیشتر «آرش محبی‌نژاد» دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار کرده بود، مطابق اعلام مدیرعامل ایکاپ (شرکت ایران خودرو- پژو)، تولید خودروی پژو 2008 با داخلی سازی 20 درصدی در سال گذشته آغاز شد که از این میزان 14 درصد مربوط به مونتاژ بدنه و رنگ و 6 درصد دیگر تولید و تامین قطعه توسط قطعه سازان داخلی است.

به گفته این مقام مسئول، مطابق قرارداد ایران خودرو و طرف خارجی، عمق ساخت داخل این خودرو در تولید انبوه در سال نخست تولید 40 درصد خواهد بود و پس از دو سال به 70 درصد می رسد؛ در این راستا، ایران خودرو در تفاهم نامه ای با قطعه سازان داخلی، قرارداد عمق ساخت داخل 55 درصدی شامل 41 درصد تامین قطعات و 14 درصد مونتاژ بدنه و رنگ منعقد کرده است.

محبی نژاد تصریح کرد: دستیابی به این مهم تحول بزرگی در تولید خودروی کشور به دنبال خواهد داشت؛ این در حالی است که در گذشته همه قطعات خودرویی به صورت CKD (بسته کامل) وارد می شد و عمق ساخت داخل کم بود یا بتدریج صورت می گرفت.

وی ادامه داد: با شروط چهارگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت، شامل عمق ساخت داخل تا 40 درصد در سال نخست تولید و تا 70 درصد در مدت سه سال، صادرات 30 درصدی خودرو و قطعات، انتقال دانش فنی و فناوری و سرمایه گذاری مشترک طرف خارجی (شامل سرمایه گذاری نقدی و تامین ماشین آلات و انتقال فناوری)، آینده صنعت خودرو تضمین می شود.

به گزارش ایرنا، پژو 2008 نخستین محصول ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه) است که در ایران به مرحله تولید رسیده است، دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهوری ایران و فرانسه به امضا رسید.
دوازدهم اردیبهشت ماه امسال تولید انبوه دو خودروی دنا پِلاس و پژو 2008 با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

تولید این خودرو نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپایی در ایران شد.
سرمایه گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش، فناوری و صادرات 30 درصد محصولات تولید این شرکت، از الزام های این قرارداد به شمار می آید.

با امضای این تفاهم نامه ها همه قطعه سازان داخلی در طراحی خودرو حضور خواهند داشت و محصولات با 70 درصد ساخت داخل و با استاندارد روز جهانی تولید می شود.

50 درصد تولیدات قابلیت صادرات خواهد داشت و نخستین تولید دو سال و نیم آینده افتتاح خواهد شد و در مدت 10 سال 50 درصد خودروهای تولیدی صادر و همه طراحی ها و انتقال دانش و فناوری انجام خواهد شد.

** افزایش قیمت وانت پراید
صالحی نیا همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره افزایش قیمت وانت پراید در روزهای گذشته، تاکید کرد: هر گونه افزایش قیمت خودروها بر اساس مصوبه ای است که خودروسازان بر اساس پیشنهاد شورای رقابت دریافت می کنند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: در این زمینه مدیر فروش شرکت سایپا باید توضیح بدهد که مبنای این افزایش، اصلاح قیمت در شورای رقابت یا هزینه های قانونی مترتب است؟

برپایه اخبار منتشر شده ، گروه خودروسازی سایپا در جدیدترین ابلاغیه به نمایندگی‌های فروش خود، قیمت وانت پراید را یک میلیون و 114 هزار تومان افزایش داد.

براین اساس، قیمت وانت پراید که پیشتر 19 میلیون و 200 هزار تومان بود، حال به 20 میلیون و 314 هزار تومان رسیده است.

39224

کلید واژه‌ها : بازار خودرو - خودروسازان - خودرو -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی