Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراکش يکي از شهرهاي کشور مغرب (مراکش)، با وجود اينکه پايتخت محسوب نمي‌شود اما با تلفيقي مدرن از فرهنگ اين کشور و بيشترين تنوع غذايي بين‌المللي و همچنين معماري‌هاي زيبا سالانه گردشگران زيادي را به خود جذب مي‌کند.

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، مراکش شهري است پر هرج و مرج، که در آن مردم هميشه در حال رفت و آمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهري با فرهنگ خاص خودش، که مي‌تواند سفر خوبي را برايتان رقم بزند. در ادامه با کجاروهمراه باشيد تا در مطلبي جامع، هرآنچه را که براي سفر به اين شهر نياز داريم، با هممرور کنيم.

مراکش در عين داشتن تفاوت، اشتراک‌هاي زياديبا شهر فاس (FES) دارد. اين شهر از دو بخشمجزا تشکيل شده است، مدينه که بخش تاريخي شهر است و منطقه‌ي جديد اروپايي که آن راGueliz يا Ville Nouvelle مي‌نامند. مدينه پر از گذرگاه‌هايدر هم تنيده‌ي باريک و فروشگاه‌هاي محلي است، در مقابل اما بخش جديد اروپايي ميزبانرستوران‌هاي مدرن، فست فودهاي زنجيره‌‌اي و فروشگاه‌هاي برندهاي بزرگ است. به طور کلياگر بخواهيم بيان کنيم، با شهري نسبتا ارزان روبرو هستيم، اما بايد به خاطر داشته باشيدهرچقدر براي موردي پول کمتري خرج کنيد، به همان ميزان هم از کيفيت آن کاسته مي‌شود.در مطلب پيش رو راهنمايي‌هاي لازم براي سفري 1 تا 3 روزه به اين شهر را فراهم کرده‌ايم.

اطلاعات ضروري

اختلاف ساعت با تهران: 3:30-
زبان رسمي: عربي، فرانسه، آمازيغي
واحد پول رسمي: درهم مراکش (MAD)
نرخ تبديل ارز: 10 درهم مراکش=1 دلار آمريکا
فرودگاه: (Marrakech-Menara Airport (RAK

وضعيت آب و هوايي

آب و هواي شهر مراکش همواره گرمتر از فاسو تقريبا هميشه آفتابي است. در طول تابستان به رغم محيط صحرايي اطراف، به طرز عذاب‌آوريبا هواي داغ و مرطوبي روبرو هستيم. زمستان‌هاي اين شهر معمولا مطلوب و گرم هستند، بنابراينبه مکاني خوب براي فرار از سرماي شمال تبديل شده است. با اين وجود اغلب مردم با هماتفاق نظر دارند که بهترين زمان براي سفر به مراکش، فصل‌هاي زيباي بهار يا پاييز است.زمستان‌ها هوا در طول شب کاملا سرد مي‌شود، اما در بهار و پاييز درجه حرارت هوا دربيشتر ساعات شبانه روز بسيار مطلوب است. نکته‌ي قابل توجه اينکه، تابستان‌هاي مراکشمي توانند مضحک باشند، با ترکيبي از گرما و رطوبت بيشتر مردم پوستي خشک و چروک دارند.مردم محلي در طول روز به سايه‌ها پناه مي‌برند و بيرون نمي‌آيند، گردشگران باهوش هماگر نمي توانند در ماه‌هاي ديگر به مراکش سفر کنند، کاري مشابه انجام مي دهند.
بهترين زمان براي رزرو هتل

هتل‌هاي مراکش در تمام طول سال، تغيير قيمتفاحشي را شاهد نيستند، اگرچه در صورتي که خوش شانس باشيد ممکن است به پيشنهاد هاي خوبيبه خصوص در مکان‌هاي با کيفيت در ماه‌هاي بخارآلود تابستان برخورد کنيد. فصل‌هاي پرگردشگر يا به اصطلاح High Season که به طبع آن قيمت‌ها افزايش مي‌يابد اساسا از اواخر اکتبر تا ماه مه به طولمي‌انجامد، که البته در نقاط ارزان قيمت‌ها تقريبا ثابت مي‌مانند. در نقطه‌ي مقابلهمانطور که احتمالا حدس مي‌زنيد فصل‌هاي کم گردشگر يا به اصطلاح off season ماه‌هاي گرم تابستان به ويژه ماه‌هايجولاي و آگوست هستند. در اين مدت همانطور که گفتيم هوا تقريبا غير قابل تحمل مي‌شودو اکثر هتل‌هاي مجلل کم و بيش خالي هستند. اگر دنبال هتل‌هاي 3 ستاره يا بالاتر مي‌گرديد،ممکن است با محدوده‌ي وسيعي از قيمت ها روبرو شويد و همچنين اگر به صورت آنلاين بهجستجو بپردازيد ممکن است در مکان‌هايي که اتاق‌هاي خالي دارند با پيشنهادهاي بسيارخوبي روبرو شويد. در نهايت توصيه مي کنيم که از قبل و به صورت آنلاين اقدام به رزرواتاق کنيد.

هزينه‌ي هاستل

به راحتي مي‌شود در اين شهر هاستل‌هاي ارزانيپيدا کرد. هاستل‌ها معمولا صبحانه‌ي رايگان، حوله، ملحفه و فضاهاي جمعي طراحي شده برايملاقات گردشگران با همديگر را ارايه مي‌دهند. براي يک شب اقامت در اتاقي اشتراکي ملزمبه پرداخت 45 درهم مراکش هستيد. اگر علاقه داريد در اتاق هاي خصوصي توقف کنيد بايدبه ازاي هر شب اقامت بين 70 تا 180 درهم هزينه بپردازيد.



هزينه‌ي اقامت در هتل

در مراکش از هتل‌هاي بسيار ارزان تا خيليگران پيدا مي‌شوند اما به خاطر داشته باشيد اکثر اوقات هتل‌هاي ارزان قيمت کيفيت مناسبيندارند و ممکن است شما را براي همان مقدار هزينه هم پشيمان کنند. اگر بخواهيم ليستياز قيمت انواع هتل بر اساس کيفيت و تعداد ستاره داشته باشيم، نتيجه به شرح زير خواهدبود:

1 ستاره 60 تا 400 درهم
2 ستاره 321 تا 857 درهم
3 ستاره 305 تا 1,739 درهم
4 ستاره 346 تا 4,492 درهم
5 ستاره 733 تا 6,479 درهم

قيمت متوسط مواد غذايي

اگر در غرفه‌هاي خياباني و رستوران‌هايمحلي توقف کنيد، مي توانيد غذاهاي ارزاني ميل کنيد، اما اگر به نقاطي همچون هتل‌هاکه بر روي گردشگران سرمايه گذاري کرده‌اند قدم بگذاريد، انتخاب‌هاي چندان مقرون بهصرفه‌اي پيش رويتان نخواهد بود.

صبحانه: بسيار از هتل‌ها وعده‌ي صبحانهرا ارايه مي‌دهند، اما اگر اينگونه نبود در اطراف شهر مي‌توانيد کافه‌هاي ارزاني پيداکنيد. (25 تا50 درهم)

ناهار: رستوران‌ها و غرفه‌هاي خياباني دربازار (سوق) وعده هاي غذايي خوب و مقرون به صرفه‌اي را به فروش مي‌رسانند. در بخش جديدمراکش هم مي توانيد فست فودهاي خوبي را پيدا کنيد. (30تا60 درهم)

شام: خوردن شام در ميدان اصلي شهر (جماعالفنا) که تجربه‌ي حداقل يک باره‌ي آن پيشنهاد مي‌شود و اغلب غرفه‌هاي غذايي کاملا ارزانهستند. (50 تا 100 درهم)

مک دونالد بيگ مک: متاسفانه مک دونالد درمراکش يک گزينه‌ي واقعا ارزان محسوب نمي‌شود. (45 درهم) اگر دوست داريد خودتان آشپزيکنيد، بسته به اينکه به کدام سبک از غذاي غربي يا آسيايي علاقمند باشيد، مي‌توانيدمواد غذايي مورد نياز يک هفته‌تان را با پرداخت به ترتيب حدود 335 و 239 درهم مراکشي تهيه کنيد. به ياد داشته باشيد محاسبه قيمت‌ها براساس ميزان کالري استاندارد و مواد غذايي مورد نياز يک انسان سالم و بالغ تنظيم شدهاست که اقلامي چون نان تازه، برنج سفيد، گوشت قرمز گاوي، تخم مرغ، شير (سبک غربي)،سينه‌ي مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنير محلي (سبک غربي)، سيب درختي،موز، پرتقال،گوجه فرنگي، سيب زميني، پياز و کاهو مي‌شود. مسلم است که اگر مواد بيشتري نياز داريد،بايد هزينه‌ي بيشتري بپردازيد.
هزينه‌ي حمل و نقل

بهترين راه براي جابجايي در اطراف شهر مراکشپياد‌ه‌روي است. اين شهر بزرگ است، اما اغلب جاذبه‌هاي آن به صورت خوشه‌اي در مدينه هستند و مي‌شود با پاي پياده به آن‌ها دسترسي پيداکرد. در هر صورت اگر شما دنبال راهي هستيد که از مدينه به سمت Ville Nouvelle برويد، مي‌توانيد از calèche (نوعي کالسکه) استفاده کنيد. همچنين به محض ورودبه مراکش در فرودگاه مي توانيد براي رسيدن به مرکز شهر از تاکسي يا اتوبوس عمومي (ALSA) بهره ببريد. البته تعداد زيادي از هتل‌ها هماتوبوس‌هاي شاتل را در اختيار مسافران مي‌گذارند.

اتوبوس: اين شهر داراي اتوبوس هاي عمومياست اما هيچ‌گونه نقشه يا برنامه‌ي معيني براي آن‌ها وجود ندارد. توصيه مي کنيم برايجابجايي از اتوبوس‌هاي Touristique که توسط شرکت ALSA اداره مي‌شود استفاده کنيد. اين اتوبوس‌ها شما را از فرودگاه به سمت مرکز شهرو همچنين به سمت نقاط عمده‌ي گردشگري جابجا مي کنند. شما مي‌توانيد براي اين کار بليط‌هاي24 يا 48 ساعته را خريداري کنيد که البته براي کودکان شامل تخفيف بيشتري هم مي‌شود.

کالسکه (calèche):شما مي توانيد کالسکه‌ها را در هر نقطه‌اي از شهر پيدا کنيد که راهي خوب و کلاسيک برايجابجايي به شمار مي‌روند و تجربه‌اي کاملا متفاوت را براي شما فراهم مي کنند. جالباينکه اين کالسکه‌ها مي توانند تا همزمان 6 نفر را جابجا کنند و علاوه بر آن هزينه‌ايکمتر از تاکسي را براي شما مي‌تراشند. هزينه‌ي کالسه براي هر مسير متفاوت است. به طورمثال براي جابجايي از ميدان جامع الفنا به منطقه‌ي جديد اروپايي حدود 50 درهم مي‌شود.

تاکسي: دو نوع تاکسي در مراکش وجود دارد،تاکسي‌هاي کوچک (Petit) وتاکسي‌هاي بزرگ (grand). تاکسي‌هايکوچک به اندازه‌ي نامشان کوچک هستند و کرايه‌ي خود را بر اساس متراژ حساب مي‌کنند.تاکسي‌هاي بزرگ همانطور که مشخص است بزرگ‌ترهستند و عموما کرايه‌ي ثابتي براي هر مسير دارند. به ياد داشته باشيد که اغلب تاکسي‌هانرخ استانداردي را اعمال نمي کنند، پس قبل از اينکه سوار شويد، بهتر است بر سر کرايهتاکسي به توافق برسيد. در ضمن به خاطر داشته باشيد بسياري از راننده‌ها شما را به هتل‌هاياشتباه مي‌برند چرا که براي هر مسافر حق کميسيون از هتل‌ها دريافت مي‌کنند.




انواع هزينه‌هاي حمل و نقل در مراکش بهشرح زير است:

تاکسي کوچک از فرودگاه تا مرکز شهر 60 تا 100 درهم
اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا مرکز شهر 30 درهم
هر 3 کيلومتر جابجايي توسط تاکسي در شهر 10 تا 20 درهم
اتوبوس‌هاي محلي در شهر 2 تا 5 درهم
کالسکه براي هر ساعت 100 درهم


با پاي پياده در مدينه به گشت و گذار بپردازيد

همانطور که گفتيم اکثر جاذبه‌هاي مراکشدر بخش مدينه به صورت خوشه‌اي جمع شده‌اند، از طرفي فاصله‌ها زياد نيست و شما مي توانيدبا پاي پياده از بيشتر آن‌ها ديدن کنيد. از اين طريق مي توانيد هزينه‌هاي حمل و نقلرا به ميزان زيادي کاهش دهيد.
در مارکت‌ها غذا ميل کنيد

اگر در مارکت‌هاي محلي بخش مدينه غذا تهيهکنيد و از بخش‌هاي جديد و توريستي شهر دوري کنيد، مي‌توانيد به ميزان زيادي در هزينه‌هايغذايي صرفه‌جويي کنيد.
از راهنما‌هاي متقلب (Faux) دوري کنيد

راهنماهاي متقلب در مدينه تاخير دارند وبه شما خدمات توري را پيشنهاد مي کنند. پيشنهاد مي کنيم اکيدا از آن‌ها دوري کنيد تازمانتان هدر نرود.
مراقب دزدها باشيد

دزدهاي کوچک که اغلب کيف‌ پول، ساعت، دوربينو از اين قبيل را مي‌دزدند اغلب در کمين مسافران هستند و در ميان شلوغي جمعيت ممکناست به شما نزديک شوند. پس هميشه هوشيار و مراقب باشيد و از قدم زدن در طول شب و آنهم به تنهايي اجتناب کنيد.

باغ JardinMajorelle

تجربه‌ي بيشتر از 40 سالِ طراحي به نامJacques Majorelle در ساخت اين بنا به کار گرفته شده است. واحه‌اي در دل خيابان‌هاي شلوغ مراکشکه محيطي عالي را براي فرار از سر و صدا و شلوغي شهر فراهم آورده است. در اينجا مسيرهابا درختان بلند پالم (خرما)، گياهان شگفت‌انگيز، معماري هاي سنتي در هر گوشه، موزائيک‌هاييبا رنگ آبي لاجوردي، کاشي‌هاي روشن زرد رنگ و همچنين گياهان کاکتوس و گل‌هاي نيلوفرمزئن شده‌اند که چشم‌اندازي بي نظير را به وجود آورده‌اند. در اين مکان گياهان جادوييبراي پرندگان آوازخوان تبديل به آشيانه شده‌اند. جويبارها، استخرها به علاوه‌ي فواره‌هااين نقطه را به محيطي جذاب تبديل کرده‌اند. بازديد از اين مکان شگفت‌انگيز را به هيچوجه از دست ندهيد.




نکته‌ها:

اگر خسته شديد در اين باغ يک کافه وجود دارد که مي توانيد در آن توقف کنيد.
باغ هر روزه از ساعت 8 صبح تا 5:30 عصر در فصل‌هاي کم گردشگر و 6 عصر در فصولپر جمعيت به روي عموم باز است. در ماه رمضان هم از ساعت 9 صبح تا 5 عصر درهاي باغ بازهستند.
براي ورود به باغ بايد مقداري هزينه بپردازيد که کاملا ارزشش را دارد.

کاخ Bahia

کاخ Bahiaکه هنوز هم عظمت و زيبايي خود را حفظ کرده است، با محوطه‌ي طاقي، درهايچوبي سنگين و مجموعه طبقات موزائيکي اش مکاني عالي و ايده‌آل براي براي آشنايي با معماريو هنر شهر مراکش به شمار مي‌رود. در اينجا مي توانيد از معماري زيباي آن عکس برداريکنيد و لحظاتي به ياد ماندني را براي خودتان ثبت کنيد و همچنين بدون پرداخت هزينه‌ياضافي از تورهاي اطلاعاتي استفاده و در مورد تاريخ اين شهر اطلاعات زيادي را کسب کنيد.

نکته‌ها:

در خارج از کاخ يک ميدان کوچک وجود دارد که مي توانيد در آن به خريد و خوردنغذا مشغول شويد.


مسجد جامع و مناره کتيبه (Koutoubia)

کتيبه، بزرگترين مسجد شهر مراکش به شمارمي‌رود که در طول روز و شب نمايي خيره کننده دارد. شب ها با نورافشاني‌هاي زيبا و روز‌هابا پنجره‌ها طاقي شکل، باغ‌هاي زيبا، فواره‌هاي آشفته و نماي سنگي‌اش هر بيننده‌ايرا مجذوب خود مي کند. مناره‌ي اين مسجد با بيش از 76 متر بلندي و معماري شگفت‌انگيزشتقريبا از هر نقطه‌ي اين شهر قابل مشاهده است. بدون شک اين مسجد و مناره از ديدني‌تريننقاط مراکش به شمار مي‌روند. بازديد از آن‌ها را از دست ندهيد.

نکته‌ها:

متاسفانه افراد غير مسلمان اجازه‌ي ورود به اين مسجد را ندارند. اما محوطه‌يباغ به صورت رايگان براي گشت و گذار همه‌ي افراد باز است.
يک کافه درست روبروي اين مسجد قرار دارد. پيشنهاد مي‌کنيم در آن آووکادو باپرتقال يا ميکس آووکادو با شير را امتحان کنيد.

چشمه‌ي آب گرم Mythic Oriental

پس از گشت و گذاري طولاني در اطراف و آفتابسوختگي، استراحت و تمدد اعصاب در يک حمام يکي از بهترين کارهايي است که مي توان انجامداد. در اين حمام مي توان از ماساژ، اسکراب بدن (چرک زدايي)، آب درماني و اتاق‌هايبخار لذت برد. در اينجا مي توانيد بر روي مبل بنشينيد، به موسيقي آرامش بخش گوش دهيدو چاي تسکين دهنده به همراه شيريني‌هاي خوشمزه ميل کنيد. نکته جالب اينکه اين چشمهرا مي توان با توجه به انتظار شما و همراهانتان سفارشي سازي کرد. شايد اين حمام نسبتبه ديگر حمام‌هاي اين شهر کمتر سنتي باشد، اما مي توان اطمينان داشت که با محيطي تميز،ايمن و داراي امکانات پر زرق و برق روبرو هستيم.

نکته‌ها:

نسبت به حمام‌هاي ديگر، Mythic Orientalقيمت بالاتري دارد. اگر دنبال تجربه‌اي ارزان‌تر هستيد مي توانيد ازهتل محل اقامتتان درخواست کنيد تا نزديک‌ترين حمام را به شما پيشنهاد دهد.

تماشاي مراکش از آسمان

دوست داريد شهر مراکش را از درون يک بالونبر فراز آسمان تماشا کنيد؟ اگر جوابتان مثبت باشد کافي است در يکي از تورهاي مربوطهثبت نام کنيد تا اين تجربه‌ي به يادماندني را بدست بياوريد. در اين تورها بازديدکنندگان قبل از طلوع خورشيدبه مکان مورد نظر مي‌روند. يک وعده صبحانه را ميل مي‌کنند و پس از آن مناظري زيبا ازمحدوده‌هاي کوهستاني و محيط‌هاي روستايي را از ارتفاع بالا مشاهده مي کنند. پس از اينکار و فرود به روي زمين، تجربه‌ي شتر سواري را بدست خواهند آورد. اين تورها يکي ازسرگرم‌ کننده‌ترين و بهترين راه‌هايي است که مي‌توانيد صبحتان را سپري کنيد و با مردممحلي بيشتر آشنا شويد.

نکته‌ها:

يادتان باشد بالون سواري کاملا وابسته به شرايط آب و هوايي است. اين وضعيت بهصورت دقيق و لحظه به لحظه چک مي‌شود. از اين رو ممکن است در طول اين کار وقفه‌هاييهم ايجاد شود. اين کار به منظور رعايت مسائل ايمني انجام مي‌شود.


مراکش سوق (بازار مراکش)

بازار مراکش مکاني عالي براي آشنا شدن بامردم محلي و سپري کردن اوقاتتان است. مثل ديگر بازارها، در اينجا فروشندگان اجناس مختلفيرا به فروش مي‌رسانند و يکي از بهترين کارها سرگردان شدن در اطراف و مقايسه اجناسياست که در مغازه‌ها قرار دارند. اين بازار ترکيبي سرگيجه آور از خيابان‌ها و کوچه هااست که اگر دنبال مکاني براي خريد سوغاتي و اجناس خاص مراکشي باشيد، بسيار مناسب است.




نکته‌ها:

بسياري از مغازه‌ها و غرفه‌ها اجناس مشابهي را به فروش مي‌رسانند. پس قبل ازخريد خوب بگرديد و بهترين قيمت را براي خريد مد نظر داشته باشيد.
چانه زني در اين بازار موضوعي کاملا عادي است. پس خودتان را براي يک چالش بزرگآماده کنيد! حتي اگر موفق به انجام خريدي نشديد، نگران نباشيد، چرا که فروشندگان ديگريهم وجود دارد که همان کالا را به فروش مي‌رسانند.
فروشندگان اين بازار ممکن است پرخاشگر باشند که اين موضوع گاهي خسته کننده مي‌شود.پس اگر تحمل چنين چيزي را نداريد بهتر است خيلي وقتتان را در آن سپري نکنيد.

رستوران دار مرجانا (Dar Marjana)

چه چيزي بهتر از يک رستوران خوب در سفريطولاني مي تواند لذت بخش باشد. اتمسفر موجود در رستوران دار مرجانا بسيار سرگرم‌کنندهاست. در اين رستوران بنشينيد و از تماشاي رقص‌هاي سنتي، گوش دادن به موزيک و رفتار‌هايکمدي و جالب پيش‌خدمت‌ها در هنگام ميل کردن ناهار يا شامي دلچسب لذت ببريد. در اينرستوران غذاهاي خوشمزه‌ي مراکشي و مديترانه اي سرو مي‌شود که مي تواند براي هر نوعذائقه‌اي مناسب باشد.

نکته‌ها:

يادتان باشد منوي اين رستوران کمي گران است.
رزرو ميز در اين مکان ضروري است. پس مطمئن شويد از قبل تماس بگيريد.

تورهاي اپيک زاگورا-تورهاي روزانه

اگر در يکي از تورهاي اپيک زاگورا ثبت نامکنيد، مي توانيد در حين شترسواري بخش عمده‌اي از ديدني هاي مراکش را تماشا کنيد. اين‌تورها از يک روزه تا چند روز اجرا مي‌شوند که به همين دليل به کساني پيشنهاد مي‌شودکه قصد دارند حداقل 3 تا 5 روز را در اين شهر توقف کنند. پيشنهاد ما اين است براي تورهايچند روزه ثبت نام کنيد تا مدتي را در صحرا و زير ستارگان آسمان و در آغوش مادر طبيعت سپري کنيد تا تجربه‌ي واقعي سفر به مراکش را لمسکنيد. در طول اين ماجراجويي مي توانيد شام خوردن به همراه مردم محلي (بربرها) درونچادرهاي سنتي را تجربه کنيد. تجربه‌اي که احتمالا دلتان نخواهد به اين زودي‌ها آن رااز دست بدهيد.

نکته‌ها:

اگر به مواد غذايي خاصي آلرژي يا محدوديت‌هاي غذايي داريد، بهتر است از قبلراهنماي تور را در جريان بگذاريد.
صحرا در طول شب ممکن است سرد باشد، پس اگر قصد داريد شب را در زير نور ستارگانبه صبح برسانيد بهتر است لباس مناسب به همراه داشته باشيد.
تورها و شرکت‌هاي مختلف و متنوعي وجود دارد. بنابراين قبل از انتخاب يک تور،بهتر است پيشنهادهايشان را با هم مقايسه کنيد و دست به انتخاب مناسب خودتان بزنيد.


ميدان بزرگ جماع الفنا (Jemaa el Fna)

ميدان جماع الفنا را مي توان قلب مدينهناميد. در اين ميدان مي‌توانيد براي ناهار توقف کنيد و غذاهاي مختلف را با قيمت هايمتنوع تجربه کنيد. در غرفه‌هاي ميدان کيک‌هاي خوشمزه و چاي جينسينگ به فروش مي‌رسدکه به تجربه‌اش مي‌ارزد. همچنين رستوران‌هايروي پشت بام و غرفه هاي تراسي مناظري عالي را در اختيارتان مي گذارد. به صورت کلي اينميدان را مي توان برجسته‌ترين نقطه‌ي شهر مراکش دانست که در طول روز پر از سرگرمي وکلاهبردار (مراقب باشيد) است و در شب به يکي از بهترين نقاط روباز جهان براي ميل کردنغذا تبديل مي‌شود. بازديد از اين ميدان را به هيچ وجه از دست ندهيد.




بازديد از مقبره‌هاي سعديان (Saadian Tombs)

قدمت مقبره‌هاي سعديان به قرن 16 ميلاديبر مي‌گردد و پس از اينکه در اوايل دهه 1900 ميلادي دوباره کشف شد، آن شکوه و زيباييسابقش را به دست آورد. آرامگاه بيش از 50 عضو سلسله‌ي سلطنتي سعدي و همچنين منطقه‌يباغي شامل آرامگاه‌هاي سربازان و پيش‌خدمت‌هاي سلسله‌ي مذکور در اين مکان واقع شدهاست. موزائيک‌هاي زيباي يکي از 3 اتاق مرکزي که نوه‌ي سلطان احمد منصور در آن مدفوناست از نظر هنري در نوع خود شاهکار محسوب مي‌شوند. ستون‌هاي سر برافراشته تا سقف باجزئيات زيباي مرمري از جمله‌ ديدني هاي اين مکان است که نبايد تماشاي آن‌ها را از دستبدهيد.



رستوران LaMaison Arabe

حسن ختام اين مطلب را به معرفي يک رستورانديگر مي‌پردازيم. رستوران La Maison Arabeدر واقع دو رستوران در يک مکاناست. رستوران Le و رستوران poolside LesTrois Saveurs که هر دو داراي محيطي بسيار دوستداشتني براي زوج‌هاي جوان هستند. مي توانيد بين انوع غذاهاي فرانسوي، مراکشي با آسياييدر اين دو رستوران، يکي را انتخاب کنيد. اگر دنبال غذاهاي مراکشي هستيد، رستوران Le را انتخاب کنيد که داراي اتمسفريعاشقانه است و در آن با غذاهاي بسيار خوشمزه از شما و همسرتان پذيرايي خواهند کرد.

نکته‌ها: رستوران La Maison Arabe کارگاه‌هاي آشپزي برگزار مي کندکه اگر علاقمند باشيد و زمان کافي هم داريد مي‌توانيد در آن‌ها شرکت کنيد.


روشهاي مختلف مسافرت به مراکش

از نيويورک، مونترال، دوبي و شهرهاي اروپاييپروازهايي به کازابلانکا وجود دارند. پرواز هاي چارتر نيز به صورت ‏فصلي وارد اگاديرنيز مي شوند. خطوط هوايي فعال در مراکش ايبريا، ايرفرانس، لوفتانزا، سوئيس، ترکيش ايرويز،‏نروژين، بي ام آي، بريتيش ايرويز، آليتاليا، پرتقاليا، اير جرمني و تپ پرتقال مي باشند.بهترينوسيله سفر در داخل ‏مراکش قطارها هستند، زيرا سرعت آنها بالاست، ساعات حرکت آنها منظمو مکرر و نيز بسيار راحت مي باشند.

البته ‏شبکه راه آهن همه جاي مراکش گستردهنيست. بعد از قطار، اتوبوس هاي لوکس بهترين وسيله حمل و نقل در مراکش ‏مي باشند کهدر همه جا در دسترس مي باشند. شرکت هاي ‏CTM‏ و ‏Supratours‏ خدمات خوبي در اين زمينهارائه ‏مي دهند. اين اتوبوس ها کولر دارند. اتوبوس هاي محلي نيز بسيار راحت مي باشندو حتي نسبت به اتوبوس هاي ‏لوکس جاي پاي بيشتري دارند، اما بسيار آهسته مي روند و برايهر پياده اي ترمز مي زنند.‏


جاذبه هاي گردشگري در مراکش

مهمترين شهر هاي توريستي مراکش رباط، کازابلانکا،فاس، مراکش، مکناس، اگادير، طنجه و تطوان مي باشند. مسجد ‏حسن دوم واقع در کازابلانکابزرگترين مسجد مراکش و سومين مسجد بزرگ دنيا پس از مسجد الحرام و مسجد النبي ‏مي باشد.کليساي نوتردام دلورد، نيومديا، آرامگاه ملک محمد، مسجد حسان، قلعه شاله، موزه باستانشناسي و ‏موزه ودايه از ديدني هاي شهر رباط، ضريح مولاي اسماعيل، باب المنصور و موزهدارالمجامع از جاذبه هاي گردشگري ‏شهر مکناس، آرامگاه ابن بطوطه، غار هرکول، موزه هنرهاي معاصر و موزه کازبا از ديدني هاي شهر طنجه ،مسجد ‏بوعينيه، جامع قرويين، موزه باتا،الحمراه، مقبره پادشاهان سلسله سعديون و موزه دار سي سعيد از ديدني هاي شهر ‏فاس ميباشند.

شهر مراکش به دليل جشنواره فيلم مراکش شهرتزيادي پيدا کرده است.آبشار اوزود واقع در مراکش ‏به ارتفاع 110 متر از مهترين جاذبههاي طبيعي کشور مراکش مي باشد.کشور مراکش از 9 سايت فرهنگي برخوردار است ‏که در فهرستآثار ميراث جهاني يونسکو ثبت شده است. اين سايت ها شامل محوطه باستاني ولوبيلس، شهرتاريخي ‏مکنس، کاخ آيت بن حدو، شهر صويره ، شهر فاس، شهر مراکش، شهر تطوان، شهر پرتقاليمازاگان (الجديده) و شهر ‏تاريخي رباط مي شوند.‏


خريد کردن درمراکش

واحد پول مراکش درهم مراکشي (‏Dh‏ يا‏MAD‏)مي باشد که به 100 سنتيم (‏C‏) تقسيم مي شود. درهم تنها ارزي مي ‏باشد کهبه طور رسمي در مراکش پذيرفته مي شود، بعضي از هتل ها يورو و دلار امريکا را به طورغير رسمي قبول مي ‏کنند. به غير بانک ها، صرافي ها و فرودگاه کازابلانکا، ‏در دفاترپستي نيز مي توانيد پول خود را تبديل کنيد. دستگاه هاي خودپرداز کارت هاي اعتباري بينالمللي را مي ‏پذيرند.

خرما، لباس هاي چرمي، روغن ارگان، تاجينز،بيراد (قوري چاي سنتي)، ‏djellabh‏(رداي سنتي) و فرش ‏مهترين سوغاتي هاي مراکش مي باشند. فسيل هاي خرچنگ و سنگ هاي ژئودکه در بازار هاي توريستي فروخته مي ‏شوند اکثراً تقلبي مي باشند.در فروشگاه ها مي توانيدتا 50 درصد پايين تر از قيمت چانه زني کنيد. اين کار در ‏بازارهاي مراکش متداول ميباشد.غذاهاي کشور مراکش در همه جاي دنيا معروف و تحت تأثير غذاهاي کشورهاي عربي ‏وهمچنين کشورهاي استعمارگر نظير فرانسه مي باشد. بسياري از رستوران هاي مراکش غذاهايبين المللي ديگر ‏کشور ها را نيز مي فروشند. مهمترين غذاهاي سنتي مراکش ‏Couscous، ‏Tagine، ‏kaliya، ‏Pastilla، ‏harira‏ و‏Bissara‏مي باشند.‏
دانستني هايي قبل از سفر به مراکش
يکي از کشورهاي پرطرفدار گردشگري در دنيا،مراکش است. مراکش در قاره ي آفريقا قرار دارد و يکي از کشورهاي شمال غربي آن است. مراکشکشور فرهنگ، سنت ها و مدرنيته است و همين تضاد جالب، آن را تا اين اندازه پر طرفدارکرده است. کازابلانکا، يکي از معروفترين و البته بزرگترين شهرهاي اين کشور است که شهرتجهاني آن زبانزد است. در اين نوشتار از الي گشت، به شما نکاتي که دانستنشان براي سفربه مراکش لازم است را در ميان مي گذاريم. همراه ما باشيد:


طعم بهترين بازارهاي ادويه جهان

در مراکش لباس مناسب بپوشيددر کشور مراکشبراي مردان چندان تفاوتي در نحوه ي لباس و پوشش وجود ندارد اما براي خانم ها کمي قضيهفرق دارد. به دليل جو تقريبا سنتي اين کشور، پيشنهاد مي کنيم که خانم ها خيلي لباسهايي نپوشند که باعث جلب توجه مي شود.
در مورد مکان هاي مذهبي هم بهتر است تاخانم ها پوشيده باشند و شالي همراهشان داشته باشند. پوشش در مراکش خرج کردن بيشتر فروشگاههاي مراکش بخصوص فروشگاه هاي اصلي، اگر کارت اعتباري داشته باشيد، آن را قبول مي کننداما در مورد مغازه هاي کوچکتر بايد گفت که بهتر است تا پول نقد همراهتان باشد.
واحد پول اين کشور، درهم مراکشي است کههر درهم تقريبا 450 تومان مي شود. جالب است بدانيد که در اين کشور نبايد انتظار قيمتهاي کمتري نسبت به اروپا داشته باشيد و تقريبا مي توان گفت که قيمت ها با هم يکي است.به دستگاه هاي خودپرداز تکيه نکنيدبهتر است تا در اولين فرصت و هر جايي که صرافي ديديد،فورا پولتان را عوض کنيد.
در کشور مراکش، موجودي دستگاه ها خيلي زود تمام ميشود پس چه بهتر که پول نقد همراهتان داشته باشيد. همه جور پول نقدي همراهتان باشد ميخواهيد سردرگم نشويد؟ پس از سکه تا انواع اسکناس بايد در جيب‌تان داشته باشيد. در اينکشور کالاهاي خوب و منحصر بفردي را مي توانيد از دست فروشان بخريد پس سکه اينجاست کهبه کارتان مي آيد! تاکسي ‌هاي مراکش اگر نياز باشد، پولتان را تعويض مي‌کنند اما حواستانباشد که ممکن است کمي ضرر کنيد.پول مراکش در اين کشور بايد چانه بزنيددر صورتيکه ازفروشگاه هاي اصلي شهر مي خواهيد خريد کنيد، چانه زدن را فراموش نکنيد. اگر کمي در اينکار مهارت داشته باشيد، مي توانيد تخفيف بسيار خوبي گاهي حتي تا نصف قيمت بگيريد.
پس هر طور مي توانيد اين کار را انجام دهيد!مثلا يک راهکار ساده اين است که به بهانه ي بالا بودن قيمت از مغازه بيرون بياييد.شک نکنيد که مغازه دار، دنبالتان مي آيد! يک کار عاقلانه ي ديگر، قبل از سوار شدن بهتاکسي در مورد هزينه ي آن بحث کنيد تا بعدا به مشکل نخوريد. انعام دادن يا ندادن؟ انعامدادن در مراکش مرسوم است، کمي پول نقد هم براي انعام دادن کنار بگذاريد.
خدمات بهتري مي خواهيد؟ بايد کمي بيشتراز جيبتان خرج کنيد! مراقب راهنماهاي محلي باشيديکي از کارهاي خوبي که مي توانيد انجامدهيد، پيدا کردن يک راهنماي محلي است که با همه جا آشنا باشد و بتواند جاذبه هاي گردشگريمنطقه را به شما نشان دهد. اما حواستان باشد چون اگر بخواهيد خريد کنيد، راهنماهايمحلي شما را به مغازه هايي مي برند که آشنايشان است و به اين ترتيب مي توانند سود بيشتريکنند. پس بهتر است به حرف آنها گوش ندهيد و خودتان براي چانه زدن شروع کنيد.
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901117

دیگر خبرها

  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید