Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛ ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، گفت: این شرکت در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب بیش از یک میلیون و ۲۰۳ هزار فقره انشعاب آب در ۶۰ استان و جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر تحت پوشش خود را ارائه می‌دهد که ۱۰۰درصد جمعیت مناطق شهرنشین استان از این نعمت الهی بهره‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر و یه عبارتی ۵۹٫۸۳ درصد از جمعیت شهری استان با تعداد انشعاب فاضلاب بیش از ۶۹۱ هزار فقره تحت پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب قرار دارد .


ایمانلو طول شبکه فاضلاب در استان را ۳ هزار و ۲۶۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۲۲۹ کیلومتر از این لوله‌گذاری در سال گذشته در سطح استان اجرا شده که ۹۰ کیلومتر آن مربوط به کلان‌شهر تبریز است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به تعداد انشعابات واگذار شده فاضلاب خاطر نشان کرد : تعداد ۱۲۵ هزار فقره انشعاب فاضلاب در طول ۳ سال گذشته به مشترکان واگذار و نصب شده که بیش از ۴۰ هزار فقره آن مربوط به سال گذشته است.


وی با اشاره به فرارسیدن هفته صرفه جویی آب و اهمیت آن در دنیا، اظهار کرد: عمده بحث این هفته صرفه‌جویی بوده، چرا که با توجه به وضعیت آبی کل کشور و با توجه به خشکسالی خوب نیست در حقیقت در بحران کم آبی روبه‌رو هستیم.


ایمانلو با اشاره به تاثیر فعالیت رسانه‌ها در زمینه آگاه سازی مردم نسبت به مصرف بهینه آب، گفت: رسانه‌ها می‌‌توانند شرکت آب و فاضلاب را در راستای آگاه‌سازی مردم به نسبت به آب یاری داده و اجازه هدر‌دهی این نعمت‌الهی را ندهد.


وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در حالت عادی چهار هزار و ۳۰۰ متر در ثانیه است، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب منطبق با تست لحظه به لحظه مخازن از اواسط خرداد ماه مخازن روند کاهشی گرفته که زنگ خطر برای کاهش آب است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به تامین آب تبریز از سه منطقه نهند، چاه‌های دامنه سهند و زرینه رود، تصریح کرد: این میزان کفاف مصرف را نداده و اگر طرح انتقال ارس به تبریز که در حال پیگیری هستیم اجرا نشود در روزهای آتی با مشکل روبه رو خواهیم شد.

وی با یادآوری توافقنامه با آموزش پرورش و ارگان‌های نظامی، گفت: با آموزش کودکان و تعمیر آب‌خورها از هدردهی آب جلوگیری کنیم.


ایمانلو با تاکید به اثرگذاری تبلیغ در امر صرفه جویی آب، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاصلاب با اهمیت به مدیریت مصرف آب در اولویت‌کاری، اقدام به صرفه جویی کرده است و اگر بتوانیم فقط ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشیم مشکلات آب تا حدی حل خواهد شد.


وی به اقداماتی در رابطه با اصلاح شبکه آب اشاره کرد و گفت: در رابطه با کاهش مصرف آب اقدام به پخش کاهنده‌ها کرده‌ایم که سال گذشته ۴۰ هزار کاهنده در سطح استان پخش شده و امسال هم همان مقدار در مراکز نظامی و اماکن عمومی پخش و نصب خواهد شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اهمیت بازرسی در رابطه با انشعابات غیرمجاز، جداسازی فضاهای سبز از آب شرب و عدم اجازه به شبکه‌های توزیع آبیاری فضای سبز عنوان کرد: به هیچ‌وجه اجازه استفاده بی‌جا ازآب شرب در فضای سبز و ایجاد انشعاب غیرمجاز را نمی‌دهیم.


ایمانلو با اشاره به راهبرد سند چشم‌انداز در سال ۹۶ با هدف افزایش رضایتمندی مشترکان، گفت: در راستای سند چشم انداز ارتقاء سیستم، ۱۲۲ پرداخت غیرحضوری، قرائت آنلاین کنتورهای خانگی و غیرخانگی راه‌اندازی خواهد شد.


وی ادامه داد: ارتقاء مدیریت عرضه و تقاضا و فرهنگ‌عمومی مصرف و پیاده‌سازی الگوی بهینه مصرف آب‌شرب و بهداشتی در مرحله اجرا داریم.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اهداف دیگر سند چشم انداز را برنامه‌ریزی برای تامین‌ آب شهرهای دارای تنش آبی با حفر و تجهیز چاه، بیان کرد و گفت: در این راستا استانداردسازی در۶۰ شهر استان، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی و برخورداری کلیه آحاد جامعه از خدمات آب شرب را پیش برده‌ایم.


وی در خصوص بودجه و اعتبارات استان و اقدامات انجام شده، بیان کرد: خوشبختانه فعالیت‌های آبی و انشعابات در استان بسیار فراتر از بودجه‌های اختصاص یافته بوده و مطمئن باشید اگر اعتبارات در زمان دقیق تامین شود طرح‌ها بهتر و باسرعت بیشتر اجرا خواهند شد.


ایمانلو با تاکید بر صرفه‌جویی و اطلاع‌رسانی در زمینه صرفه جویی آب، گفت: باید با هم نقاط ضعف و قوت را رفع و تقویت بخشیم و شعار مصرف صحیح آب را در زندگی روزانه قرار دهیم.


وی ابراز کرد: با وجود افزایش سالانه انشعابات که هر سال ۳۵ هزار افزایش انشعاب داریم و سعی داریم با افزایش این انشعابات به نحوی قطع آب نداشته باشیم.


ایمانلو تصریح کرد: در حال حاضر در ۱۸ شهر استان طرح فاضلاب اجرا می‌شود و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح استان احداث شده است که۱۷۰ کیلومتر آن در سال ۹۵ در سطح استان اجرا شده که بیش از ۹۹۱ کیلومتر آن در کلان‌شهر تبریز است.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از جمعیت شهری استان و ۶۹ درصد از جمعیت کلان‌شهر تبریز تحت پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد که بیش از میانگین کشوری ۴۹ درصد است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص خدمات انشعابات در مسکن مهر گفت: با وجود سنگ‌اندازی‌ها و مشکلات زیادی که در این رابطه داشتیم ولی کارها و خدمات بزرگی صورت گرفته است.


وی در خصوص اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب، افزود: رسیدن تعداد انشعابات خانگی در پایان سال به تعداد 942 هزار و 808 فقره انشعاب، رسیدن تعداد انشعابات با مصرف بالای 20 متر مکعب در ماه و در پایان سال 94 به تعداد 197 هزار و 877 فقره و موفقیت شرکت در سوق دادن بیش از 89 درصد انشعابات خانگی به مصارف زیر 20 متر مکعب در ماه تا پایان سال با استفاده از تمام ابزارهای مدیریت مصرف اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای اصلاح الگوی مصرف است.


ایمانلو خاطر نشان کرد: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی، محیطی و منطقه‌ای، ممانعت از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز از دیگر اهداف ایجاد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز است.


وی ادامه داد: در سه سال آینده در صورت تزریق بودجه براساس زمان‌بندی شده با بهره‌برداری از تصفیه خانه مدول دوم تبریز با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان که جزو پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌ها است، می‌توان کمک بزرگی به احیای دریاچه ارومیه داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای تهران، محسن اردکانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان تهران که به میزبانی شرکت آبفای استان تهران برگزار شد، فعالان حوزه روابط عمومی را افرادی هنرمند و باذوق خواند و گفت: کمبود منابع آبی چالشی‌ترین موضوع کشور و مدیریت مصرف آب اولویت نخست شرکت‌های آب و فاضلاب برای گذر از این چالش محسوب می‌شود که یکی از مؤلفه‌های اثربخش در مدیریت مصرف، اقدام‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات و قیمت‌گذاری آب و استفاده از تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف سایر مؤلفه‌های مدیریت مصرف را شامل می‌شوند، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به قوانین و امکانات موجود، اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد اما در حوزه فرهنگی به فعالیت‌ها و اقدام‌های فراگیری نیاز است که همکاری و کمک روابط عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته وی، وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب در چهار سال اخیر که خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، تلاش‌های زیادی را برای تأمین آب انجام داده‌اند و اگرچه سقایی مردم وظیفه و افتخار شرکت‌های آب و فاضلاب است اما همکاری‌های فرابخشی برای انجام این وظیفه از روی اخلاص است و این تلاش چنانچه با کار مضاعف و مشارکت جمعی همراه شود، توفیق و برکت فراوانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تشریح وضعیت بارندگی‌ها و منابع آب استان تهران، ادامه داد: متوسط بارندگی‌های تهران سالانه ۲۸۰ میلی‌متر است اما در چهار سال اخیر این میزان بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلی‌متر در نوسان بوده و میزان بارش‌ها در هفت ماهه سال آبی جاری نیز با ۶۲ میلی‌متر کاهش درمقایسه با دوره آماری درازمدت، به ۱۶۸ میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که سالانه بین ۱.۵ تا چهار درصد نیز به شمار مشترکان شرکت آبفای استان تهران افزوده می‌شود و در چنین شرایطی، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: البته تنش آبی موجب غفلت شرکت آبفای استان تهران از انجام برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اثرگذار نشده است و همان‌طور که در ابتدای امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در این استان به مرحله بهره‌برداری رسید، تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال نیز شهروندان و ساکنان استان تهران از مزایا و خدمات ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمامی توان و تلاش خود را برای تأمین و توزیع مناسب آب به‌کار گرفته‌اند اما آنچه که در نهایت موجب ثمردهی این تلاش‌ها خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

اردکانی به اشاره به شمار بالای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادها، گفت: روابط عمومی این دستگاه‌ها می‌توانند در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب را در بین کارمندان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی کنند و همچنین به مدیران ارشد دستگاه‌های خود پیشنهاد دهند تا یک شهردار آب برای پایش و مراقبت از تأسیسات و جلوگیری از هدررفت آب انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران در سال گذشته و به‌ویژه راه‌اندازی پویش‌های آب بهتر است یا ثروت و تهران، شهر حساس به آب، افزود: خوشبختانه این فعالیت‌ها در مدت کوتاهی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و دامنه آن از استان تهران فراتر رفته و به سایر استان‌ها نیز تسری یافته است.

کد خبر 6093372 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان