Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون وزير صنعت در حالي از مفاد قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بي‌اطلاع است که مدير وي مي‌گويد طبق اين قانون، براي پيش‌پرداخت پژو 2008 نبايد بيش از 50 درصد قيمت خودرو به عنوان پيش‌پرداخت دريافت شود و بر اين اساس پيش پرداخت اين خودرو نبايد بيش از 50 ميليون تومان باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، شرکت ايران‌ خودرو اخيراً نسبت به پيش‌فروش پژو 2008 با پيش‌پرداخت 60 ميليون تومان اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت خودروساز مي‌تواند حداکثر تا 50 درصد مبلغ خودرو را به عنوان پيش‌پرداخت دريافت کند. در چنين شرايطي يکه‌زارع مديرعامل ايران‌ خودرو قبلاً اعلام کرده بود که اين خودرو بين 90 تا 100 ميليون تومان قيمت‌گذاري خواهد شد. با توجه به اين مسئله، نرخ پيش‌پرداخت پژو 2008 نبايد بيش از 50 ميليون تومان باشد و درغير‌ اين‌ صورت ايران‌ خودرو دچار تخلف شده است.
خبرنگار فارس در مورد اين مسئله و دليل عدم نظارت وزارت صنعت بر پيش‌فروش پژو 2008 از محسن صالحي‌نيا، معاون وزير صنعت سوال پرسيد که وي پاسخ داد من نمي‌دانم تخلف يعني چه؟ قيمت اين خودرو تعيين نشده است.
خبرنگار فارس پرسيد: پس پيش‌پرداخت فروش پژو 2008 بر چه اساس تعيين شده و تا چه ميزان به قانون توجه شده است؟ صالحي‌نيا پاسخ داد: کدام قانون؟ اين قانون نيست. وي رو کرد به قناتي مديرکل خودروسازي وزارت صنعت و از او پرسيد آقا شما چنين قانوني ديده‌ايد؟ قناتي پاسخ داد: در قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو عنوان شده که مبلغ پيش‌پرداخت خودرو نبايد از 50 درصد قيمت خودرو بيشتر باشد.
صالحي‌نيا با تعجب گفت: اين قانون کجاست؟ چه کسي چنين چيزي گفته است؟!
معاون وزير صنعت با بيان اينکه هنوز قيمت پژو 2008 تعيين نشده است، از خبرنگار فارس خواست تا اين موضوع را پيگيري نکند و به وي گفت: مسئله را کش ندهيد. 
خبرنگار فارس در مورد تخلف ديگر ايران‌ خودرو در زمينه مدت‌ زمان تعيين‌ شده براي تحويل پژو 2008 نيز از صالحي‌نيا سوال کرد و پرسيد طبق قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، حداکثر مدت زمان تحويل خودرو در پيش‌فروش‌ عادي 12 ماه و در پيش‌فروش 9 ماه است، چرا ايران‌ خودرو زمان تحويل را حتي 14 ماه نيز اعلام کرده است؟ صالحي‌نيا پاسخ داد: مهم نيست، حداکثر 12 ماهه تحويل خواهند داد.
خبرنگار فارس گفت: ولي در جدول اعلام شده از سوي ايران‌ خودرو، زمان تحويل تا 14 ماه نيز لحاظ شده است که صالحي‌نيا گفت: من جوابي به شما نمي‌دهم. برويد از ايران‌ خوردو سوال کنيد.
خبرنگار فارس گفت شما به عنوان معاون وزير صنعت، مسئول نظارت بر عملکرد خودروسازان هستيد. صالحي‌نيا گفت: من هرچه مي‌گويم، شما چيز ديگري مي‌گوييد، هرچه که دوست داريد بنويسيد.
به گزارش فارس اين صحبت معاون وزير صنعت در حالي مطرح است که اسناد مربوط به پيش فروش پژو 2008 و همچنين قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان خودرو موجود است و بهتر است مسئولان وزارت صنعت به آنها مراجعه و اطلاعاتشان را به روز کنند.

 

 

انتهاي پيام/م

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل زیبای دیوید بکام با پیراهن لس آنجلس گلکسی (3 می، 2008) / فیلم

سال 2008 در چنین روزی و در جریان تساوی دو تیم سالت لیک سیتی و لس آنجلس گلکسی، دیوید بکام این گل زیبا را به ثمر رساند.

دانلود (2.2MB)

دیگر خبرها

  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • نویدکیا: بازی مقابل صنعت نفت می‌تواند برای ما دردسرساز شود
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه
  • گل زیبای دیوید بکام با پیراهن لس آنجلس گلکسی (3 می، 2008) / فیلم
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه