Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:40:20 GMT

عرضه میوه قاچاق در استان خراسان جنوبی ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۰۸۹۴

عرضه میوه قاچاق در استان خراسان جنوبی ممنوع شد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح بازرسی و نظارت بر کالاهای سلامت محور در استان دنبال می‌شود گفت: میوه قاچاق را از سطح عرضه در استان حذف کردیم و در این راستا اجرای طرح جامع سامانه انبارها دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی تهوری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: از آغاز امسالطرح نظارت نوروزی را در استان خراسان جنوبی دنبال کردیم وتوزیع کالاهای اساسی سبب شد تا در ایام نوروز با هیچ کمبودی در استان مواجه نباشیم که در این راستا توزیع کالاهای اساسی که بخشی از آنتوسط سازمان جهاد کشاورزی تامین شده بوددر سطح عمومی مورد عرضه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال در ماه مبارک رمضان نیز نمایشگاه ضیافت را برگزار کردیم و طرح رمضان هم اکنون درحال برگزاری است و اتحادیه‌های صنفیبا همکاری دانشگاه علومپزشکی در قالب گشت‌های مشترکبازرسی را انجام داده همچنین بازرسی از رستوران‌ها، غذاهای آماده ونانوایی‌ها به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی کهبسیار مهم است طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق از سطوح عرضه است که در سالگذشته رشد خوبی در جمع‌آوری داشته‌ایم و امسال نیزتعداد بازرسی‌ها یکهزار و 288 مورد بوده است.

تهوریبا بیان اینکه ارزش ریالی پرونده‌ها در مدت دو ماههامسال در زمینه جمع‌آوری کالای قاچاق در استان دو برابر شده است افزود: این آمارها نشان از جدیت مبارزه با کالای قاچاق در این مدت دارد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای حمایت از کالای داخلی، تولید داخلی مورد حمایت است و هماهنگی برای عدم خرید کالاهای قاچاق شده است به طوری که استان خراسان جنوبی نخستین استانی است که کالای دخانی قاچاق را در مراکز عرضه حذف کرده است.

تهوری افزود: در راستای نظارت بر کالای قاچاق 300 کارت عاملیت مجاز در مرکز استان خراسان جنوبی توزیع شدو نظارت بر شبکه توزیع همچنان ادامه دارد و میوه قاچاق را از سطوح عرضه حذف کردیم.

وی با اشاره به کالای سلامت محور اظهار داشت: یکی از محورهایی که امسال دنبال می‌کنیم کالاهای سلامت محور است که این کالاها شامل لوازم آرایشی بهداشتی، تجهیزات پزشکی و کالاهای طبی است و از آن جایی که استفاده از این کالاها بر سلامتی مردم تاثیر زیادی دارد باید برچسب اصالت داشته باشند و تمامی این برچسب‌هاباید جدید باشد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:کارگروه حمایت از تولید را برگزار کردیم و در حال حاضر طرح جامع سامانه انبارها دنبال می‌شود به طوری که تمامی افراد حقیقی متولی که بخواهند کالایی را جابه‌جا کنندبارنامه در صورتی صادر می‌شودکه انبار داشته باشند و کالاها تنها در این شرایط حمل می‌شود.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد