Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@09:04:27 GMT

تکذیب هندوانه‌های مرجوعی از عمان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۳۲۷۸

سید محمد رضا میر مشاور رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص شایعه هندوانه‌های مرجوعی از عمان اظهار داشت: در حال حاضر هنوز محموله به ایران نرسیده تا بتوان علت مرجوعی بودن آن را بررسی کرد.
وی در رابطه با گواهی بهداشت محصولات صادراتی خاطر نشان کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی ضروری است، صادر کننده گواهی بهداشتی و سلامت این محصولات را دریافت کند و در برخی کشورها محموله هایی که گواهی سلامت نداشته باشند، مورد پذیرش کشور مقصد قرار نمی گیرند که در این صورت هم، نداشتن گواهی مزبور دلیلی بر منطبق نبودن محصول با استانداردهای سلامت نیست و صادر کننده این محصول از مراجع ذیربط هیچ گواهی دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میر افزود: مطابق قانون، مرجع صدور گواهی بهداشتی محصولات کشاورزی در ایران سازمان غذا و داروست و در بخش خبری یادشده نیز رئیس سازمان غذا و دارو آمادگی این سازمان را برای انجام آزمایش و صدور گواهی بهداشتی محصولات صادراتی اعلام کرده است.
مشاور رییس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که محموله مرجوعی ۳۰۰ تن هندوانه صادراتی به عمان تاکنون به کشور بازگردانده نشده تا علت آن مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: سالانه صدها هزارتن محصولات جالیزی ایران به سایر کشورها صادر و به خاطر سلامت و کیفیت ممتاز آن با استقبال مردم کشورهای مقصد روبرو می شود و تاکنون محصولات کشاورزی صادراتی ایران که دارای گواهی بهداشتی بوده اند به کشور مرجوع نشده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حضور در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری در زمینه محصولات صنایع غذایی در کشورهای روسیه، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و قزاقستان در دستور کار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد