Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@20:33:25 GMT

جزئیات نشست FATF در خصوص ایران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۳۲۳۳

جزئیات نشست FATF در خصوص ایران

اقتصاد>بازار مالی - مرکز اطلاعات مالی و دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی طی بیانیه ای به تشریح مواضع کشورمان در قبال اجلاس اخیر گروه اقدام مالی(FATF) پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، در این بیانیه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بنا بر مصالح ذاتی خود از هر گونه اقدامی در جهت مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم فروگذار نکرده است، می خوانیم: تعاملات جدی با گروه اقدام مالی (FATF) در جهت بیان توفیقات و اقدامات عملی صورت‌گرفته، موجب شد در نشست دوره‌ای سال گذشته، فراخوان کشورهای عضو به اتخاذ اقدامات مقابله‌ای در برابر نظام پولی و مالی ایران به مدت یکسال به حالت تعلیق درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه آمده است: در طول یک سال گذشته و پیرو تعاملاتی که با این گروه برقرار شد، وضعیت ایران بویژه در حوزه نظارت بر حوالجات الکترونیکی و نقل و انتقال فیزیکی ارز در مرزهای ورودی و خروجی کشور به نحو ملموس‌تری برای اعضا بیان شد و پیرو تلاش‌های مزبور، در اجلاس دوره‌ای FATF که در تاریخ 28 خرداد لغایت 2 تیر 1396 در والنسیا (اسپانیا) برگزار گردید، اکثریت اعضا شامل عموم کشورهای اروپایی، روسیه، چین، برزیل، آفریقای جنوبی، کانادا، استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و مکزیک تدابیر متخذه و توفیقات حاصله را در حوزه‌های مزبور کافی و حتی قابل ملاحظه ارزیابی کرده و خواهان لغو کامل اقدامات مقابله‌ای (Counter Measure) شدند.

بیانیه مرکز اطلاعات مالی و دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی با بیان اینکه "معدود کشورهایی شامل آمریکا، آرژانتین، رژیم صهیونیستی (عضو ناظر) و نماینده شورای همکاری خلیج فارس بدون استدلال فنی و صرفاً بر مبنای انگیزه‌های سیاسی خواهان اعمال مجدد اقدامات مقابله‌ای علیه کشورمان بودند" می افزاید: از آنجا که بر اساس رویه حاکم بر FATF، مواضع رسمی این گروه بر پایه اجماع اتخاذ می‌گردد و با توجه به مخالفت های برخی کشورهای عضو که بدان اشاره شد، اعضا مبتنی بر راه حل مصالحه‌ای عمل کردند که نتیجه آن توافق کلیه اعضاء بر "تصمیم به تداوم تعلیق اقدامات مقابله‌ای" قرار گرفت.

بیانیه تصریح دارد: بر اساس این تصمیم، "محدودیت زمانی" در تداوم تعلیق لحاظ نشده و علیرغم فشار مخالفین مبنی بر لزوم ارائه مکانیزم برگشت مجدد، این موضوع در بیانیه نهایی درج نگردید، اتفاقی که در عمل به نفع کشورمان ارزیابی شده و حکایت از تقویت بیشتر مواضع ایران در این گروه بین المللی دارد.

بیانیه یادآور می شود: از آنجا که ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر گام های جدی‌تری در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برداشته است، ما بر این باوریم که، چنانچه وضعیت کشور در این حوزه بدور از غرض‌ورزی‌های سیاسی و صرفاً بر مبنای معیارهای فنی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت، قطعا باید اقدامات مقابله ای به طور کامل لغو می گردید،‌ اما دشمنی آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، مانع از این امر شد.

بیانیه مرکز اطلاعات مالی و دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی تصریح دارد: هر چند ما تصمیم اخیر گروه اقدام مالی (FATF) را یک گام به جلو ارزیابی می کنیم اما اعلام می داریم که، این اقدامات مثبت، رضایتمندی ایران را به دنبال نداشته و ما بر پیگیری موضوع تا تأمین کامل حقوق ملت ایران تاکید داشته و مجدانه آن را دنبال خواهیم کرد.

39224

کلید واژه‌ها : وزارت امور اقتصادی و دارایی - بانک مرکزی - فساد مالی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند

دانشجوبان طرفدار فلسطین که در محوطه دانشگاه کلمبیا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تحصن کرده بودند، تهدید به تعلیق دانشگاه را نیز نپذیرفتند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیا که در حمایت از فلسطین با پرپایی چادر تحصن کرده بودند، اولتیماتوم روز گذشته دانشگاه را برای تعلیق و پایان اعتراضات نادیده گرفتند.

این دانشگاه در به‌روزرسانی وب سایت خود نوشته است: «ما به عنوان بخشی از مرحله بعدی از تلاش‌هایمان برای اطمینان از ایمنی در محوطه دانشگاه، تعلیق دانشجویان را آغاز کرده‌ایم. پس از شروع اقدامات انضباطی، تصمیم‌گیری توسط چندین واحد مختلف در دانشگاه بر اساس ماهیت تخلف انجام می شود.»

در نامه‌ای با عنوان «اطلاعیه به اردوگاه» در خطاب به دانشجویان معترض به جنایت‌های رژیم اسرائل نوشته شده است: «مهم است که بدانید دانشگاه دانشجویان بسیاری را در اردوگاه شناسایی کرده است.اگر تا ساعت ۲ بعدازظهر به تحصن پایان ندهید، در انتظار بررسی بیشتر برای تعلیق خواهید شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر داوطلبانه تا ساعت ۲ بعدازظهر آنجا را ترک کردید، خود را به مقامات دانشگاه معرفی کنید و فرم ارائه شده را امضا کنید که در آن متعهد می‌شوید تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ یا تاریخ اعطای مدرک خود به تمام سیاست‌های دانشگاه پایبند باشید و به این ترتیب شما واجد شرایط تکمیل ترم با وضعیت *خوب* خواهید بود.»

مذاکره‌کنندگان معترض روز دوشنبه به دانشگاه اطلاع دادند که تظاهرکنندگان با موافقت به ادامه تحصن، به اولتیماتوم بی‌اعتنایی کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی معترضان را نشان می‌دهد که یک «دیوار انسانی» را تشکیل داده‌اند که ظاهراً برای جلوگیری از هرگونه تلاش پرسنل دانشگاه برای از بین بردن محل تحصن طراحی شده است.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در بیانیه‌ای دانشگاه را به اعمال خشونت‌آمیز متهم کردند و آمادگی خود را برای تشدید اقدامات در پاسخ به واکنش دانشگاه اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «تهدید امروز پس از چند روز مذاکرات بی‌ثمر صورت می‌گیرد که طی آن دانشگاه از بررسی جدی درخواست‌های ما برای واگذاری، شفافیت مالی و عفو دانشجویان و اساتید منضبط در جنبش آزادی‌بخش فلسطین خودداری کرد.»

دانشگاه کلمبیا در نیویورک به مرکز موجی از اعتراضات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه جنگ شش‌ماهه رژیم اسرائیل در غزه تبدیل شده است که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، آواره شدن صدها هزار نفر دیگر و قحطی شده است.

این تظاهرات در میان ادعاهای دانشجویان یهودی مبنی بر اینکه آنها مورد تهدید و توهین قرار گرفته‌اند، شدت گرفته است. فعالان معترض، در پاسخ تاکید کرده‌اند که اتهامات یهودی‌ستیزی در تلاش برای سرکوب کردن انتقاد از اسرائیل تشدید شده است.

کد خبر 749285

دیگر خبرها

  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج