Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@07:26:27 GMT

قوز کمر و خمیدگی شانه‌ها را برطرف کنید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۵۵۹۶

قوز کمر و خمیدگی شانه‌ها را برطرف کنید

با طرز درست نشستن و ایستادن هم سالم تر هستید، هم اعتماد به نفس بیشتری دارید و هم لاغرتر به نظر می رسید. علیرغم تمام این ها تقریبا همه ما هنگام نشستن به خصوص جلوی کامپیوتر قوز کرده می نشینم. بدونیم چندین تمرین ساده به شما یاد می دهد تا هنگام نشستن و راه رفتن کمر را صاف نگه دارید. تمرین خوشامد

دست ها را پشت خود قرار دهید و همانند تصویر کف دست ها را به هم بچسبانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست ها از آرنج باید کاملا صاف باشد. با این تمرین شانه ها باید به یکدیگر نزدیک شوند. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید.
تمرین قفل

یکی از دست ها را پشت تان نگه دارید. دست دیگر را بلند کنید، دست را خم کنید و با آن دستی که در پشت قرار داده اید را بگیرید و قفل کنید. بازوی بالایی را بالاتر بکشید و بعد از ۵ ثانیه دست ها را جا به جا کنید.
تمرین چرخش

بدون این که قسمت پایین بدن را تکان بدهید دست ها را پشت سرتان قرار دهید و بالاتنه را به سمت چپ بچرخانید به طوری که شانه ها در یک زاویه مستقیم نسبت به پشتی صندلی قرار بگیرد. بعد از ۵ ثانیه به سمت راست بچرخید.
تمرین خمش

لبه صندلی بنشینید و بازوها را پشت سرتان قرار دهید. ستون فقرات را خم کنید و به سقف نگاه کنید. سر را عقب بگیرید و همینطور به سقف نگاه کنید تا به پشتی صندلی برسید.
تمرین ایستادن

مانند تصویر بایستید. مطمئن شوید که شانه ها، باسن و ساق پا دیوار را لمس کرده اند. شکم را صاف کنید و چندین نفس عمیق بکشید.
تمرین حالت افتاده

این تمرین را در ادامه تمرین قبلی انجام دهید. همانطور که پشت به دیوار ایستاده اید دست ها را باز نگه دارید و بدون این که زانوها را خم کنید به سمت جلو شیب پیدا کنید.به مدت ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید.
صاف نگه داشتن شکم رفع قوز کمر و خمیدگی شانه ها
حالت بدن هنگام نشستن هم با ماهیچه های شکم و هم با ماهیچه های کمر شکل می گیرد. وقتی ماهیچه های شکم را هنگام نشستن صاف می کنید کمر نیز خود به خود صاف می شود. کمربند پهن یا شلوار فاق بلند باعث می شود ماهیچه های شکم در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.
حالت خاص نشستن
لبه صندلی بنشینید. یکی از پاها را زیر صندلی خم کنید و پای دیگر را بکشید. این حالت نشستن به شما کمک می کند صاف بنشینید. این تمرین را بعد از هر تمرین دیگری انجام دهید.
وزنه روی کمر
زمانی که پشت کامپیوتر نشسته اید به پشتتان چیزی را آویزان کنید تا شما را به عقب بکشید و باعث شود کمر را صاف نگه دارید. برای این کار چوب لباسی بهترین وسیله است.
وزنه روی سینه
زمانی که کار خانه انجام می دهید یک عدد کوله پشتی سنگین به جلو آویزان کنید. بدن برای مبارزه با وزن کوله پشتی خودش را به عقب می کشد و شانه ها را صاف نگه می دارد.

این تمرین ها در مدت زمان خیلی کوتاه نتیجه می دهد. برای به نتیجه رسیدن این تمرین ها را مرتب انجام دهید و تمرین های دیگری هم که بلد هستید به آن ها اضافه کنید.
یک نکته مهم
حالت نشستن و ایستادن نه تنها روی ماهیچه ها بلکه روی فرم دندان ها هم تاثیر می گذارد. ورزش نمی تواند مشکل دندان ها را رفع کند حتما باید برای حل مشکل به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند