Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته گذشته اپل از تغيير جديد در کامپيوترهاي iMac خود رو نمايي کرد. يکي از اين تغييرات مربوط است به قابليت صفحه نمايش هاي جديد iMac براي نمايش بيش از يک ميليارد رنگ که مي تواند قابليت بسيار جالبي در نمايش تصاوير با کيفيت محسوب شود.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از کليک، اپل در آخرين به روز رساني خود در خصوص کامپيوتر هاي iMac تغييرت زيادي را بر روي آن ها اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اين تغييرات مي توان به توانايي نمايشگرهاي تعبيه شده در اين کامپيوترهاي براي نمايش تصاوير با تنوع رنگي بيش از يک ميليارد اشاره کرد.
در بسياري از صفحه نمايش هاي امروزي رنگ ها با عمق رنگي 8 بيت نمايش داده مي شوند و يعني از هر 3 رنگ اصلي 256 طيف رنگي نمايش داده مي شود. سه رنگ اصلي عبارتند از قرمز، زرد، آبي. در واقع مجموع تمامي ترکيب هاي مختلف رنگي و انواع طيف هاي آن ها در حدود 16٫8 ميليون رنگ توليد مي کند که به عنوان رنگ هاي 24 بيتي شناخته مي شوند.
اگر عمق رنگي يا عمق بيت به 10 بيت افزايش پيدا کند در اين صورت از هر رنگ اصلي در حدود 1024 طيف رنگي تشکيل مي شود که در نتيجه تعداد رنگ هايي که از ترکيب رنگ هاي اصلي به وجود مي آيند به همراه طيف هاي رنگي شان به چيزي در حدود 1٫07 ميليارد رنگ مي رسد که به عنوان رنگ هاي 30 بيت شناخته مي شود. اين تعداد رنگ در واقع همان تعداد رنگي است که نمايشگرهاي به روز رساني شده iMac اپل قادر به نمايش آن ها خواهند بود.
به گفته ريموند سونريا رييس موسسه تکنولوژي هاي DisplayMate نمايش اين تعداد رنگ در يک تصوير باعث مي شود تا تصوير با کيفيت بسيار بالاتري نمايش داده شود. اين موضوع مي تواند همچنين از لحاظ بصري براي محاسبه دقيق محتواي رنگ هاي تيره و همچنين براي اجتناب از ايجاد خطوط رنگي غلطي که ممکن است در تصوير رخ دهد( خطوطي که در برخي از تصاوير در بين هر رنگ از طيف رنگي مثلاً آبي رخ مي دهد) جلوگيري کند. در واقع اين خطوط بيشتر در مواقعي رخ مي دهند که از يک شي بزرگ و يا يک گستره بزرگ از يک رنگ مثل آسمان آبي يک دست روز بخواهيم تصويري نمايش دهيم. تأثير اين خطوط بيشتر در زماني خودش را نشان مي دهد که بخواهيم تصوير را با نمايشگرها و يا تلويزيون هاي قديمي مشاهده کنيم. زيرا در اين تلويزيون ها و نمايش گرهاي قديمي تعداد ترکيب رنگي که نمايش داده مي شود محدود است بنابراين هنگامي که قرار است طيف رنگي به صورت يکنواخت و پيوسته نمايش داده شود به صورت نا پيوسته و همراه با اين خطوط نمايش داده مي شوند.
به گفته رافائل مانتيوک، يکي از اساتيد رشته گرافيک و تکنولوژي نمايش در دانشگاه کمبريج، بعيد به نظر مي رسد که بيشتر کاربران سيستم هاي iMac به چنين سطح دقتي براي نمايش تصاوير نياز داشته باشند.
به عقيده من بسياري از افراد در واقع تفاوت نمايش تصوير با چنين سطح دقت و کيفيتي و سطح کيفيت پايين تر را به هيچ عنوان تشخيص نمي دهند. در واقع تعداد افرادي که کارهاي گرافيکي انجام مي دهند بسيار محدود است و شايد اين افراد هستند به نمايشگرهايي با چنين سطح کيفيت بالايي براي نمايش تصاوير نياز دارند.
از طرفي به گفته مانتيوک اين تکنولوژي چندان جديد نيست و وي پيش از اين نيز به گفته خودش با مانتيورهايي که در آن ها عمق رنگ ها 10 بيت بوده است کار مي کرده است. البته تا کنون اين نمايشگرها براي سيستم هايي استفاده مي شده اند که بسيار حرفه اي بوده و بيشتر براي کارهاي حرفه اي مورد استفاده قرار مي گرفته اند. اما از دو سال پيش استفاده از اين تکنولوژي در تلويزيون ها براي نمايش تصاوير با کيفيت نيز استفاده شده است.
در واقع در نمايشگرهاي HDR ا ترکيب رنگ گسترده تري که با استفاده از تکنولوي عمق رنگ 10 بيتي تشکيل مي شود و مخصوص نمايش تصوير در صفحه نمايش ها يا تلويزيون هاي بزرگ است استفاده مي شود. در واقع استفاده از اين تکنولوي نه تنها باعث توليد تصاوير با کنتراست رنگي بالايي مي شود بلکه باعث مي شود تا رنگ ها با شفافيت بالاتري در تصاوير نمايش داده شوند.
گفته مي شود تصاوير در صفحه نمايش هاي جديد کامپيوتر هاي iMac تا حدود 43 درصد نسبت به شفافيت رنگ در مانتيورهاي قبلي iMac روشن تر و شفاف تر خواهد بود. در واقع به عقيده مانتيوک، افزايش شفافيت براي کاربران معمول بسيار بيشتر از افزايش تعداد رنگ نمايش داده شده در مانتيور به چشم آمده و ملموس تر خواهد بود.
اما در تلويزيون هاي توليد شده در سال هاي اخير ميزان شفافيت رنگ در حدود 1000 nits است ( nits واحد اندازه گيري شفافيت تصوير است) است. اما در صفحه نمايش هاي اپل که براي کامپيوترهاي iMac از آن استفاده شده است ميزان شفافيت تصوير در حدود 500 nits است که تا رسيدن به ميزان 1000 nits راه زيادي در پيش دارد و شايد يکي از مهم ترين فاکتورهايي باشد که اپل هنوز از پسوند HDRبراي مانيتورهاي خود استفاده نمي کند.
نکته مهم ديگر اين است که در نمايشگرهاي اپل بر خلاف ساير نمايشگرهايي که از عمق رنگ 10 بيتي روي سخت افزارهايشان استفاده مي شود، در اين نمايشگرها از عمق رنگ 8 بيتي بر روي سخت افزارها استفاده مي شود ولي با انجام يکسري پردازش تعداد رنگ ها به 1 ميليارد رنگ مي رسد.
سخنگوي شرکت اپل در ادامه توضيحات خود به اين نکته اشاره کرده است که در iMac از يک الگوريتم تلفيقي براي نمايش تصاوير استفاده مي شود. که در واقع روش جديد براي نمايش تصاوير است. در واقع اين روش باعث مي شود تا کاربر با خطاي ديد مواجه شود و تعداد رنگ ها را بيشتر از آنچه که هست نمايش مي دهد. در واقع اين روش بيشتر در نرم افزارهاي مانند فوتوشاپ از آن استفاده مي شود که در واقع از عمق رنگ 6 بيتي براي توليد رنگ هايي با عمق 8 بيت استفاده مي شود. اما سخنگوي اپل گفته است براي آن دسته از افراد حرفه اي که عمق واقعي رنگ در صفحه نمايش ها برايشان اهميت دارد امکان استفاده از صفحه نمايش هايي به غير از اپل بر روي کامپيوترهاي iMac وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد از تملک ملک واقع در مسیر خیابان کشاورز خبر داد و گفت: پرونده خیابان کشاورز در نهایت تعیین تکلیف و این خیابان بازگشایی شد.

مجید گریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از بازگشایی خیابان کشاورز خبر داد و اظهار کرد: ملک واقع در معبر عام در خیابان کشاورز به مساحت ۱۱۶ مترمربع توافق و تملک شد.

وی افزود: توافق با ملک کشاورز به جهت التزام قانونی شهرداری در قبال پلاک‌های تفکیکی شهرداری که پشت این ملک واقع شده بود، توافق شد و به دلیل اینکه الباقی ملک قابلیت صدور پروانه نداشت، شهرداری در باقرخان معادل ۱۱۶ مترمربع زمین معوض را در ۸۰ متر همکف مسکونی ساخت و به مالک تحویل داد.

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: فرایند توافق با مداخلات دستگاه‌های قضائی به سرانجام رسید و شهرداری سرانجام موفق شد تکلیف پرونده خیابان کشاورز را به سرانجام برساند.

کد خبر 748223

دیگر خبرها

  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم