Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا کشور گفت: قرمزی دریاچه ارومیه ناشی از رشد جلبک های قرمز در آب است.

یوسفعلی اسدپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی قرمز رنگ شدن دریاچه ارومیه را ناشی از اشباع نمک، کاهش اکسیژن و گرمی هوا و شدت تابش خورشید عنوان کرد و افزود: وضعیت دریاچه ارمیه در حال تنش بوده و با کمبود اکسیژن اب و افزایش غلظت نمک بواسطه تبخیر ناشی از گرما، جلبک های سبز از بین رفته و شرایط برای رشد جلبک قرمز فراهم و باعث قرمز رنگ دیده شدن سطح اب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدپور تصریح کرد: طی بررسی های انجام شده بطور معمول میزان جلبک سبز در دریاچه 9 هزار و 500 عدد در هر میلی لیتر  است که باشروع فصل گرما و شدت تابش خورشید رنگ اب دریاچه  به قرمزی شدن تمایل پیدا می کند.

وی ادامه داد: این روند قرمز شدن اب دریاچه ارومیه تا کاهش دما و افزایش آب ورودی به دریاچه تداوم می یابد.

رئیس مرکز تحقیقات ارتمیا کشور با بیان اینکه تا این لحظه شوری اب دریاچه در ایستگاه  365 گرم در لیتر گزارش شده است افزود: آرتمیا بین 100 تا 200 گرم درلیتر شوری را می تواند تحمل کند.

اسدپور با اشاره به اینکه گردش مالی و شغلی پرورش آرتمیا در صورت رونق باصرفه تر از تولید بسیاری از تولیدات دیگر است اظهار کرد:30 تا 50 تن نیاز آرتمای کشور برای پرورش ابزیان بوده که متاسفانه با شرایط فعلی دریاچه امکان تثبیت تولید مقدار قابل توجهی از آرتمیا برای صادرات دشوار است.

وی خاطر نشان کرد: 4 تن سیست آرتمیا که توسط بخش خصوصی طی سالهای گذشته خریداری شده بود طی تفاهم نامه ای مقرر شده است که برای انجام کارهای تحقیقاتی در بخش بانک ژن، این میزان آرتمیا به منظور انالیز و پایش به مرکز تحقیقات آذربایجان غربیواگذار شود.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از افزایش ۱۸ درصدی تولید این مجتمع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تولید این شرکت فروردین امسال با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، اکبر اسمعیلی در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شرکت با اشاره به روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ به‌ویژه در بخش تولید، فروش و درآمد بیان کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه پارسال ۱۸ درصد افزایش تولید داشت.  

وی افزود: آمارهای تولید فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه همچنان حفظ شده است، به‌طوری‌ که فروردین امسال تولید این شرکت با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با تأکید بر اینکه حرکت عظیم رشد و توسعه پتروشیمی ارومیه آغاز شده است و در ماه‌های آینده، واحد تکمیلی سولفات آمونیوم که در حال احداث است، به بهره‌برداری می‌رسد و تولید این محصول افزایش می‌یابد، گفت: پروژه پلی‌آلومینیوم کلراید نیمه دوم تیر امسال وارد چرخه تولید می‌شود و از اواسط مرداد به تولید محصول می‌رسد.

اسمعیلی با گرامیداشت روز کار و کارگر تصریح کرد: نام‌گذاری شعار سال با محوریت «تولید» از سوی مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته نشان از اهمیت تولید در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور تولید است، یادآور شد: پتروشیمی ارومیه با بهره‌گیری از نیروی جوان و تجربه پیشکسوتان، افزایشی خیره‌کننده در تولید داشته است و این نشان می‌دهد مجموعه همکاران این شرکت ظرفیت، جدیت و آمادگی لازم را برای ادامه این مسیر دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟