Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: به منظور حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی، تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاورد‌های دفاع مقدس، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس به امضای مدیران این دو دستگاه اجرایی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از این تفاهم نامه را مشارکت بهینه همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در بستر فعالیت‌های فرهنگی به منظور جلوگیری از فراموشی، تحریف و تغییر ماهیت دفاع مقدس به عنوان میراث معنوی و تاریخی انقلاب اسلامی ایران و حفظ شان موضوع دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به برخی از مشارکت‌های ۱۹ ماده‌ای فی ما بین اشاره کرد و افزود: مشارکت کارشناسی و تخصصی در مرمت و بازساری آثار تخریب شده و باقیمانده از دفاع مقدس، همکاری کارشناسی در تهیه دستورالعمل نگهداری و مرمت آثار دفاع مقدس، مشارکت تخصصی در توسعه و تجهیز باغ موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس، مشارکت کارشناسی و برگزاری دوره‌های روایت گری، مدیریت مراکز اسکان و یادمان داری، مشارکت تخصصی در تهیه و اجرای طرح جامع گردشگری دفاع مقدس از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

امیری از دیگر مفاد این تفاهم نامه را همکاری مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های فصلی جهت نمایش و فروش محصولات صنایع دستی بومی و رایج، مشارکت و همکاری همه جانبه در خصوص حفظ احیاء و معرفی میراث ملموس و ناملموس دفاع مقدس، همکاری کارشناسی در تهیه دستورالعمل‌های حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول دفاع مقدس، مشارکت و اجرای پژوهش‌های توسعه گردشگری و جاذبه‌های استانی و سایر موضوعات دفاع مقدس، مشارکت در ایجاد کمپ‌های اضطراری در استان از طریق حمایت از بخش خصوصی، همکاری و هماهنگی در اعزام گردشگران خارجی به راهیان نور، همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های آموزشی کارگاه‌های صنایع دستی، همکاری مشترک در راه اندازی موزه‌های سیار و ثابت صنایع دستی برای نمایش محصولات تولیدی (صنایع دستی) خانواده‌های ایثارگر، شهدا و جامعه هدف، برنامه ریزی مشترک درج یادمان‌ها و اماکن تاریخی دفاع مقدس در نقشه‌های گردشگری استان، همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های موزه آرایی ویژه موزه‌های دفاع مقدس دانست.

گفتنی است، مدت اعتبار تفاهم نامه از زمان امضاء توسط طرفین پنج سال است که به صورت خودکار تمدید خواهد شد، مگر اینکه بر خلاف آن توافق شود.

تقاضای عدم تمدید باید حداقل یک ماه قبل به صورت کتبی ارائه شود و در صورت اتمام مدت اعتبار و عدم تمدید، انجام تعهدات ناتمام هر یک از طرفین الزامی خواهد بود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد