Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار ولیپور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، زمان وقوع این آتش سوزی را حدود ساعت 13 امروز و علت آن را نیز عامل انسانی ذکر کرد و اظهارداشت: با تلاش و حضور به موقع دوستداران طبیعت و اعضای انجمن سبز زاگرس، آتش پس از یک ساعت مهار شد.
وی با بیان این که با مهار کامل آتش، از سرایت آن به جنگل های اطراف منطقه جلوگیری شد اضافه کرد که با توجه به فصل گرما مردم در هنگام استفاده از طبیعت و روشن کردن آتش، قبل از ترک محل باید از خاموش کردن آن اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دومین مورد از آتش سوزی در منطقه پی کله طی چند روز گذشته و ششمین مورد آن از ابتدای امسال در مزارع گندم، باغ ها، مراتع و جنگل های شهرستان گیلانغرب است که در اثر آن به بخش هایی از زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی گیلانغرب خسارت وارد شد.
سال گذشته نیز در 28 مورد آتش سوزی، 500 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  جمشیدی مسئول مراتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : با توجه به اجرای عملیات قرق در مراتع دامغان در راستای حفظ پوشش گیاهی مراتع ییلاقی و کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری می‌شود
وی افزود : به این ترتیب به منظور نگهداشت مراتع و  رشد وگل دهی گیاهان  ، ورود دام تا ۱۵ خرداد  به مراتع شمال دامغان ممنوع است.
وی افزود این طرح در سطح ۲۵۰ هزار هکتار  اجرا می‌شود از این وسعت  ۳۰۰ هزار واحد دامی بهره مند می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • ممنوعیت چرای دام های مازاد در مراتع استان
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است