Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه با صدور بیانیه‌ای در مواجهه با اهانت به رئیس جمهور در روز جهانی قدس واکنش نشان دادند و خواستار بررسی مواضع پیشین رئیس جمهور شدند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

متاسفانه در روز قدس شاهد نمایشی عجیب از سوی عده‌ای قلیل از افراد حاضر در راهپیمایی شکوهمند تهران بودیم که در این نمایش توهین‌هایی متوجه رئیس جمهور گشت شعارهایی که در آنها رئیس جمهور را در مقایسه و ردیف بنی‌صدر قرار داد، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه (دفتر تحکیم وحدت) این حرکت را از سوی هر شخص و جناحی ناشایست دانسته و تامین هرگونه خوراک خبری برای رسانه‌های معاند را جنایتی در حق ملت ایران می‌داند و طبق فرامین رهبری انقلاب توهین و شعار علیه مسئولان در فضای ناشایسته را رد می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذر از این اتفاق باید در جهت آسیب‌شناسی و رفع هرگونه پیش زمینه‌های منجر به این‌ گونه حوادث برآییم.

در اتفاق مذکور یا عده‌ای مومن با زبان روزه و از بطن مردم این حرکت را به اجرا درآوردند یا طبق بعضی گمانه زنی‌ها عده‌ای مزدور با قصد و نیت متشنج نمودن فضا و فراموش شدن بعضی از انتقادات این عمل را انجام دادند در این بحث نکاتی را به رئیس جمهور محترم بیان می‌داریم.

1- رئیس جمهور محترم اقدامات اخیر شما و دوستان‌تان منجر به ایجاد دو قطبی عشق و نفرت در جامعه گشته است که بسیار مضر است و علاوه بر ایجاد گسست در بین مردم آنها را از فضای مطالبه‌گری از مسؤولان به سمت فضای نفرت یا اطاعت کورکورانه از آنها می‌برد، خواهشا منطق را دیگر از مردم نگیرید.

2- نکته دوم قابل ذکر پروژه مظلوم‌سازی خودتان است شما منتخب مردم هستید و احتیاجی به مظلوم نمایی‌های نابجا ندارید و به جای پرداختن به کارهای ضروری دولت وقت خود را برای مظلوم نمایی خود خرج ننمایید که این عمل نابجا از سمت شخص شما موجب اصطکاک در روند پیشرفت کشور خواهد بود.

3- جناب آقای روحانی نگاهی به مواضع‌تان نیز بیندازید تا از ابعاد این حرکت را بهتر درک نمایید از مواضع‌تان در مقابل مشروعیت ولایت تا مواضع‌تان در مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ... تمامی این موضع گیری‌ها نیز توهینی به شعور مردم است و ما توهین بد و خوب نداریم، متوجه این باشید که ملت ایران هنوز منتظر اعلام موضع شما در مقابل بدعهدی‌های آمریکا به صورت صریح هستند.

4- شما از ماه رمضان به عنوان ماه دوستی و کنار گذاشتن نفرت‌ها یاد کردید پس این جملات زیبا را تنها برای استفاده‌های جناحی خود بکار نبرید بلکه خود به عنوان پیشقراول در پوشاندن جامه عمل به این سخن زیبا قدم بردارید که تعارض این جمله شما با عملتان در دعوت گزینشی ضیافت افطارتان نمود یافت.

5- نکته دیگر خطاب به شما اینکه جنبه سیاسی خود را بالاتر برده و با مظلوم‌نمایی سریع و گسترده در فضای مجازی که منجر به توسعه و گسترده شدن ابعاد این اتفاق می‌شود و ضربه مضاعفی را بر وحدت، قدرت و احساس ملت وارد می‌کند خود را پازل رسانه‌ای دشمن قرار ندهید و اجازه ندهید اینگونه حرکت‌های محدود تبدیل به یک موج رسانه‌ای علیه ملت شود، مگر در همین دولت قبل مشابه همین حرکت حتی گسترده‌تر انجام نشد اما همچین موج رسانه ای به وجود نیامد، گویی مطابق مثل قدیمی صاحب حرف حرف را از زمین برداشته است.

6- آقای روحانی شما که پرچم آزادی بیان را در دست دارید به اطرافیانتان متذکر شوید آسیب شناسی این حرکت را در اولویت نسبت به پیگیری قضایی قرار داده و عدالت قضایی را نیز متذکر شده تا با عوامل تولید شعارهای مشابه در دولت قبل نیز برخورد متناسبی صورت پذیرد.

انجمن مذکور خطاب به غرب‌گرایان داخلی متذکر می‌شود تنها برای استفاده جناحی بر منبر اخلاق نروند همین رسانه‌ها و افراد در روزهای ننگین فتنه 88 که به مقدسات مردم توهین می‌شد کجا بودند و با وجود فرمان رهبری بر اعلام موضع صریح سکوت اختیار کرده و خود از تولیدکنندگان این دست شعارها بودند و امروز پرچم اخلاق‌مداری به دست گرفتند.

مگر همین افراد نیستند که مخالف کشاندن افراد به دستگاه قضا بر مبنای حرف‌های از دل بر آمده‌شان هستند چه شدست که امروز خواستار برخوردند، ما خواستار اعلام موضع صریح شما و رفتار بر مبنای عدالت شما هستیم و از شما می‌خواهیم مردم را در مقابل هم قرار نداده و از آب گل آلود ماهی نگیرید.

اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِینَ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَی جَعَلَ الْحَقَّ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ.
مراقب گمان مومنان باشید که خدا حق را بر زبان آنان قرار داده است.
(نهج البلاغه ، حکمت 309)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه (دفتر تحکیم وحدت) امیدوارست آقای روحانی درباره علت بدبینی مومنین روزه دار به رئیس جمهورشان کمی تامل کنند، کشور را بر مبنای گذر از فضای سیاست زده امروز به فضای زندگی در تراز انقلاب هدایت کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین