Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خواجه ایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح شهر اظهار کرد: دماوند یکی از مناطق گردشگری و تفرجگاهی استان تهران است که از جمله گام های موثر در جهت زیباسازی شهر، تفکیک صنوف و جمع‌آوری مشاغل مزاحم در معابر اصلی و انتقال و تمرکز آن در یک مکان مناسب بود که ایجاد شهرک صنفی از سال 1384 در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص احداث این شهرک در منطقه، بیان کرد: در این نشست ها مقرر شد مکانی در منطقه اسب چران دماوند برای مشاغلی که به هر نحوی آلودگی صوتی و زیست محیطی برای شهر ایجاد می کند که شامل مکانیکی، تعمیرگاه وسایل نقلیه، مبلمان سازی، انبارهای ضایعات، نان خشک، آهن آلات، تراشکاری و ... می باشد به شهرک صنفی منتقل و دفاتر فروش و سفارشات آنان جایگزین محل های کسب کنونی شود.
این مقام مسئول ادامه داد: طی 12 سال از آغاز بکار این پروژه، با موضوعات متعددی روبرو بودیم ولی خوشبختانه با پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه استاندار محترم، توانستیم زمین شهرک را تحویل گرفته و عملیات خاکبرداری و برق آن را انجام دهیم.
خواجه ایی با بیان اینکه آب شهرک نیز در حال انتقال است و طی یک ماه آینده تغییر و تحول واگذاری قطعات آغاز می شود، گفت: هم اکنون در شهرستان بیش از یک هزار شغل پرسر و صدا مشغول فعالیت هستند که در فاز نخست، 300 شغل به شهرک انتقال می یابند.
رئیس اتاق اصناف دماوند با اشاره به افق 30 ساله شهرک در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، گفت: با آغاز بکار این شهرک قطعا شاهد اشتغال زایی بیش از 10 تا 15 هزار نفر خواهیم بود زیرا فضا برای رشد مشاغل و توسعه آن بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنفی صنوف مزاحم گامی بزرگ و اساسی برای ساماندهی اصناف تلقی می‌شود، گفت: با انتقال صنوف مزاحم به این شهرک صنفی قطعاً شاهد شهری زیبا، تفریحی و با محیطی پاک خواهیم بود.
رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته برای مشاغلی که فضای کمتری نیازمند هستند، 250 متر و برای مشاغلی که به فضای بیشتری نیاز دارند، 500 و بیشتر اختصاص می یابد.
خواجه‌ای با اشاره به پیش بینی احداث درمانگاه، مسجد، سوپرمارکت و غذاخوری و .. در این شهرک، گفت: در حال حاضر، 10 هکتار از اراضی مربوط تحویل شده است که با اجرای مرحله یک طرح، مرحله دوم آن نیز تحویل می‌شود و با عنایت خداوند متعال، آینده خوبی را برای شهرستان دماوند و صنوف آن شاهد خواهیم بود.
به گفته رییس اتاق اصناف شهرستان دماوند بیش از چهار هزار و 800 واحد صنفی در قالب 16 اتحادیه در منطقه وجود دارد که بیش از یک هزار واحد صنفی نظیر صافکاری، آهنگری، نجاری و ... جزء مشاغل مزاحم بوده که در نظر است به زمینی در منطقه اسب چران انتقال یابند.

**کسبه دماوندی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند
علیرضا خواجه ایی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در جهت حمایت از کسبه شهرستان، گفت: برگزاری کلاس های آموزشی با هدف معرفی مضرات کالای قاچاق و حمایت از تولید ملی، کسب روزی حلال و مقابله با گران فروشی و کم فروشی و جلوگیری از ورشکستگی و تقویت بازار اسلامی، الکترونیکی شدن صنوف از حالت دستی به نرم افزاری و ... از جمله اقدامات این مرکز می باشد.
رئیس اتاق اصناف دماوند به تاسیس واحد تعاون و رفاه در اتاق اصناف شهرستان اشاره کرد و گفت: این واحد اقدامات رفاهی همچون رفع مشکل بیمه کسبه به ویژه بیمه تکمیلی آنان، ایجاد تورهای زیارتی- سیاحتی، تأمین مسکن اصناف و ... را در دستور کار قرار گرفته است.
خواجه‌ای گفت: این مرکز توانسته تاکنون گام های موثری برای اتحادیه ها و صنوف شهرستان بردارد که امیدواریم با همکاری‌ اتحادیه‌های صنفی و اعضای آن این مهم بیشتر شود.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: این کلوپ در گشت مشترک مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد و دیگر دستگاههای نظارتی شناسایی شد.   محسن صیادی عصر چهارشنبه افزود: علت اصلی پلمب این واحد صنفی گران فروشی و رعایت نکردن قوانین و مقررات نظام صنفی در کنار سایر تخلف ها بود.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: مقادیر قابل توجهی نیز مواد مخدر از این واحد کشف شد و در اختیار دستگاههای ذیصلاح قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند