Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند تغییر نام از طریق واحدهای ثبت احوال به 2 شکل انجام می گیرد و افرادی که اسامی نامناسبی دارند و خواهان تغییر آن هستند، این تغییر از طریق هیات حل اختلاف اداره های ثبت احوال انجام می شود.
وی اظهار کرد: در روش دوم تغییر اسامی، طبق درخواست هایی که به این اداره کل ارسال می شود و با توجه به بندهای 10 گانه از سازمان ثبت احوال و شورای عالی ثبت که به استان ها تفویض اختیار شده است، مجوز صادر و اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شفیعی افزود: در این بخش اسامی که بیشترین فراوانی را ندارد و صاحب نام، خواستار تغییر نام خود است، این اقدام به تشخیص اداره کل ثبت احوال انجام می شود.
وی ابراز کرد: نام های مرکبی نیز وجود دارد که حذف بخشی از آن هیچ گونه خللی در آن ایجاد نمی کند و این کار از طریق اداره های ثبت احوال انجام می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان بیان کرد: تشخیص نام های ممنوع نیز با شورای عالی ثبت احوال بوده و این شورا نمونه های آن را تعیین و به سازمان اعلام می کند.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 842 نفر در این استان تغییر نام دادند و از این تعداد 90 مورد آن با احکام دادگاه، 150 مورد آن از طریق هیات های حل اختلاف در اداره های ثبت احوال و 602 مورد نیز از طریق اداره کل مجوز داده شده است.
پیش از این و طی 9 ماهه سال گذشته نیز اعلام شده بود که 61 درصد از مراجعه کنندگان برای تغییر نام در استان زنجان، زنان هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند