Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز،افتخارات عظیم و با­شکوه تاریخ تمدن و فرهنگ ایران زمین، بیانگر وجود مراکز دانش در انواع علوم بوده است. مراکز برجسته علمی همچون دانشگاه جندی شاپور در استان خوزستان که در سال پانصد و سی میلادی تأسیس یافت، دلیلی براین مدعاست.

پس از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی این دانشگاه یکی از پایگاه­‌های اصلی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به شمار می­ رفت و مقر اصلی شهید دکتر چمران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از به شهادت رسیدن این سردار بزرگ و به پاس بزرگداشت نام و خاطره آن مرد، نام دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه شهید چمران اهواز تغییر یافت.


دانشگاهی که از دیر باز تا کنون این همه قدمت و افتخار داشته است، حال خوابگاه نشینانش چندیست صدای اعتراضشان بلند شده و دیگر تحمل این همه بی مهری مسئولان را ندارند.


دانشجویان دختر خوابگاه حضرت معصومه اهواز در اقدامی خود جوش برای رساندن صدای اعتراض به مسئولان، همگی در مقابل خوابگاه جمع شده و در مقابل مسئولان برخورد‌های جدی با آن‌ها داشتند.


و، اما دلیل این اعتراضات چه بود؟
تحمل گرمای بالایی که به بیش از ۵۰ درجه می‌رسد برای خود اهوازی‌ها کاری مشقت بار است چه برسد به دانشجویانی که از جای جای کشور به هزار امید و آرزو قدم در وادی درس و معرفت می‌گذارند.


سمیه یکی از همین خوابگاه نشینان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز، گفت: از سال ۸۴ که وارد دانشگاه شدم تا کنون مشکل وسایل سرمایشی را داشتیم، همیشه هم اعتراض می‌کردیم و مسئولان هیچ یک گوش شنوا نداشت، درد ۴ هزار دانشجوی ساکن خوابگاه را که مرهم نشدند هیچ، بلکه برخورد‌های ناشایستی نیز کردند.


راضیه دانشجوی دیگری بود که بیان کرد: اعتراض اوایل در حد ۲۰-۱۰ نفر بود و بصورت کاملا خود جوش اتفاق افتاد، سپس به تعداد معترضان افزوده شد به طوری که شب‌هایی که مصادف با شب‌های احیا بود برخی به مراسم احیا نرفتند تا در کنار معترضین باشند، زیرا واقعا شرایط غیر قابل تحمل بود و همه به این نتیجه رسیدیم سکوت مشکلی را حل نمیکنه بلکه باعث افزایش مشکلات می شود.


عاطفه در تکمیل صحبت‌های راضیه گفت: وقتی دیدیم گوش مسئولان بدهکار نیست و در جواب کم کاری خود به ما می‌گویند:" به ما چه، می‌خواستید اینجا رو انتخاب نکنید. خودتون خواستید اینجا باشید " و خیلی صحبت‌های دیگر... موجب برانگیخته شدن ما برای اعتراض آن شب‌ها بود.


همان شب‌ها نیز مسئولین خوابگاه با بدترین شکل ممکن با ما برخورد کردند و در‌های خوابگاه را برویمان بستند، فضا را امنیتی کردند و حال در اقدامی که نشان از ضعف و نبود مسئولیت پذیریشان است مامور حراست که مجری دستور آن‌ها بود را مقصر می‌دانند.

الهام نیز ادامه داد: مسئولان بجای حل مشکل مدام ما را تهدید می‌کردند که به کمیته انضباطی معرفیمان می‌کنند و یا اینکه می‌گفتند: " اینجا دوربین داره به فکر بعدنتون هم باشید" مجبورید روزه گرفتید؟! این دیگه مشکل خودتونه". این در حالی است که در این روز‌های داغ اهواز، ما که از استان‌های دیگر آمده ایم اصلا تحمل این دما را نداریم و بسیاری از دوستانمان بر اثر گرما زدگی راهی بیمارستان شدند.


آمده ایم که آینده خود را بسازیم نه این که این شرایط را تحمل کرده و تحصیل و سلامتیمان به خطر بیافتد.


همچنین زهرا بیان کرد: معاونت دانشجویی چرا هیچ گاه در صدد حل مشکل ما برنیامد، آنقدر وقت آزاد دارند که به مسائل سیاسی بپردازند، اما در انجام وظایف خود اهمال می‌ورزند.


خرید روزانه یک میلیون تومان یخ به چه کار می‌آید؟ توزیع پنکه دردی را دوا نمی‌کند. این مشکلات سالهاست گریبان خوابگاه را گرفته صحبت از دیروز و امروز نیست که می‌گویند منتظر تابستان هستیم پس تابستان‌های قبل کجا بودید؟ روز دانشجو آنقدر اعتراض‌ها شدید بود که مجبور شدند ساعت ۱۲ شب تاسیساتی‌ها را بفرستند اتاق به اتاق دستی به کولر‌ها بکشند. این در حالی ست که خود مسئولان تاسیسات از چند ماه قبل هشدار وقوع چنین اتفاقی را داده بودند.


وی درباره تاثیر گرما بر عملکرد درسیشان تصریح کرد: چرا باید در فرجه‌های امتحانات بجای درس خواندن بر اثر گرما زدگی راهی بیمارستان شویم و بخاطر بی خوابی که ناشی از گرمای هواست عصبی و تند خو شده و درس نخوانیم در حالی که حتی یک نمره هم برای ما ارزش دارد.


دنیا از خرج‌های میلیونی و میلیاردی دانشگاه شاکی بود و گفت: مسئولان می‌آیند و خیلی تخصصی صحبت می‌کنند که باید پنجره‌ها دو جداره شوند، چیلر‌ها را باید آن گونه کرد و ...، می‌گویند: " از لحاظ مالی مشکل نداریم تنها مشکل زمان است"، یعنی چند سال زمان کمی بود برای حل این معضل؟


برای ساخت سوله ورزشی و ساخت مهمانسرا میلیون‌ها تومان هزینه و وقت صرف می‌شود، اما برای خوابگاه نه؟


جشنواره فیلمی که با استقبال خوب دانشجویان مواجه نشد، چون تخصصی بود و فیلم‌هایی به زبان‌های مختلف داشت و کار آمد نبود، اما هزینه‌های میلیاردی را به خود اختصاص داد اگر این همه اعتبار داریم چرا برای ضروریات دانشجو اقدام نمی‌شود؟ چرا باید با انباشت بی کفایتی و ناکار آمدی مسئولان د. ر. این عرصه کشور بد نام شود؟ مسئولان باید مسئولیت اتفاقات افتاده را بپذیرند و پاسخگو باشند.

با وجود این مشکلات و رسیدن به پایان روز‌های پر تلاطم امتحانات و اعتراضات دانشجویان با راه حل‌های موقت همچون اسکان در نمازخانه، سوله ورزشی، توزیع پنکه، خرید یخ و ... مجبورند برای ادای بهتر امتحانات و از ترس تهدید‌های انضباطی سکوت کنند تا هر چه زودتر اهواز را به مقصد منازلشان ترک کنند.


حال این سئوال پیش می‌آید شخصی که نتوانست از عهده کار‌های خوابگاه برآید چگونه عضو شورای صنفی دانشجویان کشور شد در حالی که عملکردش در گویای حالش است.


خانواده‌ها به رسم امانت فرزندانشان را به دست مسئولین دانشگاه سپرده اند تا بتوانند خدمتی کنند به کشور و آینده سازانش باشند، این رسم امانت داری نیست که دختران خوابگاه اینگونه در این شرایط روز‌ها را سر کنند و علاوه بر شرایط نامساعد برخورد نامناسب مسئولان را می‌بینند.


به هر حال با وجود اخبار متعددی که در رسانه ها منتشر شد و تمام وعده هایی که مسئولان دانشگاه داده بودند در آخرین پیگیری های صورت گرفته رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر غلامحسین خواجه به خبرنگار ما گفت: " من با شما قهرم و مصاحبه نمی‌کنم. " نمی دانیم سرنوشت دانشجویان این خوابگاه به کجا خواهد رسید...؟

انتهای پیام/ی

از خوابگاه دانشجویی حضرت معصومه (س) اهواز چه خبر؟

انتقال دانشجویان خوابگاه دانشگاه چمران اهواز به خوابگاه جدید

تکذیب معرفی دانشجویان معترض دانشگاه چمران اهواز به کمیته انضباطی

تشریح آخرین وضعیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه شهید چمران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت ۷۲.۵ میلیمتر بارندگی در حسینیه اندیمشک خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مجموع بارندگی سامانه در ایستگاه‌های سینوپتیک و باران‌سنجی استان خوزستان، اظهار کرد: میزان بارش سامانه بارشی از آغاز فعالیت تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در حسینیه اندیمشک ۷۲.۵ میلیمتر، بیدروبه ۶۱.۵ میلیمتر، سراک ۲۹ میلیمتر، تاراز ۲۷ میلیمتر، ماهشهر ۲۲.۵ میلیمتر، سالند دزفول ۱۸.۵ میلیمتر، ایستگاه کشاورزی اهواز ۱۴.۸ میلیمتر، سردشت زیدون ۱۰.۹ میلیمتر، بستان ۱۰.۸ میلیمتر، مسجد سلیمان ۸ و لالی ۸ میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: میزان بارندگی در این مدت در درفول ۷.۵ میلیمتر، دزپارت ۶.۸ میلیمتر، شادگان ۵.۹ میلیمتر، جایزان ۵.۷ میلیمتر، قلعه تل ۵ میلیمتر، اروند کنار ۳.۸ میلیمتر، ام دبس ۳.۵ میلیمتر، آبادان ۳.۵ میلیمتر، دانشکده نفت کارون ۳.۲ میلیمتر، صفی آباد دزفول ۳.۲ میلیمتر، شوش ۳ میلیمتر، بهبهان ۲.۶ میلیمتر، ایذه ۲.۳ میلیمتر، فرهنگ شهر اهواز ۲.۲ میلیمتر، هندیجان ۱.۸ میلیمتر، ایستگاه فرودگاه اهواز ۱.۵ میلیمتر، شوشتر ۰.۸ میلیمتر و گتوند ۰.۶ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • ثبت ۷۲ میلیمتر بارندگی در «حسینیه» اندیمشک
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان