Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@12:37:30 GMT

دوربین ویدئویی هوشمند ویژه کنفرانس ها

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۱۵۲۰

رویداد۲۴-با توجه به علاقه بخش عمده‌ای از مردم برای دیدن کنفرانس‌ها و رویدادها به صورت زنده و نیز افزایش روزافزون محبوبیت برگزاری ویدئوکنفرانس‌ها، بسیاری از فعالان عرصه فناوری به دنبال یافتن راهکارهایی هستند تا این کنفرانس‌ها با حالتی زنده‌تر به دست مخاطبان برسد.این بار استارتاپ امریکایی Owl Labs با طراحی یک دوربین ویدئویی هوشمند اتاق کنفرانس، گام‌هایی تازه در این زمینه برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کمک این دوربین می‌توان حتی در محیط‌های شلوغ، صدای سخنرانان جلسات را براحتی شنید. دوربین Owl تصویری 360 درجه را از محل کنفرانس نشان می‌دهد که به این ترتیب کل فضای سالن کنفرانس را پوشش می‌دهد و ازسوی دیگر با قابلیتی ویژه صدای سخنران یا سخنرانان را تشخیص داده و به صورت همزمان روی آنها نیز زوم می‌کند تا کاربر هیچ بخشی از کنفرانس و سخنرانی را از دست ندهد. درواقع این دوربین استوانه‌ای شکل با استفاده از تکنولوژی که در ساخت اسپیکرهای «اکو» آمازون به کار رفته کار می‌کند ولی روش آن، بسیار خلاقانه‌تر است.

در ساخت این دوربین هوشمند، 8 میکروفون به کار رفته است تا بتواند همه صداها را از فاصله 12 فوتی (6/3 متری) تشخیص دهد و سخنران یا سخنرانان را از بقیه جدا کند. این دوربین ابتدا یک تصویر پارانوما از کل جلسه را به لپ تاپ یا کامپیوتر کاربران ارسال می‌کند و به محض تشخیص صدای سخنران جدید روی صورت وی تمرکز می کند. این دوربین هوشمند به کابل یواس‌ بی متصل می‌شود و انبوهی از فیلم و اطلاعات را از طریق ابزارهای ویدئوکنفرانس معمول و محبوب از جمله اسکایپ، زوم، اسلک، گوگل هنگ آوتز و نیز GoToMeeting به اشتراک می‌گذارد. بهای این دوربین که می‌تواند اطلاعات را در فضاهای ابری نیز ذخیره کند، 799 دلار تخمین زده‌اند که نسبتاً قیمت بالایی است و به همین دلیل می‌توان آن را کالایی لوکس به حساب آورد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی

بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است. سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی