Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حشمت‌الله حیات‌الغیب شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: زندانیان مواد مخدر در مجتمع حرفه ‌آموزی و کاردرمانی، زندانیان بزه کار زیر 17 سال در کانون اصلاح و تربیت و مابقی جرائم در زندان عادل‌آباد و بازداشتگاه مرکزی شیراز و زندانیان نظامی در زندان شماره 2 این شهر دوران محکومیت خود را سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره با اجرای اقدامات عمرانی قابل توجه، اضافه شدن 30 هزار مترمربع به فضای فیزیکی زندان‌ها در فارس را از این اقدامات اعلام و بیان کرد: در این زمینه 100 هزار متر مربع فضای زندان‌ها در فارس بهسازی و مرمت شده است.
حیات الغیب با بیان اینکه با اجرای برنامه‌های اصلاحی، مشکلات فیزیکی زندان‌های فارس حل شده است گفت: براساس برنامه توسعه ششم باید 20 زندان کشور از شهرها خارج شود که زندان عادل‌آباد شیراز نیز از همین دست زندان‌هاست.
این مسئول گفت:‌ زمینی با وسعت 200 هکتار در شرق شیراز و محدوده نیروگاه سیکل‌ ترکیبی در ظفرآباد تهیه شده که اگر تامین اعتبار شود، ساختمان زندان 10 هزارنفری در آن احداث می‌شود.
مدیرکل زندان های استان فارس همچنین به فعالیت های فرهنگی برای اصلاح و تربیت زندانیان اشاره و بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مسابقه کتابخوانی رضوی با همکاری نهاد کتابخانه عمومی استان در زندان های تابعه و اداره کل برگزار می شود انتظار می رود بیش از 20درصد از زندانیان و کارکنان در این مسابقه شرکت کنند.
حیات الغیب با اشاره به فعالیت های حرفه آموزی و اشتغال در زندان ها کرد: پرکردن اوقات فراغت زندانیان با اجرای برنامه های آموزشی، حرفه آموزی و اشتغال برای کاهش آسیب درون زندان از رسالت های مهم سازمان زندان هاست.
این مقام گفت:: بیش از 94 عنوان حرفه در قالب رشته های فنی وحرفه ای، صنایع دستی، کشاورزی و... در کارگاه های حرفه آموزی برگزار و به زندانیان آموزش داده می شود وسال گذشته تعداد پنج هزار و 383 نفر از زندانیان در دوره های حرفه آموزی در استان شرکت داشته اند که این آمار نسبت به سال 94به میزان15درصد افزایش داشته است.
مدیرکل زندان های فارس ادامه داد: تعداد پنج هزار و 37 نفردر آزمون های پایان دوره آموزشی شرکت کردند و موفق به کسب نمره قبولی شدند و این آمار نیز 18 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل زندان های استان فارس اجرای برنامه‌های سوادآموزی و تحصیلی در زندان‌ها را یادآور شد و با بیان اینکه بیش از 200 زندانی کم‌سواد و بیسواد سال گذشته جذب نهضت شده‌اند، گفت: تعداد 143 زندانی نیز در مدارس راهنمایی، دبیرستان و هنرستان موجود در زندان‌های فارس مشغول به تحصیل هستند.
حیات ‌الغیب گفت:‌18 کتابخانه مشارکتی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در زندان‌های این استان فعال است و 50 درصد از زندانیان اعضای فعال آنها هستند و علاوه بر مسائل فرهنگی اقدامات ورزشی نیز در دستور کار است و در دو بخش عمومی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.
وی ادامه داد:‌97 درصد از زندانیان استان فارس را مردان و سه درصد را زنان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی زندانیان در این استان حدود 35 تا 40 سال است و 40 درصد از کل افراد زندانی دراستان فارس را محکومان جرایم مواد مخدر و 28 درصد از زندانیان را محکومان جرایم سرقت تشکیل می دهند .
مدیرکل زندان های فارس بااشاره به اینکه بیش از هفت هزار و 460نفرزندانی جرایم غیرعمد ازابتدای فعالیت ستاد دیه استان آزاد شده است گفت : ازاین تعداد 2هزارو 939 نفردرزمینه محکومیت به پرداخت دیه و چهار هزار و 521 نفربه جرم بدهی مالی بوده اند که با حمایت خیرین و ستاد دیه آزاد شده اند.
حیات الغیب با بیان اینکه نزدیک به 1173 نفرزندانیان جرایم غیرعمد در زندان های استان فارس نگهداری می شوند ادامه داد: بدهی این زندانیان بیش از هزارو 800میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد : سال گذشته نیز 615 نفراززندانیان جرایم غیرعمد فارس باتلاش ستاد دیه استان آزاد شدند که 602 نفرازاین افراد مرد و 13 نفرزن هستند که 405 نفربدهی مالی داشتند و 210 نفرازآنها محکومان دیه بودند .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • واکنش کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاکرمی
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد