Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@08:10:20 GMT

ما زبان حسن معجونی را می‌فهمیم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۵۰۰۹

ما زبان حسن معجونی را می‌فهمیم

به گزارش حوزه تئاترگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید چنگیزیان که هم در تئاتر و هم در آثار تصویری بیشتر در نقش های جدی و موقعیت های سنگین حضور داشته است، در مورد نمایش « ماجرای مترانپاژ» گفت: «فضا و حس و حال نمایش‌نامه خیلی زیاد به دهه 40 روسیه نزدیک است و دغدغه‌های فردی درباره کار دولتی، ریاست و توقعات اجتماعی افراد، در دست‌گیری قدرت و اطلاعات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ازجمله مباحثی است که در متن وجود دارد و البته با وضعیت امروز دنیا و جوامع هم فاصله ندارد. از محتوای متن برای نقد وضعیت جامعه با چاشنی طنز و کمدی استفاده‌شده است».

چنگیزیان درباره بازی در نقشی متفاوت از سایر تجربه های قبلی خود توضیح داد: «سعی کردم کمی از نقش‌های سنگین فاصله بگیرم و تجربه‌های سبک و کمدی هم داشته باشم. برخی از تجربه های من نقش های جدی بوده اما به طور کلی از فضاهای کمدی هم دور نبودم و این نقش ها هم برایم جالب هستند».

بازیگر نمایش «اسم» در مورد استقبال از آثار روسی در ایران گفت: «شاید همه جای دنیا مثلاً حالی که ما با چخوف داریم داشته باشند و همین نکته خیلی جالب است. بررسی ارتباطات انسان‌ها و کنش‌هایی که در جریانات اجتماعی از خود نشان می‌دهند، شاید به ما نزدیک است که می‌توانیم به‌خوبی درکش کنیم و لذت ببریم. شاید مهم‌ترین دلیلی که به چخوف به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین نویسندگان روسی تا این حد توجه می‌شود، به دلیل ارتباط انسانی باشد که ما در مواجهه با بسیاری تجربه می‌کنیم. در متن‌های روسی اتفاقات انسانی و بالا و پایین‌های زندگی خیلی خوب مطرح می‌شود. نمی‌دانم شاید مربوط به شرایط اجتماعی روسیه باشد و هرچه بوده به حال و هوای ما شباهت داریم و مطالبش را خوب می‌فهمیم».

او درباره مخاطب نمایش «ماجرای مترانپاژ » و اقشاری که به سراغ این اثر می روند، افزود: «نمی‌خواهم تقسیم‌بندی کنم، اما به نظرم مخاطب این نمایش همه آدم‌ها هستند به این دلیل که موضوع نمایش درباره مسئله‌ای است که حال همه آدم‌هاست و منحصر به قشر خاصی نیست و مسائلی مثل عشق، نظام فکری و طبقاتی جامعه و... ازجمله موضوعاتی است که هر انسانی آن را به نحوی تجربه خواهد کرد. نشانه‌هایی که چخوف در آثارش دارد در هرجایی ممکن است به چشم بخورد».

سعید چنگیزیان در مورد گروه تئاتر «لیو» و شیوه کار این گروه و نگاهش به آثار گفت:«نگاه گروه لیو و حسن معجونی دقیقاً مخصوص به خودش است و او با نگرش خودش به متن چخوف پرداخته است. معجونی موقعیت‌های آدم‌های نمایش را به شکلی طراحی کرده که در موقعیتی بیرون ریزی دارند و این موردپسند حسن معجونی است و این نقطه بسیار جذابی به‌حساب می‌آید. گروه لیو شاید نزدیک به بیست‌وپنج سال است که فعالیت می‌کند و برای قشر خاصی کار به صحنه نمی‌برد و طراحی حسن معجونی و نگاهش برای خود اوست و کسی جز او به چخوف این‌طور نگاه نمی‌کند. ما در گروه لیو هم در موقعیت بازی می‌کنیم هم شخصیت‌پردازی می‌کنیم و معجونی هیچ‌چیز را صد در صد نمی‌بیند و موقعیت‌ها را به سرعت تغییر می‌دهد تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد و ماهم این روش کارش را دوست داریم و زبانش را خوب می‌فهمیم. این زبان هم در کارهای طنز هم در غیر طنز شکل مشخصی دارد».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صداگذارى خلاقانه روى يك بازى ويدئويى

خیلى از بازى‌هاى کامپیوترى و محصولات کنسول‌هاى گران‌قیمت را دانشجویان یا جوانان نخبه‌اى مى‌سازند که هنوز اول راه‌اند و دسترسى به بودجه‌هاى کلان و امکانات حرفه‌اى و استودیویى ندارند. این بازى ویدئویى جالب را گروهى آماتور ساخته‌اند و به یک کمپانى بزرگ پیشنهاد داده‌اند که حمایت‌شان کند و کار در سطح وسیع پخش شود. سمپل و پیلوت اولیه با امکانات دانشجویى سرهم شده و البته مى‌بینید که با خلاقیت توانسته‌اند جاى خالى امکانات را پر کنند.

مثل موزیسین جوانى که اولین فرصت اجراى استعدادیابى یا تست و «آدیشن» شروع کارش را شاید با یک گیتار ارزان و کاور کردن آوازى مشهور سر هم کند و بعد‌ها سوپراستار پول‌سازى، چون جاستین بیبر یا بیلى آیلیش از دلش بیرون بیاید، این طراحان جوان بازى ویدئویى هم شاید تا میلیونر شدن فقط یک موفقیت کوچک فاصله داشته باشند؛ کافى‌ست بازى یا اپلیکیشن یا نرم افزار طراحى‌شده گل کند و به‌اصطلاح بگیرد و… تمام!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فیلم امروز

 

tags # بازی رایانه‌ای سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فقط سه پنالتی زن برای پرسپولیس مانده بود!
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد
  • (ویدئو) صداگذارى خلاقانه روى يك بازى ويدئويى
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • لذت یک روز تعطیل در دل طبیعت زیبا
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • شرم از بدن
  • نرفتن بیرانوند از پرسپولیس به سود استقلال شد!