Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@17:55:34 GMT

جشنواره ماه مبارک رمضان در ترکمنستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۹۶۱۰۵

جشنواره ماه مبارک رمضان در ترکمنستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جشنواره باشکوهی به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم ترکمنستان و ایرانیان مقیم این کشور در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت ایران در«عشق‌آباد» برگزار شد.

جشنواره ماه مبارک رمضان و روزه‌ داری با قرائت آیاتی از قرآن کریم که توسط قاری نوجوان ترکمنستانی قرائت شد، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سپس«محمدجواد ابوالقاسمی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به ملت ترکمنستان، درباره فضائل ماه مبارک رمضان و روزه‌ داری سخنرانی کرده و گفت:ماه مبارک رمضان ماه دوستی با خدا و ماهی است که خدا درهای بهشت را برای آنان باز می‌کند.

وی همچنین از شخص رئیس جمهور و دولت ترکمنستان بابت فراهم کردن بهترین شرایط جهت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، تأمین امنیت و آسایش کامل در این کشور و توجه ویژه به روابط با جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

سپس تعدادی از فارسی آموزان و معلمان زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد، مقالات خود به زبان ترکمنی، فارسی، روسی و انگلیسی را با موضوع ماه مبارک رمضان، روزه‌ داری، وحدت و نیکوکاری ارائه دادند.

در این مراسم به برندگان مسابقات فرهنگی و هنری به خصوص بهترین مقاله، نقاشی و تهیه تابلو که از سوی فارسی آموزان محلی ترکمنستان تهیه شده است، جایزه‌ای از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد اهدا شد.

اجرای برنامه فرهنگی و هنری به خصوص اجرای سرود، تئاتر، کنسرت موسیقی سنتی و کلاسیک ترکمنی از دیگر برنامه‌های جشنواره رمضان بود.

علاوه بر این در حاشیه جشنواره رمضان در سالن ورودی ساختمان رایزنی فرهنگی ایران در عشق‌آباد، نمایشگاه کتاب و تابلو با محوریت قرآن کریم به زبان‌های مختلف دائر شده بود.

سپس حضار به دور سفره افطاری که در حیاط ساختمان رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد پهن شده‌ بود، جمع شده و افطار کردند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی جشنواره فیلم کوثر، علیرضا افشار رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر و رییس هیات امنای بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره با تاکید بر ایده‌پردازی‌ و ارایه طرح های جدید و تشکر از همکاری وزارت ارشاد، بنیاد شهید و شهرداری تهران و لزوم همراهی بخش های فرهنگی و اجتماعی برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی‌ هنری گفت: جشنواره فیلم کوثر در پنجمین دوره برگزاری خود می‌تواند باب گفتمانی را برای پاسخگویی به مسایل زنان و طرح رویکردهای متعالی انقلاب اسلامی در زمینه زن و خانواده در جامعه ما ایجاد کند.

فرح‌ روز فاتحی رییس پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه فارغ از دقت و بررسی تکنیک‌ها، تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها در انتخاب آثار بر مبنای پیام فیلم است، گفت: احتمال فراخوان طرح و فیلمنامه فیلم‌های کوتاه ۱۳۵ ثانیه‌ای وجود دارد. برگزاری نشست‌های موضوعی نیز در دستور کار است تا در کنار اکران فیلم های منتخب، جشنواره از پشتوانه علمی بیشتری برخوردار شود.

مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در مورد زمان و محل برگزاری این رویداد فرهنگی‌هنری اظهار کرد: این جشنواره، تیر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

در ادامه نشست، ناصر باکیده دبیر جشنواره، غلامرضا منتظمی مدیر بخش بین‌الملل، مریم پوریامین دبیر بخش فرهنگی و چند تن از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره به بیان دیدگاه های خود درباره برگزاری مطلوب و اثر بخش این رویداد پرداختند.

در پایان این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از حسین قنادیان، جواد جباری، علیرضا مزینانی، فرهاد قائمیان، محمد صنعتی، انسیه شاه حسینی، نرگس معدنی پور، محمد کرم اللهی و شهره پیرانی احکام خود را دریافت کردند.

چهارمین دوره جشنواره فیلم کوثر در سال ۱۳۸۸ برگزار شد و پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری که نخستین دوره بین المللی آن نیز محسوب می شود پس از ۱۵ سال با فراخوان آثار برتر در زمینه زنان ایثارگر انقلاب و جبهه مقاومت به عنوان الگوی سوم زن مسلمان، در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6091179 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر