Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورس،یکی از با ارزشترین درختان سروکوهی در کشوراست که به طور محدود این گیاه ارزشمند درمناطق حفاظت شده بافق یزد نیز به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما

پژوهشگر وعضو هیات علمی گروه دانشگاه یزد گفت :اورس،یکی از با ارزشترین درختان سروکوهی در کشوراست که به طور محدود این گیاه ارزشمند درمناطق حفاظت شده بافق یزد نیز به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین ایران نژادافزود: این درخت ،درختی کند رشدو دیر زیست با عمری طولانی در حدود 2000سالاست که رویشگاه اصلی آن دردامنه های جنوبی رشته کوه البرز از آذربایجان گرفته تا خراسان و ارتفاعات جیرفت و در دامنه های رشته کوه زاگرس در ارتفاعات بالا،در شرایط سخت اقلیمی مقاوم است،

وی خاطرنشان کرد: این گیاه همیشه سبز بصورت درخت بلند-کوچک -درختچه و خزهدرمناطق مختلف می روید

این پژوهشگر یزدی گفت : اورس که بعنوان سوخت صحرایی روستائیان و مردمان بیابانگرد شناخته و خود موجب سرعت بخشیدن به نابودی هرچه بیشتر آن در مناطق قابل دسترسی انسانها شده بود ازسال 1371 بعنوان ذخیره طبیعی وارزشمند تحت حفاظت کشور اعلام و قطع آن ممنوع شد.

منطقه حفاطت شده شهرستان بافق یزد یکی از مناطق محدود در کشوراست که صدها اصله از این درخت ارزشمند در خود جای داده است وجای دارد تابا حفاظت ازان به حفظ این ذخیره ژنتیکی ارزشمند کمک کنیم .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری