Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اعلام کرد که داعش برای نفوذ خود در مناطق شمالی افغانستان تلاش می‌کند تا به مناطق آسیای مرکزی دست پیدا کند. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از راشا تودی، آندره نویکوف رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اظهار داشت که تروریست‌های داعش به دنبال تغییر تمرکز خود از سوریه و عراق بر روی افغانستان و کشورهای منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نویکوف در شورای امنیت سازمان ملل گفت که داعش به دنبال تسلیم کردن بعضی از جنگجویان طالبان و برخی از شبه‌نظامیان محلی برای ایجاد پایگاه جدیدی در افغانستان است تا نفوذ خود در آسیای مرکزی را افزایش دهد.

وی افزود: این گروه تروریستی نمونه جدیدی از افراطی‌گری و فعالیت‌های تروریستی از میدان‌های نبرد خود در سوریه و عراق را به کشورهای آسیای مرکزی صادر می‌کند.

نویکوف همچنین تاکید کرد افزایش فعالیت طالبان در مناطق شمالی افغانستان، که با کشورهای آسیای مرکزی نیز هم‌مرز است، ممکن است نشانه پیوستن برخی از فرماندهان طالبان به داعش باشد.

وی خاطر نشان کرد طالبان هیچ وقت ادعایی درباره گروه‌های تروریستی در خارج از افغانستان نداشته است.

این در حالی است که داعش در سال 2015 از ایجاد استانی جدید خبر داد که پایتخت آن در افغانستان قرار دارد و تروریست‌هایی از آسیای مرکزی در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: تحلیل درگیری‌های اخیر در افغانستان نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان محلی نه تنها استراتژی، بلکه مفاهیم نظامی و تاکتیکی را پیاده می‌کنند که پیش از این منسوب به داعش بود.

در ادامه نویکوف تصریح کرد افراط‌گرایان افغان در پی کنترل شهرک‌های بزرگ و بعد از آن مناطق اطراف آن هستند؛ که برنامه‌ای برای گسترش و نفوذ بیشتر در افغانستان خواهد شد.

این در حالی است که جنگجویان داعش مشغول مقابله با برخی نیروهای طالبان برای تحت کنترل درآوردن اراضی بیشتر در افغانستان است.

نویکوف گفت در میان مدت داعش این هدف را دارد تا نفوذ خود را در مناطق شمالی افغانستان افزایش داده و به مناطق مرزی کشورهای آسیای مرکزی و منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ در چین دست پیدا کند.

نویکوف افزود: بیش از 7 هزار شهروند از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به دلیل فعالیت‌های تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار دارند که از این تعداد بیش از دو هزار نفر به عنوان سربازان اجیر شده در حال عملیات هستند.

پنتاگون در 20 ژانویه، در گزارشی مطرح کرد که افغانستان در مبارزه با چندین گروه تروریستی و شبه‌نظامی در شرایط بحرانی قرار دارد. این گزارش همچنین خبر داد که مقامات افغان و آمریکایی در پی صلح با طالبان از طریق گفت‌وگو هستند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین اقرار کرد که با گذشت 16 سال از حضور نظامی آمریکا، افغانستان هنوز با تهدیدات دائم از حضور 20 گروه تروریستی و شبه‌نظامی قرار دارد.

در حال حاضر حدود 8 هزار و چهارصد نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که مسئولیت مشورت‌دهی، آموزش و کمک نیروهای امنیتی افغان و عملیات مبارزه با تروریسم را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۹۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور ۷کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان برگزار شد  فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود نائب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

در این مسابقات  سه ورزشکار از شهرستان خوشاب  حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی