Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اگر شعار عليه روحاني همسويي با صهيونيست‌ها و سعودي‌هاست، «شعار عليه نظام» همسويي با کيست؟!

سرويس سياست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشي روزانه در لابه‌لاي اخبار و مطالب رسانه‌هاي کشور است. ما درباره اين خوانش البته تحليل‌ها و پيشينه‌هايي را نيز در اختيار مخاطبان محترم مي‌گذاريم. 7:30 هر روز با بسته ويژه خبري-تحليلي مشرق همراه باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



***

اگر شعار عليه روحاني همسويي با صهيونيست‌هاست، «شعار عليه نظام» همسويي با کيست؟!

عبدا... ناصري، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورايعالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان اخيراً در مصاحبه با خبرگزاري ايسنا و در واکنش به شعار دادن چند نفر عليه رئيس‌جمهور روحاني گفته است:
«روز قدس،‌ روز همبستگي با ملت مظلوم فلسطين است، اما اين‌ها با اين اقدامي که انجام دادند در واقع بيشترين هماهنگي را با صهيونيست‌ها نشان دادند. آن‌ها عليه رئيس جمهوري شعار مي‌دهند که اخيرا 24 ميليون راي آورده است. اين اقدام آنها کاملا همسو و هم جهت با صهيونيست‌ها و سعودي‌هاست که مخالف اين دولت و همچنين برجام هستند.»[1]

*قطعا و قوياً اقدام شعار دادن چند نفر عليه رئيس‌جمهور در راهپيمايي روز قدس، يک کار قبيح بوده است و هيچ فردي هم از آن دفاع نمي‌کند.
اما تعجب از افراد و از جريانيست که طي 12 سال گذشته، توهين و جسارتي نبوده که عليه مردم، رئيس‌جمهور وقت و رقباي سياسي خود اعمال نکنند اما امروز داعيه‌دار اخلاق و مخالفت با توهين شده‌اند...
منظور ما جريان سياسي اصلاحات و ستاد مرکزي اعتدال است که اقدامات و گفته‌هايي مثل «تقلا براي تصويب قانون زندان براي منتقدان»، «حرامزاده خواندن رئيس‌جمهور وقت»، «توهين به مردم ايران با عباراتي مثل عقب‌مانده‌هايي که براي توزيع جارو هم صف مي‌کشند»، «جسارت به رهبري نظام و به شرع مقدس» فقط بخشي از رفتارهاي آنان است.
در واقع، ما در حال سخن گفتن از جرياني هستيم که نه تنها فتنه بزرگ سال 88 بر پيشاني آن حک شده است بلکه توهين به ديگران، بخشي از ژنتيک آن ارزيابي مي‌شود و تاکنون نيز هرگز و هرگز نه از فتنه و نه از اين کار زشت خود ابراز خجالت و آزرم نکرده است.
اکنون نيز قضاوت ساده است... جرياني که مثل يک کارخانه اقدام به توليد خشونت کلامي و حتي فيزيکي دارد و از اين کار ابراز برائت هم ندارد؛ در حالي با کنايه به اصولگرايان، معترض شعار دادن چند نفر بي‌هويت عليه رئيس‌جمهور شده است، که اصولگرايان و نيروهاي ارزشي و مردمي، قوياً اين اقدام را تکذيب و نکوهش کرده‌اند.
طنزي تلخ که مي‌تواند چراغ راه آيندگان براي شناخت بهتر برخي جريانات سياسي خاص در ايران باشد.

***

ورود دولت به فاز استبداد صغير
ما براي منتقدين، زندان تصويب مي‌کنيم، روحاني هم به کمين شهروندان برود...

محمدرضا تابش، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو فراکسيون اميد اصلاح‌طلبان در مجلس شوراي اسلامي به تازگي در بخشي از گفت‌وگوي خود با روزنامه آرمان امروز و خلال صحبت‌هايش گفته است:
«به نظر من آقاي روحاني بايد در مرحله اول هزينه عبور از قانون و قانون‌شکني را براي جريان‌هاي سياسي و گروه‌هاي مختلف اجتماعي و حتي شهروندان افزايش بدهد تا کسي به‌راحتي نتواند بر خلاف قانون و مصالح کشور اقدامي انجام بدهد. در زمينه بهبود وضعيت معيشتي مردم نيز دولت آقاي روحاني بايد تلاش کند توليد داخلي را رونق بدهد تا به اين وسيله اشتغال و سرمايه در اقتصاد کشور افزايش پيدا کند.»[2]

*مي‌توان به آقاي تابش دست مريزاد گفت که اکنون که خود و جريان اصلاحات را پيروز انتخابات 96 مي‌داند، به اين راحتي از ماهيت تفکرات ستاد اصلاحات و اين حد از امکان وکيل‌الدولگي يک نماينده ملت را رونمايي مي‌کند...
البته بايستي اشاره کرد که ستاد دولت اعتدال در زمينه توصيه آقاي تابش براي بالا بردن هزينه سياسي و خفقان استالينيستي، اصطلاحا «نزده مي‌رقصد» و از قبل از اين نيز خدمات گسترده‌اي در زمينه فيلتر شدن رسانه‌ها، هتّاکي به منتقدان و حتي تهديد به زندان انجام داده است اما مي‌توان بيان کرد که صحبت‌هاي تابش نشان از تقلاي اصلاح‌طلبان براي ورود دادن دولت به يک فاز جديد استبدادي خبر مي‌دهد.
جالب آنکه تابش توضيح نداده است که کدام فرد و کدام جريان سياسي در ايران هست که بر خلاف قانون و مصالح کشور اقدام مي‌کند و اهل عبور از قانون است و البته تا بحال نيز با آن برخوردي صورت نگرفته است؟!
گفتنيست، فراکسيون اميد اصلاح‌طلبان پيش از اين اقدام به پيشنويس طرحي کرد که بر اساس آن، منتقدان و صاحبان سؤال به حبس و زندان محکوم مي‌شدند.
رئيس‌جمهور روحاني نيز چند سال قبل در افتتاح نمايشگاه کتاب تهران طي سخناني، بصورت تلويحي برخي منتقدان را به «زندان» تهديد کرد.[3]

***

شناسايي عوامل توهين به روحاني توسط مرعشي!

حسين مرعشي، فعال سياسي اصلاح‌طلب و از دستگيرشدگان فتنه سال 88، روز شنبه گذشته طي مقاله‌اي در ستون نگاه روز روزنامه اعتماد نوشت:
آقايان يک بار نظرات‌شان را به مردم گفتند و مردم هم با رأي‌شان نشان دادند اين نظرات را نمي خواهند. اين ديگر بحث ندارد. اين دوستان «به ظاهر» انقلابي بايد شکست را بپذيرند و معلوم نيست چرا پذيرش شکست آنقدر براي شان سخت است. به اعتقاد من اين واکنش ها(شعار چند نفر عليه رئيس‌جمهور) برآمده از عصبانيت هاي ناشي از باخت آنها در انتخابات است. با اين حال من معتقدم روال امور و اداره کشور، نهادهاي قانوني و رسمي کشور همه تحت نظارت عاليه رهبر معظم انقلاب هستند و...
او در ادامه مي‌افزايد:
«مسائل کشور تحت تاثير اين جوسازي ها قرار نخواهد گرفت. اصولگرايان تندرو و مخالفان آقاي روحاني به نفعشان است که شکستشان در انتخابات را بپذيرند. اين کارها پايگاه سياسي دوستان‌مان را بيشتر خراب مي کند و اتفاقا راي مردم را از دست مي دهند. راه صحيح اين است که به دنبال جذب آراي عمومي بروند. اينکه راي نداشته باشند و بعد بخواهند با شعار و تندي و عصبيت راي جمع کنند در ايران جواب نمي دهد.»[4]

*اينکه حسين مرعشي اصرار دارد شعار دادن چند نفر عليه رئيس‌جمهور روحاني را به رقيب سياسي و شکست اصولگرايان در انتخابات ربط بدهد، معاني مشخصي دارد...
معاني مشخص از جانب يک جريان سياسي خاص که متأسفانه از گفتن کذب اِبايي ندارد.
کما اينکه در فتنه سال 88 دروغ تقلب را گفت، براي تخريب دولت قبل دروغ بورسيه‌هاي نجومي را گفت، براي تخريب مديريت جهادي دروغ املاک نجومي را گفت و...
و همين جريان سياسي است که براي توجيه بي‌دستاوردي برجام، بهانه حمله غير قابل توجيه چند نفر به سفارت يک کشور عربي را سر هم کرد و اکنون نيز به هزار دليل قصد متمسک قرار دادن شعارهاي چند نفر عليه رئيس‌جمهور روحاني را دارد.
در اشاره به صحبت‌هاي مرعشي لازم به ذکر است که چهره‌هاي اصولگرا و نيروهاي ارزشي کشور طي روزها و ساعت‌هاي گذشته بارها و بارها قوياً اين مسئله را محکوم کرده و مخالفت خود را با شعار دادن و حتي تخريب رئيس‌جمهور روحاني ابراز کرده‌اند.
از طرفي رطب خورده منع رطب نمي‌کند... من‌باب مثال آنکه شخص آقاي مرعشي که در سال 88 گفته بود: نظام جمهوري اسلامي ايران آفت زده است! و يا سال 95 تلويحا اينطور گفت که شهرستان‌هايي که به اصطلاح‌طلبان رأي نداده‌اند دچار عقب ماندگي سياسي هستند؛ چطور اکنون مي‌تواند دلسوز توهين به رئيس جمهور و يا رعايت قانون در کشور باشد؟
بديهيست که اين رفتارهاي مباين با هم، کاري با جريان سياسي اصلاحات کرده است که مجبورند «تراژدي تناقضات» را در مقابل مردم ايران به نمايش بگذارند و مثلاً در حالي که نتيجه انتخابات 88 را تقلب ناميدند و انتخابات مجلس دهم را نيز رسماً تحريم کردند؛ اما اکنون از ضرورت توجه به قانون و تمکين از رأي مردم سخن بگويند.
توهين به رئيس‌جمهور بد بود اما چيزي که در حافظه افکار عمومي مي‌ماند و بر اساس آن قضاوت مي‌شود تناقض‌گويي است...

***
1_ http://www.isna.ir/news/96040301052
2_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/189632
3_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/11/27/1329516
4_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3581352

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت.

رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی برای تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟