Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - واکنش‌ها به حواشي راهپيمايي روز قدس، توضيحات بعيدي‌نژاد در مورد مصوبه FATF در مورد ايران، گفت و گوي عارف با ايسنا، برگزاري مانور نيروهاي مسلح در فرودگاه مهرآباد، محکوميت حمله تروريستي به بيت‌الله‌الحرام از سوي ايران، تاييد صحت انتخابات شوراها در استان تهران و... از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز شنبه، سوم تير ماه 1396 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





عيادت رهبر انقلاب از آيت‌الله مظاهري
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي صبح امروز (شنبه) با حضور در يکي از بيمارستان‌هاي تهران، از آيت‌الله مظاهري عيادت کردند. رهبر انقلاب اسلامي در اين عيادت ضمن دعا براي آيت‌الله مظاهري، از اقدامات انجام‌شده براي معالجه‌ي ايشان مطلع شدند.

معاون امنيتي استانداري تهران از برگزاري مانور نيروهاي مسلح در فرودگاه مهرآباد خبر داد. معاون امنيتي استانداري تهران با اعلام اين خبر گفت: صبح امروز مانور محدودي توسط نيروهاي مسلح حاضر در محدوده فرودگاه برگزار شد. محسن همداني درباره شنيده شدن شليک گلوله از فروگاه مهرآباد، اظهار کرد: اين موضوع به هيچ وجه امنيتي نبوده و نيروهاي مسلح حاضر در فرودگاه يک مانور محدود داخلي برگزار کردند.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه درسپاه در جمع پرشور مردم شهرکرد در راهپيمايي روز قدس با برشمردن توطئه هاي استکبار براي سلطه برمنطقه ي غرب آسيا، يکي از حلقه هاي توطئه را ايجاد يک رژيم غير ديني ضد اسلامي و نژاد پرست بنام رژيم صهيونيستي بر شمرد و گفت:دشمن اگر در گرداب اشتباه محاسباتي قرار گيرد، پاسخ محکمي دريافت خواهد کرد.

رئيس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت که صحت انتخابات شوراها در استان تهران تاييد شد. عليرضا رحيمي اظهار کرد: هيات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران در مهلت مقرر يعني تا پايان 31 خرداد صحت انتخابات را در تمامي حوزه‌هاي انتخابيه استان تهران تاييد کرد.
واکنش‌ها به حواشي راهپيمايي روز قدس
محمد نهاونديان، رييس دفتر رييس‌جمهور در واکنش به حواشي ايجادشده در زمان حضور رييس‌جمهور در راهپيمايي روز قدس با بيان اينکه «طرح شعارهاي انحرافي و تقابلي توسط تعداد معدودي و با تدارک قبلي با هدف حاشيه‌سازي و انحراف توجهات از موضوع اصلي انجام شده است»، تاکيد کرد: نيت‌هاي حقير دشمن‌پسند در برابر عظمت حضور مردم ارزشي ندارد. خورشيد وحدت براي رفع هر ظلمتي کافي است. معاون اول رييس جمهوري نيز نسبت به حواشي راهپيمايي روز قدس و سر دادن برخي شعارها عليه خود و رئيس‌جمهور واکنش نشان داد. اسحاق جهانگيري با انتشار تصوير خانمي که عليه او در جريان راهپيمايي شعار مي‌داد، در صفحه اينستاگرام خود پاسخي را که در واکنش به وي داده بود منتشر کرد و نوشت: خواهر گرامي! اشتباه مي‌کنيد؛ اين کارها به ضرر کشور و نظام است. محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت نيز در همين ارتباط بي‌احترامي به رييس‌جمهور را اهانت به جمهوريت نظام دانست. محمود واعظي، وزير ارتباطات در صفحه اينستاگرام خود ضمن محکوم کردن اهانت به رئيس‌جمهور نوشت: متاسفانه امروز عده‌اي به جاي محکوم‌کردن اسرائيل، به رئيس‌جمهور منتخب مردم بي‌احترامي کردند و نشان دادند که در شرايط بسيار حساس منطقه، تنها چيزي که برايشان اهميت ندارد، منافع ملي و حفظ اقتدار و يکپارچگي نظام است. الهام امين زاده، دستيار ويژه رييس‌جمهور در امور حقوق شهرونديبا بيان اينکه حقوق سياسي رئيس جمهور تضييع شده است تاکيد کرد: حقوق شهروندي مردم و حقوق سياسي رييس‌جمهور با اقدامات خودسرانه گروهي تضييع شده است.
نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه قوه قضاييه بايد با هتاکان به رييس جمهور برخورد کند، گفت:چون روز قدس روز وحدت و انسجام است و اين اقدام باعث مي‌شود که پيام اشتباهي به جهانيان بفرستيم و حضور پرشکوه مردم تحت الشعاع اين گونه اقدامات قرار گيرد. نماينده مردم اراک در مجلس با بيان اينکه هتاکان به رئيس‌جمهور نه پيرو رهبري هستند و نه در جريان‌هاي سياسي جايي دارند گفت: رعايت ادب و اخلاق در برخورد با مسئولين در مجامع عمومي يک وظيفه است و اگر نقدي نيز نسبت به عملکرد آنها وجود دارد بايد اين نقد در فضاي منصفانه و مودبانه مطرح شود. نماينده مردم قائمشهر در مجلس تاکيد کرد:بايد بررسي شود هتاکان به رييس جمهور چه کساني بودند و از کجا سازماندهي شدند، چراکه پنجه کشيدن و حاشيه ايجاد کردن، ‌ بي‌احترامي به جايگاه روز قدس است و اينگونه حرکات شکستن حرمت جايگاه حقوقي رياست جمهوري و پنجه کشيدن به آن است.
همچنين انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي در پي هتک حرمت به رييس ‌جمهوري در جريان راهپيمايي روز قدس بيانيه‌اي منتشر و اين اقدام خوودسرانه را محکوم کرد. محمد حسيني، نماينده مردم تفرش و آشتيان در مجلس شوراي اسلامي گفت: توهين به رئيس‌جمهور آب به آسياب دشمن ريختن است و اتفاقي که در روز قدس افتاد، ‌ اسباب خوشحالي دشمن را فراهم کرد. عبدالله ناصري، فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينکه اقدام خودسرها در توهين به رئيس جمهور همسو با صهيونيست‌ها ست گفت: گروه‌هاي خودسر که تحت حمايت برخي نهادها و کانون‌ها هستند، هزينه‌هاي زيادي را به کشور وارد کرده اند. بهروز بنيادي، يک عضو فراکسيون اميد، ضمن محکوم کردن حواشي به وجود آمده در راهپيمايي روز جهاني قدس عليه رييس‌جمهور گفت:برخورد جدي با توهين‌کنندگان به رئيس جمهور انتظار مردم و نمايندگان مجلس از قوه قضائيه است . همچنين نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي در مورد توهين به رييس جمهور در روز قدس، ‌ گفت: توهين به دومين شخص جمهوري اسلامي نشانه بي بصيرتي و اقدامي دشمن شادکن است. حزب اراده ملت ايران نيز در بيانيه‌اي از اهانت به رئيس جمهوري در روز قدس انتقاد کرد.
***

محمدرضا عارف از چهره هاي شاخص مجلس دهم و رييس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان، در گفت‌وگوي اختصاصي با ايسنا در مورد طرح برخي شايعات در زمان انتخابات مبني بر دست داشتن پسرش حميدرضا عارف در بستن ليست انتخابات شوراها مي گويد هيچکس در بستن اين ليست نقش نداشت چه برسد به پسر بنده که اصلا درگير انتخابات نبود!
علاءالدين بروجردي، رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پرتاب شش فروند موشک از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به مواضع تروريست‌هاي تکفيري، گفت: پاسخ اقدام بچگانه تروريست‌ها ديده شد، ايران اسلامي جاي عرض اندام تروريست‌ها وگروه‌هاي تکفيري نيست.

دادستان ديوان محاسبات کل کشور با اشاره به پرونده شهرداري تهران در اين ديوان گفت که پيش از انتخابات راي اوليه‌اي براي شهردار تهران صادر شده بود که با رفع موانع موضوع منتفي شد.فياض شجاعي اظهار کرد: پيش از انتخابات رياست جمهوري شهردار تهران براي حسابرسي ديوان محاسبات موانعي ايجاد کرده بود که در همين راستا پرونده اي در دادسراي ديوان تشکيل شد و راي اوليه اي هم صادر شد اما ايشان پيش از قطعيت راي براي ورود حسابرسان به شهرداري تهران اعلام آمادگي کرد. لذا از قطعي شدن حکم ايشان جلوگيري شد.
ارزيابي‌ها از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس

نصرالله پژمانفر، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور باانگيزه مردم در روز قدس عکس‌العمل در برابر جنايات صهيونيست‌ها بود. محمد حسيني، نماينده مردم تفرش، آشتيان و فراهان در مجلس گفت:اتحاد ملت‌هاي آزاديخواه جهان در روز قدس متجلي شد. بهروز بنيادي، عضو فراکسيون اميدگفت: مسلمانان با وحدت بر ظالمان عالم پيروز مي‌شوند. محمدحسين قرباني، نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس شوراي اسلامي گفت: شرکت مردم در راهپيمايي روز قدس باشکوه‌تر از هر سال بود. علي‌اکبر کريمي، نماينده مردم اراک، کميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي گفت: راهپيمايي روز قدس اتحاد پوشالي حکومت‌هاي مرتجع عربي را درهم شکست. حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنوري، نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: ملت ايران در روز قدس حماسه‌اي ديگر رقم زدند.
***
ايران، طرح حمله تروريستي به بيت‌الله‌الحرام را محکوم کرد. سخنگو و رييس مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت امور خارجه کشورمان، طرح ناکام حمله تروريستي به بيت الله‌الحرام را به شدت محکوم کرد. بهرام قاسمي اظهار کرد : طرح ناکام حمله تعدادي از تروريست‌هاي جنايتکار براي حمله به بيت‌الله‌الحرام که با شکست روبرو شد بار ديگر نشان داد تروريسم لجام‌گسيخته و رو به تزايد کنوني که تمامي جهان، منطقه و بخصوص مسلمانان و کشورهاي اسلامي را هدف قرار داده است دين، مذهب، جغرافيا، نژاد و مليت نمي‌شناسد و براي رسيدن به اهداف شوم خود حتي مقدس‌ترين مکان مسلمانان جهان را مي‌تواند نشانه رود.
«محمد محموديان» رئيس دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در مصر با اشاره به اثبات ناکارآمدي روند بي حاصل سازش و همکاري با رژيم صهيونيستي در دو دهه گذشته بدليل خوي زياده خواهي و اشغال گري رژيم صهيونيستي از يکسو و از سوي ديگر روند افزايش شهرک سازي صهيونيست ها در اراضي اشغالي فلسطين تاکيد کرد: از ديدگاه جمهوري اسلامي ايران هرگونه تلاش براي انتقال سفارت خانه ها به بيت المقدس با هدف به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي در اين مکان مقدس مردود و محکوم است.
صدور مجوز ساخت راکتورهاي 3 و 4 نيروگاه هسته‌اي کودانکولام هند صادر شد. نهاد انرژي اتمي هند (AERB) که مسوول نظارت بر فعاليت‌هاي هسته‌اي در اين کشور است مجوز بتن‌ريزي براي واحدهاي 3 و 4 نيروگاه هسته‌اي کودانکولام صادر کرده است. پيش‌تر والري لميارنکو رييس شرکت اتم استوري اکسپورت اعلام کرده بود که شرکت روس اتم آمادگي دارد تا نخستين بتن‌ريزي واحدهاي 3 و 4 نيروگاه کودانکولام را در اواخر ژوئن اوايل جولاي انجام دهد.

FATF باز هم به نفع ايران رأي داد. گروه بين‌المللي اقدام مالي (FATF) که اقدامات تنبيهي عليه ايران را به مدت يک سال متوقف کرده بود، روز جمعه اعلام کرد که با توجه به پايبندي تهران به تعهدات خود، همچنان اين محدوديت‌ها و اقدامات تنبيهي را معلق نگه خواهد داشت. همچنين بعيدي‌نژاد در مورد مصوبه FATF در رابطه با ايرانتوضيحاتي ارائه کرد. سفير ايران در انگليس و عضو تيم ايران در جريان مذاکرات هسته‌اي، در کانال تلگرامي خود نوشت: اعضاي نهاد ترتيبات مالي بين‌المللي براي جلوگيري از پولشويي و تأمين مالي تروريسم موسوم به اف اي تي اف که در شهر والنسيا در اسپانيا تشکيل جلسه داده‌اند، طي مصوبه‌اي از اقدامات موثر نظام بانکي و مالي ايران براي مقابله با پولشويي و تامين مالي تروريسم تقدير نمودند و بدين ترتيب براي دومين سال متوالي اعمال محدوديت‌هاي تحميلي قبلي اين نهاد بر نظام بانکي و مالي ايران را تعليق و متوقف نمودند.
حسين ميرمحمدصادقي، مدير گروه حقوق جزا و جرم شناسي دانشکده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي گفت‌: رضايت از قوه قضاييه در جامعه وجود ندارد، اما اينکه ما تمام اين نارضايتي ها را به عملکرد دستگاه قضايي منتسب کنيم درست نيست؛ زيرا برخي از اين اشکالات مربوط به خارج از قوه قضاييه است. وي درباره انتظارات مردم از دستگاه قضايي چنين گفت: در اين نکته که مردم رضايت شايسته‌اي از قوه قضاييه ندارند، ترديدي وجود ندارد؛ به گونه‌اي که بسياري از مسائل مختلفي که در دادگاه ها و دادسراها در جريان است، شاکي هستند. مواردي همچون اطاله دادرسي، بي دقتي در صدور برخي از آرا، ‌ نحوه برخورد با مردم و ... نشان دهنده اين است که مردم رضايت کامل از دستگاه قضايي ندارند.
غلامعلي صدقي، مشاور قضايي دادستان کل کشور در يادداشتي با تاکيد بر نقش مهم دادستان‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتي، نظارت بر اجراي صحيح قوانين و حضور موثر در کميسيون‌ها و هيات‌هاي اجرايي به نمايندگي از دادگستري را از جمله مهمترين وظايف دادستان‌ها در اين زمينه دانست و در يادداشتي به تبيين نقش دادستان‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتي پرداخت.

انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • واکنش مادر ترانه علیدوستی به حواشی یک عکس با دخترش | تصویر
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است