Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@14:37:55 GMT

شرط امریکا برای برقراری رابطه با اسد چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۴۱۱۳

شرط امریکا برای برقراری رابطه با اسد چیست؟

به دنبال تحولات میدانی اخیر در سوریه مدیریت نظامی آمریکا در این کشور یک شرط اساسی که تنها شرط آن نیز است را برای برقراری نوع پیشرفته‌ای از ارتباطات مستقل با نظام سوریه در نظر گرفته است.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، شرط آمریکا برای ایجاد آنچه مذاکرات مستقل خوانده می‌شود و همچنین هماهنگی عملیات در مناطق جنوب و جنوب شرق سوریه دور ساختن کامل ایرانی‌ها از اطراف مثلث التنف و درعا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، شرط آمریکا از طریق کانال میانجی که ارتباطی با روسیه ندارد به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ابلاغ شده است.

این مذاکرات از راه دور زمانی آشکار شد که خود اسد به دنبال سازوکاری مستقیم با آمریکایی‌هایی بود که در تغییر دیدگاهشان نسبت به مساله نظام و سرنگونی آن در صورت تلاش به دور ساختن ایران انعطاف پذیری نشان دادند.

این پیام‌ها تازه‌ترین تحولات در روند بحران سوریه به شمار می‌رود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • دُم خروس بیرون زد!