Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-05-09@16:33:10 GMT

شهرداری تهران برای کاهش تصادفات چه کرده است؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۵۷۴۱

شهرداری تهران می‌گوید با سنگفرش کردن خیابان‌ها، کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر تردد شهروندان را در معابر شاهد خواهیم بود. مسئله ترافیک، ایمنی و کاهش تصادفات، همواره از اصلی ترین دغدغه های مدیران حمل و نقل شهری است و مردم نیز به این مسایل، حساسیت زیادی نشان می دهد. به طوری که در سرویس مشکلات مردم، کامنتهای زیادی در این باره به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش نامه نیوز،‌در راستای کاهش تصادفات و ایمینی تردد شهروندان، شهرداری تهران برخی از معابر را به جای روکش آسفالت، با سنگفرش، پوشانده است. در این راستا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح سنگ فرش خیابان دماوند تقاطع امیرکیایی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد شهروندان خبر داد.

امیرحسین حیدرنیا با اعلام این مطلب گفت: با توجه به حجم بالایی تصادفات منجر به فوت و خسارات مالی در خیابان دماوند تقاطع امیرکیایی درنظر گرفته شد تا جنس روکش این بخش به سنگ کوبیک تغییر یابد.

به گفته او هدف از اجرای این پروژه ایمن سازی، آرام سازی، انسان مدار کردن شهر، تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ایجاد نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 7 در ادامه از اجرای طرح بازنگری خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی سطح این منطقه با هدف ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی خبر داد و گفت: تبدیل خط میدان انقلاب به میدان خراسان، دو خط میدان انقلاب به میدان سپاه و میدان سپاه به میدان خراسان از جمله اقدامات این معاونت به منظور افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیکی بوده است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهری اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهری خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: بهسازی و ساماندهی مستمر وسایل بازی کودکان در بوستان‌های سطح شهر با تاکید شهردار اراک در حال انجام است.

وی افزود: تعمیر وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها به منظور حفظ ایمنی کودکان به دقت و به‌صورت مستمر پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: آسودگی خاطر خانواده‌ها به هنگام بازی کودکان در فضاهای پارکی اهمیت زیادی دارد، بر همین اساس در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام تجهیزات بازی در پارک‌های سطح شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از بازرسی‌های لازم و احیای ایرادات احتمالی، ایمن‌سازی انجام خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه بازی و نشاط لازمه زندگی کودکان است، تصریح کرد: کودکان باید در محیطی امن و سالم تفریح کنند و زیرساخت‌های شهری باید به‌نحوی فراهم شود که این قشر مهم و ارزشمند بتوانند در فضایی اختصاصی، با نشاط در کنار پدر و مادر و همسالان خود، تعاملات انسانی را در قالب بازی‌های کودکانه بیاموزند.

وی با اشاره به نقش مشارکت شهروندان در نگهداری از مبلمان شهری و تجهیزات استقرار یافته در بوستان‌های سطح شهر گفت: همکاری شهروندان برای حفظ و نگهداری و استفاده صحیح از این فضاها، نقش مهمی در ایجاد بستر لازم برای ارتقای مبلمان شهری استقرار یافته در بوستان‌های محلی و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری باید در شأن شهروندان باشد، بنابراین تلاش ما در شهرداری تأمین رضایت شهروندان است.

کد خبر 752000

دیگر خبرها

  • ۱۷ درصد تصادفات اصفهان در آزاد راه اصفهان_کاشان اتفاق می‌افتد
  • ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان‌های شهری اراک
  • مکانیزم دیدنی ساعت تاریخی تبریز
  • پرترددترین جاده کشور کدام است؟
  • عضو شورای شهر زنجان: میدان بسیج نباید حذف شود
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • روزگار بروبیای درشکه‌ها | وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
  • سیاستگذار در تله خودساخته
  • تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازار اصفهان اجرا شد