Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تا ۲۸ خردادماه ۳۳ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داد.

عزت الله بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های این استان نگران کننده بوده به گونه‌ای که در صورت ادامه این روند باید منتظر بحران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نیروهای منابع طبیعی با دست خالی آتش را خاموش می‌کنند عنوان کرد: برای نجات طبیعت و جنگل‌های این استان نیاز به اعتبارات ویژه برای خرید بالگرد، هواپیما آبپاش، تجهیزات، استخدام قرق‌بان و جذب امکانات است.

بهشتی با بیان اینکه بلوط‌زاران زیبای سرزمین چهارفصل در آتش بی‌امکاناتی در حال خاکستر شدن بوده و دوست‌داران طبیعت با دستانی خالی به جنگ شعله‌ها می‌روند ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر بویژه ستاد بحران کشور در این زمینه تدبیری بیندیشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از کمبود تجهیزات و امکانات برای مقابله و مهار آتش سوزی در جنگل‌های استان عنوان کرد: وجود یک بالگرد امدادی برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌های این استان به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن لازم است.

بهشتی ابراز کرد: انتظار می‌رود مجموعه ستاد بحران کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی در زمینه تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌های این استان چاره‌اندیشی کنند زیرا در غیر اینصورت باید بپذیریم شمارش معکوس برای نابودی جنگل‌های استان آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه با کمبود قرق‌بان روبه‌رو هستیم ادامه داد: ضروری است وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه نگاه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

انتهای پیام/

R41452/P1361/S6,69/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر خبر داد.

آرش مصلح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: پیش بینی میزان بارش‌ها طی سامانه بارشی پیش رو ۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  سه سد در حال بهره‌برداری در استان داریم، اظهار کرد: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خروجی سد کوثر را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش داده ایم.

مصلح تصریح کرد: سد کوثر ۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد که پیش‌بینی می‌شود که طی بارش های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود.

وی ادامه داد: سد چم شیر گچساران ۷۰۵ میلیون مترمکعب هم اکنون ذخیره دارد که ۱۶۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در سد شاه قاسم ذخیره شده که هم اکنون یک میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی ۱۸ طرح اجرا کرده‌ایم که پس از اجرای این طرح‌ها تاکنون هیچ خسارتی ناشی از رودخانه‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود