Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جهانیان روز یکشنبه در نشستی خبری که در سرسرای جلسات سازمان بازرسی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از یک هزار و 300 فقره شکایت از دستگاه ها و دوایر دولتی استان ثبت شد.
وی خاطرنشان کرد: کرمانشاه در بحث شکایت های مردمی از دستگاه های دولتی جزو هفت - هشت استان اول کشور است و شکایات در حد متعادلی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانیان افزود: عموم شهروندان استان کرمانشاه می توانند هرگونه شکایت از دستگاه های اجرایی استان را با سامانه 136 در میان بگذارند.

** نظارت بر 1405 فقره معاملات دولتی در سال 95
بازرس کل قضایی استان کرمانشاه در ادامه از نظارت بر یک هزار و 405 فقره معاملات دولتی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بحث مناقصه 90 فقره که مطابق با قانون نبود را تجدید یا لغو کردیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بحث مزایدات دولتی نیز 48 فقره خارج از حدود قانونی توسط سازمان بازرسی استان لغو یا دوباره تجدید مزایده شد.

** انجام 108 فقره بازرسی موردی و 32 بازرسی برنامه ای از دستگاه ها و ادارات
وی همچنین تعداد بازرسی های برنامه ای سازمان بازرسی استان در سال گذشته را 32 مورد عنوان کرد و گفت: در سه ماه نخست امسال نیز این بازرسی ها به هشت مورد رسیده است.
جهانیان یادآوری کرد: همچنین در سال گذشته 108 فقره بازرسی موردی نیز از ادارات و دستگاه های اجرایی استان که قالب آن ها در حوزه بانک ها، گمرکات، جهادکشاورزی، آب منطقه ای، صنعت، معدن و تجارت و شرکت برق بود انجام شد.
این مقام مسئول همچنین از ارسال 762 فقره گزارش اصلاحی و 63 فقره نامه هشداری اثربخش به دوایر دولتی استان طی سال گذشته خبر داد.

** معرفی 224 مدیر و کارمند متختلف به سازمان تخلفات اداری
مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه به نتیجه بازرسی های صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: در نتیجه این بازرسی ها، 224 مدیر و کارمند متختلف به سازمان تخلفات اداری برای بررسی وضعیت آن ها معرفی شدند.
وی یادآوری کرد: همچنین 92 نفر از این افراد نیز به مراجع قضایی برای رسیدگی به پرونده و احیانا صدور حکم معرفی شدند.

** سامانه ثبت حقوق و مزایای دستگاه های دولتی ایجاد می شود
جهانیان در بخش دیگری از سخنانش به ایجاد سامانه ثبت حقوق و مزایای دستگاه های دولتی خبر داد و افزود: این کار در برنامه ششم توسعه تبدیل به قانون شده و دولت مکلف به ایجاد آن است.
وی تصریح کرد: با ایجاد این سامانه دستگاه ها و ادارات دولتی موظف هستند حقوق و مزایای تمامی کارکنان خود را از تاریخ اول فروردین 1388 را در آن وارد کنند.

** هشدار سازمان بازرسی نسبت به فعالیت غیرقانونی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان
مدیرکل بازرسی استان کرمانشاه در ادامه گزارش خود به هشدار این سازمان در خصوص فعالیت های غیرقانونی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان اشاره کرد و گفت: ما در آبان سال 94 نامه هشدارآمیزی را به دستگاه های صادر کننده مجوز برای فعالیت چنین شرکت هایی ارسال کردیم.
جهانیان گفت: در آن نامه هشدارهای لازم در خصوص نحوه فعالیت مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان و چالش هایی که در آینده ممکن است ایجاد شود داده شد تا در نهایت منجر به چنین مشکلی در استان گردید.
وی گفت: هم اکنون نیز چند پرونده در خصوص فرارهای مالیاتی متهم پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان تشکیل و در حال پیگیری است.

** گزارش مربوط به پالایشگاه کرمانشاه به سازمان بازرسی کشور ارسال شده است
بازرس کل قضایی استان کرمانشاه همچنین از ورود به قضیه مربوط به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کرمانشاه به نیابت از سازمان بازرسی کل کشور به ماجرا ورود پیدا کرد و توسط تیمی 30 تا 40 نفره موراد متعدد واگذاری بررسی شد.
جهانیان افزود: نتیجه تمام بررسی ها به شکلی کاملا محرمانه به معاونت اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور ارجاع و هم اکنون در حال بررسی های لازم است.

** مبارزه با فساد هدف اصلی سازمان بازرسی
وی در ادامه مبارزه با فساد را یکی از اهداف اصلی سازمان بازرسی استان ذکر کرد و افزود: این کار باید به شکل مستمر دنبال شود و ریشه کنی آن نیاز به عزمی عمومی دارد.
مدیرکل بازرسی کرمانشاه با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی در کنار مدیران و دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی مطلوبتر به مردم است و نه در مقابل آن ها، گفت: در عین حال اگر متوجه شویم دستگاهی بر خلاف قانون در حال حرکت است وظیفه داریم هشدارهای لازم را برای پیشگیری از وقوع تخلف به آن سازمان بدهیم.
جهانیان در پایان گفت: سازمان بازرسی در چهار حوزه امور اقتصادی، امور تولیدی و کشاورزی، امور فرهنگی و اجتماعی و امور سیاسی و اقتصادی بر کار دستگاه های اجرایی استان نظارت می کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند

استاندار کرمانشاه گفت: عفاف و حجاب در قرآن و سنت معصومین(ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز سیاست‌های کلی فرهنگی و فرهنگ و آداب ملی، جایگاه رفیعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه عصر امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره با موضوع مهم عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب در قرآن و سنت معصومین (ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز سیاست‌های کلی فرهنگی و فرهنگ و آداب ملی، جایگاه رفیعی دارد.

وی فرهنگ حیا، عفاف و غیرتمندی در کشور و به ویژه استان کرمانشاه را دارای ریشه‌های بسیار کهن و اصیل دانست و افزود: ملت ایران و کرمانشاهی‌ها در طول تاریخ نشان داده‌اند که اهمیت ویژه‌ای برای حیا و عفاف مردان و زنان خود قائل هستند هم اکنون نیز پایبندی به این فرهنگ اصیل به عنوان یک مطالبه عمومی در بین اقشار مختلف مطرح است بنابراین کم توجهی به این فرهنگ ملی، دینی و قانونی در برخی محیط‌های اداری و سازمانی پذیرفتنی نیست و تمام مدیران دستگاه‌ها موظفند که در این زمینه با جدیت نسبت به اجرای وظایف خود مراقبت کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به اصول و مبانی که انتظار است بدنه اجرایی استان در برنامه‌ریزی‌های حوزه عفاف و حجاب به صورت هماهنگ مورد توجه قرار دهند، اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و نهاد فرهنگی مختلف استان در این زمینه مسئولیت و وظیفه قانونی دارند و ضرورت دارد که در اجرای آن کوشا و جدی باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: تحکیم ارزش‌های اخلاقی، امر تربیتی حوزه خانواده، تبیین دائمی فلسفه حجاب، نگاه ویژه به نقش و مسئولیت مردان، نقش مؤثر در ایجاد هویت فرهنگی و ملی مستقل، مبارزه و مقابله با ریشه‌ها و زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و معرفی اسوه‌ها و الگوها در جامعه از جمله اصول و مبانی روش‌های اجرایی در موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است و پیگیری و اجرای آنها یک وظیفه قانونی و قطعی مسؤولان در راستای مطالبه مردم می‌باشد.

به گفته صحرایی، تمام ارگان‌های دولتی موظف هستند نسبت به رعایت شئون اسلامی و قانون در محیط سازمان از طرف کارکنان و همچنین ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت عدم تحقق این موضوع عواقب آن معطوف به مدیر و بالاترین مسؤول سازمان خواهد بود.

وی در این زمینه همفکری و هماهنگی میان مدیران استانی در راستای اجرای وظایف را مهم توصیف و اضافه کرد: اقدامات اصلی و دارای اولویت سازمانی مانند هماهنگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تبلیغی با طراحی چیدمان سازمانی و تاکید و نظارت بر پوشش مناسب کارکنان مرد و زن در این زمینه مهم هستند.

استاندار کرمانشاه ممنوعیت قانونی داشتن منشی غیر همجنس را از نمونه مثال‌های این حوزه برشمرد که لازم است مدیران به آن عمل کنند.

تاکید بر پشتیبانی محتوایی، تأمین و اعزام اساتید و مبلغان مورد نیاز برای سازمان‌ها و اماکن خاص و سطح شهر و شناسایی و آموزش کنشگران عرصه عفاف و حجاب از دیگر ضرورت‌های قانونی ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب است که مورد اشاره صحرایی قرار گرفت.

وی در ادامه بر ضرورت همفکری هماهنگی و اقدام اصناف و مشاغل خصوصی تاکید کرد و گفت: در فضای عمومی جامعه لازم است که آموزش و گفتگو در محیط‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و محور کار بر اقناع سازی و تبیین باشد اما در عین حال با اندک افرادی که به شرع و قانون به صورت آشکارا بی‌اعتنایی و بر برهنگی و قبح شکنی اصرار دارند برخورد قانونی ضروری است.

کد خبر 747702

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند