Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اللؤلؤة، انیستیو دمکراسی وحقوق بشر خلیج فارس با هشتگ # مملکت و # شکنجه فعالان شبکه های احتماعی را برای افشای جنایات شکنجه مداوم در بحرین و سیاست سرکوب رژیم آل خلیفه ترغیب کرده و از این کاربران خواسته تا با هدف روشنگری اعلام کنند که مردم این کشور از حداقل حقوق خود برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انیستیوی مذکور با صدور بیانیه ای با پرداختن به حمله نیروهای امنیتی بحرین خطاب به فعالان شبکه های مجازی افزود: اینگونه اقدامات دلیل عدم پذیرش آرای دیگران از سوی رژیم آل خلیفه است و نیروهای امنیتی نمی توانند با باج دادن به فعالان و یا اعمال فشار بر آنها و خانواده هایشان به اهداف خود برسند.
این بیانیه تاکید کرد: شکنجه در دستگاه امنیتی بحرین وسیله ای برای اجبار فعالان و مخالفان به اطاعت از دستورات آنها و کناره گیری از فعالیت های حقوقی مسالمت آمیز است و به همین علت شکنجه های بدنی و روحی را در بازجویی از فعالان امری قانونی می دانند.
این بیانیه افزود: شکنجه در بحرین وسیله ای برای اعتراف گیری از مخالفان است که شامل ضرب وشتم و استفاده از جریان الکتریسته تا تجاوز جنسی می باشد.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی مواجه است.

منبع: ایرنا

303

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد

رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!