Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@16:28:51 GMT

مقام اماراتی : راه خود را از قطر جدا می کنیم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۳۵۳۱

صراط: انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در گفتگو با خبرنگاران گفت: گزینه دیگر ما تشدید تنش نیست، بلکه جدا کردن راه خود از قطر است، زیرا برای ما بسیار دشوار است که یک تشکل جمعی داشته باشیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، وی افزود: با این حال، دیپلماسی هنوز اولویت دارد اما تلاش های میانجی گرایانه برای حل و فصل این مناقشه با فاش شدن عمومی این مطالبات تضعیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قرقاش گفت : توانایی میانجی گران برای رفت و آمد میان طرفین و تلاش برای یافتن یک زمینه مشترک با درز کردن این مطالبات به بیرون تضعیف شده است. موفقیت میانجیگران بسیار به توانایی آنها برای اقدام بستگی دارد، اما نه در فضای عمومی.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات تصریح کرد اگر قطر در جدول زمانی 10 روزه ای که در ضرب الاجل تعیین شده است با خواسته ها موافقت نکند منزوی خواهد شد، اما وی نگفت کشورهای تحریم کننده چه اقدامات دیگری خواهند کرد زیرا آنها پیشتر روابط دیپلماتیک و بیشتر مناسبات تجاری خود را با دوحه قطع کرده بودند.

کویت نیز مانند آمریکا سرگرم میانجیگری در این مناقشه است. حل و فصل این مناقشه آزمون برزگی برای آمریکا محسوب می شود. قطر میزبان یک پایگاه نظامی آمریکا و مقر نیروی هوایی آن کشور در خاورمیانه و 11 هزار سرباز است.

این در حالی است که مطالبات چهار کشور عربستان، مصر،بحرین و امارات از قطر چشم انداز چندانی برای پایان سریع بزرگترین بحران دیپلماتیک سال های اخیر میان کشورهای عرب سنی خلیج (فارس) باقی نگذاشته است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک رئال مادرید در دبی؛ سانتیاگو برنابئو را در امارات تجربه کنید / فیلم

باشگاه رئال مادرید تیزر کوتاهی از تاسیس پارک این باشگاه در شهر دبی را منتشر کرد. علاقه مندان به این باشگاه می توانند با حضور در این پارک به نوعی فضای ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را در امارات تجربه کنند.

دانلود (2.3MB)

دیگر خبرها

  • پارک رئال مادرید در دبی؛ سانتیاگو برنابئو را در امارات تجربه کنید / فیلم
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد