Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت از عضویت آزمایشگاه مرجع سلامت در بین مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت خبر داد.سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با وبدا، در تشریح فعالیت های آزمایشگاه مرجع سلامت تحت عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت گفت: اجرا و توسعه برنامه ارزیابی خارجی کیفیت برای آزمایشگاه های بهداشتی کشورهای منطقه از جمله فعالیت ها ی آزمایشگاه مرجع سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارائه آموزش های علمی و تخصصی در ارتباط با استانداردهای آزمایشگاهی و الزامات نظام مدیریت کیفیت در آزمایشگاه پزشکی و مهارت آزمایی هدف دیگری است کهدر آزمایشگاههای مرجع سلامت دنبال می شود.

سمیعی پشتیبانی از کشورهای متقاضی منطقه از طریق کمک به تدوین استانداردهای منطقه ای مطابق با دستورالعملها و راهنماهای سازمان جهانی بهداشت را فعالیت دیگر این همکاری ها عنوان کرد و گفت: به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه با کشورهای منطقه برای کسب اطمینان از کیفیت کیت ها و تجهیزات آزمایشگاه پزشکی قبل و بعد از ورود به بازار مصرف اهمیت زیادی دارد که از برکات روابط بین المللی محسوب می شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استمرار اقدامات ملی در حوزه الزامات ایمنی زیستی و مدیریت بیوریسک در راستای مقررات بین المللی بهداشت(IHR) و عضویت فعال در شبکه های آزمایشگاهی منطقه ای و بین المللی با هدف ترویج کیفیت خدمات آزمایشگاهی و ارتقای بهداشت جهانی نیز در راستای همین تعامل حاصل می شود.

وی متذکر شد: برجسته کردن اهمیت بیماری های غیرواگیر در برنامه های کشوری با تاکید بر دیابت و برنامه های کنترل سرطان هدفی است که با تداوم تلاش ها و تجارب بین المللی موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد.

سمیعی در پایان افزود: آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که بالاترین نهاد سیاستگذار در نظام آزمایشگاههای پزشکی کشور است، تنها مرکز همکار آزمایشگاهی سازمان جهانی بهداشت در منطقه خاورمیانه شرقی است و همکاری های آن با مسئولان آزمایشگاهی سازمان جهانی بهداشت در تدوین راهنمای استقرار گام به گام نظام مدیریت کیفیت و تهیه چهارچوب راهبردی برای تقویت خدمات آزمایشگاه های سلامت موثر بوده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد

 دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی یکی از معضلات در برخی از محله‌های شهر سراوان است که با توجه به گرمای هوا برای شهروندان مشکلاتی را به همراه داشته است.
 
انتشار بوی نامطبوع، تجمع حیوانات موذی و ولگرد از جمله مواردی است که با رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ایجاد می‌شود.
 
رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در معابر علاوه بر مشکلات فوق باعث می‌شود سلامت شهروندان به خاطر افتد و از سوی دیگر سیمای شهر را نازیبا می‌کند.
 
در همین راستا برخی از شهروندان سراوان سراوانی ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب در برخی از معابر سطح شهر که علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع تردد را برای کودکان و زنان با مشکل مواجه کرده خواستار برخورد با افراد خاطی از سوی متولیان امر شدند.
 
علی اصغر عربشاهی رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: به مناسبت سومین روز از هفته سلامت، روز سلامت خانواده و سلامت زمین، طرح تشدید کنترل فاضلاب‌های خانگی در منطقه آسپیچ توسط بازرسین بهداشت محیط مرکز محمدی به اتفاق شورا و دهیار منطقه اجرا شد.  
 وی افزود: جهت خاطیان دفع غیر بهداشتی ۱۵ اخطاریه نوبت اول و۴ اخطاریه پیگیری صادر شد.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت خود و جلوگیری از تخریب زیر ساخت‌های شهری از هدایت آب وفاضلاب به کوچه و معابر جدا خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد