Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:40:53 GMT

طرح دادپزشک در بیرجند ‌اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۲۹۵۸

طرح دادپزشک در بیرجند ‌اجرا می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ساماندهی صدور جواز یا دادپزشک در مرکز استان اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته ۲۹۴ مرگ غیرطبیعی نیز به اداره پزشکی قانونی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی جعفرزاده ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته 200 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان فوت کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 160 نفر مرد و 40 نفر زن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 33.5 درصد متوفیان در بازه سنی 30 تا 49 سال بوده‌اند، تصریح کرد: 22 مورد از متوفیان در سن ده سال و کمتر بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه 48.5 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات سرنشین و 41 درصد راننده بوده است، گفت: علت فوت 125 مورد از متوفیان ضربه به سر و عوارض حاصل از آن بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 401 پرونده فوتی به ادارات پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد 228 پرونده فوتی، مربوط شهرستان بیرجند بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر طرح ساماندهی صدور جواز یا دادپزشک در مرکز استان اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته 294 مرگ غیرطبیعی نیز به اداره پزشکی قانونی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کمیسیون‌های تخصصی‌ در سال گذشته 61 مورد پرونده به نتیجه رسیده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود 13 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 26 پرونده در حوزه کمیسیون های تخصصی تشکیل شده است، بیان کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه کمیسیون‌ها کاملا علمی و تخصصی و بدون هیچ سوء‌گرایی است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد نظریه‌های کمیسیون ها در صورت اعتراض مجدد مورد تایید قرارمی گیرد، افزود: اداره پزشکی قانونی تنها در 19 هفته اول بارداری اجازه صدور سقط جنین مشکل‌دار را دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه در سال گذشته 121 پرونده سقط درمانی جنین در پزشکی قانونی استان تشکیل شده است، افزود: از مجموع این پرونده‌ها، 77 مجوز صادر و 37 مورد به دلیل تشخیص اشتباه یا اقدام دیر رد و هفت مورد عدم پیگیری از جانب خود شخص بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در سه حوزه معاینات بالینی، سالن تشریح و کمیسیون‌های تخصصی فعالیت دارد افزود: در سال گذشته 17هزار و 566 پرونده معاینه بالینی در استان تشکیل شده ‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2.5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 59 درصد پرونده‌های معاینات بالینی که اکثرا شامل تصادفات و نزاع است در مرکز استان رخ داده است، بیان کرد: در معاینات بالینی مصدومین ناشی از تصادفات درصدر آمار قرار دارد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه 3 هزار و 434 پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به نزاع بوده است، افزود: از این تعداد حدود 62 درصد مرد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 436 پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به مصدومین ناشی از تصادفات بوده است،گفت: بیش از 66 درصد از این تعداد مردان بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: حدود 52 درصد از مصدومین ناشی از تصادفات در مرکز استان، 15.5 درصد در شهرستان طبس و 10.5 درصد از شهرستان قاین بوده‌اند.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، گفت: این ظرفیت امسال ۱۲ درصد افرایش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان خانم ها و ۵۹۳۴ نفر یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را آقایان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل ظرفیت داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت.

به گزارش وبدا، وزیز بهداشت با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است