Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد استهلال علمی استان گلستان گفت: گروه‌های استهلال ماه شوال در شهرستان‎های بندرترکمن، گرگان، آق‎قلا، گنبدکاووس استان گلستان برای رصد هلال ماه مستقر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد شفیع عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به هم‎استانی‎های استان گلستان اظهار داشت: امید دارم ماه مبارک رمضان ماه پر خیر و برکتی برای هموطنان و هم‎استانی‎ها باشد و از معنویت این ماه بهره کافی را جسته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ستاد استهلال با توجه به رصد هلال ماه مبارک رمضان اهمیت پیدا می‎کند و با توجه به این هم در روز شنبه 29 ماه مبارک رمضان گروه‎های رصد مختلفی را در استان گلستان مستقر کردیم.

رئیس ستاد استهلال علمی استان گلستان ادامه داد: با توجه به پارامترهای موقعیت هلال امروز به گونه‎ای است که امکان رویت آن وجود ندارد و به احتمال زیاد ماه مبارک رمضان 30 روزه خواهد بود و این احتمال افزایش پیدا می‎کند.

شفیع تاکید کرد: مرجع اصلی رویت هلال ماه مبارک رمضان دفتر مقام معظم رهبری است و همه گروه‌های رصدی اطلاعات خود را به دفتر معظم اله اعلام می‎کنند و آنجا تصمیم گیری می‎شود.

وی یادآور شد: در استان گلستان و در شهرستان‎های بندرترکمن، گرگان، آق‎قلا، گنبدکاووس برای رصد هلال ماه تیم‎هایی را از امروز اعزام کردیم و نتایج به دست آمده را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می‎کنیم.

رئیس ستاد استهلال علمی استان گلستان خاطرنشان کرد: یک گروه استهلال علمی نیز در منطقه گردشگری هزارپیچ گرگان مستقر است که در صورت رویت ماه نتایج را به دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهد کرد.

شفیع یادآور شد: از مردم استان گلستان درخواست داریم با گروه‎های رصدی همراهی کنند و افرادی که تجربه استهلال هلال ماه را دارند با ما همکاری داشته باشند.

وی گفت: بخش مهم رویت هلال ماه محاسبات علمی است و با توجه به این محاسبات استهلال انجام می‎شود.

رئیس ستاد استهلال علمی استان گلستان یادآور شد: در شهرستان علی آباد کتول ستاد استهلال قومی در استان گلستان جلسه برگزار کرد و از علمای اهل تسنن و تشیع برای وحدت و همگرایی بیشتر در موضوع استهلال هلال ماه مبارک رمضان دعوت به عمل آمد.

شفیع یادآور شد: در این جلسه تصویب شد که از طلبه‎های اهل تسنن و تشیع در راستای استهلال هلال ماه مبارک رمضان بکارگیری شود و همچنین مرجع رسمی برای اعلام عید سعید فطر دفتر مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۰۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: در قرارگاه جهادی نوروز ۱۴۰۳و ماه مبارک رمضان در استان خراسان ۱۵۷۲ گروه جهادی خدمات ارائه کردند.

سرهنگ پاسدار محمد روحانی  با بیان این که مهمترین علت پیشرفت جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا کنون فعالیت جهادگران بوده است، افزود: خدمات در ۲ دهه نخست انقلاب اسلامی توسط جهادگران جهاد سازندگی و پس از آن نیز با حضور جوانان در گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در اقصی نقاط کشور و به ویژه مناطق محروم به مردم ارائه شده است.

وی گفت: امسال نیز که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته شده است جهادگران با خدمت بی منت و با مشارکت خود مردم، مسیر خود را در خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند ما باید قدردان تلاش‌های مخلصانه بسیجیان مخلص و گروه‌های جهادی باشیم همچنان که شاهد مجاهدت آنان در سنگر جهاد و خدمت هستیم.

روحانی افزود: این گروه‌ها در قالب ۷۸۶۰ جهادگر، خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار داد ند که این خدمات در عرصه‌های عمرانی، خدمت مومنانه، جمع آوری کمک‌های مردمی پس از جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم غزه بوده است. 

وی گفت: اجرای ۲۰۲ پروژه عمرانی، تهیه ۲۵ هزار سبد معیشتی، برای نیازمندان، ارائه بیش از ۶۶۴ هزار پرس غذای گرم برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات گیرندگان و توزیع ۳ هزار دست پوشاک در روز عید سعید فطر برای نیازمندان از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده است.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون