Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بهشتی نژاد روز یکشنبه در جلسه بررسی صید قاچاقی میگو در دیر افزود: با وجود اینکه هم اکنون در فصل ممنوعه صید میگو هستیم اما این آبزی به فراوانی در بازار این بندر عرضه می شود که بیانگر صید قاچاق میگو توسط قایق های بومی و شناورهای غیر بومی به روش ترال است.
وی اضافه کرد: اگرچه شیلات استان بوشهر قرار است از نیمه تیرماه امسال طرح دریابست ( طرحی که در سالهای اخیر برای حفاظت از نسل میگو یکماه پیش از آغاز فصل صید آن در آبهای استان بوشهر اجرا می شود و براساس این طرح شناورهای صیادی در این مدت مجوز دریاروی و صید و صیادی ندارند) را برای شناورها و قایق های صیادی اجرا کند اما این طرح در صورتی کارآیی دارد که برای کشتی های صیادی طبس و کیش نیز اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر تعاونی صیادی بندر دیر اظهارداشت: حراست آبزیان شیلات در برخورد با این شناورهای متخلف نقش بسیار تاثیرگذاری دارد اما برای برخورد با این عوامل حراست نیاز به امکانات و اعتبار ویژه دارد.
وی گفت: صیادان این بندر با مراجعه حضوری و بیان مشکلات خود بصورت غیر حضوری گلایه دارند که اگر روند کنونی صید غیرمجاز ترال(کف روب) میگو در فصلی که صید این آبزی ممنوع است ادامه پیدا کند تا آغاز فصل آزادی صید میگو که در دهه اول مردادماه سال جاری است، دیگر چیزی برای صید برای آنان در دریا باقی نمی ماند.
بهشتی نژاد، خواستار برخورد جدی با متخلفان شد و بیان کرد: اگر بخواهیم تنها با فروشندگان میگو در بازار برخورد کنیم این کار تاثیر چندانی ندارد به همین دلیل باید ریشه تخلف که آن هم در دریا توسط شناورهای متخلف صورت می گیرد، خشک کرد.
وی افزود: با نگرانی ها، صیادان این بندر با تهیه وسایل و امکانات صید خود را برای صید میگو که در دهه اول مردادماه به مدت 40 روز در صیدگاههای مجاز در دریا از طرف شیلات استان بوشهر اعلام می شود، آماده می کنند.
در دیر (dayyer) به عنوان بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور 35 لنج صیادی، 11 کشتی و 300 قایق صیادی به امر صید و صیادی مشغول هستند.
صید به روش کف روب با ادوات صیادی ترال به دلیل آسیب رساندن به صیدگاه ها، زیستگاه ها و نسل آبزیان
بجز در فصل آزادی صید میگو ( از 10 مرداد تا نیمه شهریور هر سال) مابقی طول سال در استان بوشهر ممنوع است.
سال گذشته در استان بوشهر یکهزارو 300 تن میگو دریایی صید شد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است