Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- افتتاح طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش‌های ساحلی شمال کشور، نمدمالی رزن در حال انقراض است و زلزله در حوالی جندق اصفهان از اخباری است که صفحه استان‌ها در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، افتتاح طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش‌های ساحلی شمال کشور، نمدمالی رزن در حال انقراض است و زلزله در حوالی جندق اصفهان از اخباری است که صفحه استان‌ها در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتتاح طرح توسعه بزرگترین مجموعه ورزش‌های ساحلی شمال کشور
ایلنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزادانزلی گفت: با احداث فضاهای مناسب، ایجاد استانداردهای لازم و توسعه فضای ورزشی این مجموعه به بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور جهت حضور علاقمندان و میزبانی از رویدادهای ملی و بین الملی ورزش‌های ساحلی تبدیل می‌شود. رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در بازدید از طرح توسعه مجموعه ورزش‌های ساحلی قایقران با بیان اینکه این مجموعه ورزشی آماده بهره برداری کامل است و به زودی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با احداث فضاهای‌های مناسب، ایجاد استانداردهای لازم و توسعه فضای ورزشی این مجموعه به بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور جهت حضور علاقمندان و میزبانی از رویدادهای ملی و بین الملی ورزش‌های ساحلی تبدیل می‌شود. بنابر این گزارش عملیات عمرانی طرح توسعه این مجموعه ورزشی با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت لازم به منظور حمایت از میزبانی ورزش‌های ساحلی در استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های مستعد ورزش‌های ساحلی کشور، توسعه زیرساخت ورزش‌های ساحلی در سطح ملی و مکانی جهت برگزاری رقابت‌های ملی و بین المللی در منطقه آزاد انزلی از سال ۱۳۹۵ آغاز و هم اکنون مراحل نهایی تکمیل خود را طی می‌کند. مجموعه ورزش‌های ساحلی منطقه آزادانزلی که به یاد سیروس قایقران کاپیتان فقید تیم ملی فوتبال ایران، به نام این زنده یاد نام گذاری شده، در فضایی به مساحت۵. ۱ هکتار و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای این سازمان ساخته شده که با دارا بودن گنجایش ۱۵۰۰ تماشاگر بزرگترین مجموعه ورزشی ساحلی شمال کشور و دومین مجموعه ساحلی در نوع خود در کشور است که با دستور رییس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان در آینده نزدیک بر ظرفیت آن افزوده خواهد شد. ساختمان رختکن این مجموعه ورزشی که با استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال طراحی و ساخته شده دارای بخش‌های مختلفی همچون اتاق رختکن بازیکنان و مربیان، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق ماساژ، اتاق داوران، مهمانان ویژه، اتاق خبرنگاران و اتاق کمک‌های اولیه و تست دوپینگ؛ در فضایی به مساحت ۴۴۶ متر است و بهره‌مندی از دید به دریای خزر، تفکیک مسیرهای ورودی ورزشکاران و تماشاچیان از دیگر مزیت‌های این مجموعه ورزشی است. زمین فوتبال مجموعه ورزش‌های ساحلی قایقران در فضایی به مساحت ۴۲۰۰ متر مربع احداث شده که ابعاد زمین مسابقه آن ۲۸ در ۳۷ متر است و زمین شطرنج بزرگ ساحلی و مجموعه ورزش‌های آبی و آموزش غواصی و زمین والیبال ساحلی درمجاورت زمین فوتبال قرار دارند. گفتنی است از زمان بهره‌برداری فاز نخست مجموعه ورزش‌های ساحلی قایقران منطقه آزاد انزلی تاکنون در این مجموعه ورزشی مسابقات فوتبال، والیبال، کشتی، هندبال و مسابقات رزمی ساحلی کشور برگزار شده و این مجموعه ورزشی به یکی از کانون‌های ورزش‌های ساحلی ایران تبدیل شده است.

نمدمالی رزن در حال انقراض است
ایسنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن گفت: «نمدمالی» رزن در حال انقراض است. حمیدرضا زارعی بیان اینکه رزن دارای سه کانون صنایع دستی در رشته‌های قاب‌سازی و چرم‌دوزی در روستاهای کاج، گرمک و قره‌کند است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفر در حوزه صنایع دستی در رشته‌های مختلف چرم‌دوزی، قلم‌زنی روی مس، نقره‌کوبی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی، نمدمالی و قاب‌سازی، منبت چوب، گلیم و فرش و ... به صورت انفرادی و کارگاهی فعالیت می‌کنند. زارعی با اشاره به اینکه برای ترویج و توسعه کار صنایع دستی تسهیلاتی در قالب مشاغل خانگی از صندوق کارآفرینی امید به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است، ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از همین محل به متقاضیان پرداخت شده است. وی با اشاره به عدم وجود بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان ادامه داد: در راستای بازاریابی و فروش صنایع دستی رزن، صنعتگران در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های این صنعت در سطح شهرستان، استان و کشور حضور پیدا کرده و می‌کنند. رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رزن عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر از شاغلان صنایع دستی شهرستان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. وی ادامه داد: این مجموعه برای آموزش، پرداخت تسهیلات و ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی با بسیج سازندگی شهرستان، کمیته امداد و اداره بهزیستی تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کرده است. زارعی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و کسب درآمد خانوارهای تحت حمایت، ۵۰ نفر از صنعتگران رشته چرم‌دوزی با همکاری بسیج سازندگی آموزش‌های لازم را در کارگاه‌های این حوزه گذرانده و در مرحله کسب مجوز فعالیت هستند. این مقام مسئول گفت: تسهیلات میراث فرهنگی شهرستان رزن در سه حوزه مشاغل خانگی، اقتصاد مقاومتی و تفاهم‌نامه اشتغال صندوق کارآفرینی امید شامل ارائه وام‌های ۵ و ۳ میلیون تومانی برای اشتغال یک نفر در منزل یا چند نفر در کارگاه‌ها، خرید مواد اولیه، توسعه و تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی و ... است. وی با بیان اینکه نمدمالی رزن یکی از آثار ملی به ثبت رسیده در حوزه صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: کارگاه نمدمالی صفرعلی پیرعلی و پسران در روستای شوند به عنوان تنها کارگاه فعال این صنعت در سطح استان به تولید محصولاتی از قبیل: جلیقه، کول‌انداز، زیرانداز، کمربند و ... می‌پردازد. زارعی با بیان اینکه پیرعلی در سال ۸۹ به عنوان پیشکسوت صنایع دستی کشور معرفی شد، اظهار کرد: تولید سالانه نمد در این شهرستان، هزار و ۵۰۰ مترمربع به ارزش ۸۰ میلیون تومان است و عمده مشتری این محصولات، عشایر استان‌های مرکزی، تهران و قم است. وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد نمد و برخی محصولات مشتقه آن خواص دارویی دارند، تصریح کرد: نمدمالی رزن در سال ۹۵ در گروه آثار ناملموس به ثبت ملی رسید این در حالیست که این صنعت در حال انقراض است چرا که از میان ۴۰ کارگاه نمدمالی تنها یک کارگاه در این شهرستان باقی مانده است. وی اضافه کرد: برای احیای نمدمالی و سایر صنعت‌های به فراموشی سپرده شده می‌توان با آموزش‌های لازم، معرفی صنایع دستی، حمایت تسهیلات بیمه‌ای و حتی بازاریابی با برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی، این حوزه‌ها را مجدد فعال کرد.

۸۷ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به واحدهای تولیدی بوشهر پرداخت شد
تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای رفع موانع تولید، ۲۲۰ واحد صنعتی استان بوشهر مشمول دریافت تسهیلات اعتباری شده‌اند که تاکنون ۸۷ میلیارد تومان به ۱۳۲ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است. سید حسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، با بیان اینکه اشتغال در بخش صنعت، معدن و اصناف پیش بینی شده است اظهار داشت: در استان بوشهر ۴۴۶ واحد تولیدی و صنعتی مستقر است که ۳۹۹ واحد آن صنایع کوچک و ۱۸ واحد تولیدی متوسط و مابقی واحدهای صنعتی بزرگ است. وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال برای افزایش تولید واحدهای صنعتی، تسهیلات اعتباری مورد نیاز پرداخت می‌شود که نقش مهمی در اشتغال دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی به صنایع کوچک خبرداد و گفت: صنایع تولیدی متوسط نیز مشمول دریافت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری می‌شوند. حسینی محمدی با اشاره به بازسازی و بهسازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: ۶۷ واحد تولیدی و صنعتی استان بوشهر خواستار بازسازی این مراکز صنعتی هستند که تسهیلات لازم اعتباری و بانکی به آنان پرداخت می‌شود. وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اعتباری بانکی به معادن بیان کرد: ۵۰ معدن استان بوشهر می‌توانند تسهیلات اعتباری به میزان هر واحد ۵۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات واحد معدنی دریافت کند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پیش بینی پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های صنعت، معدن و اصناف استان بوشهر برآورد می‌شود. حسینی محمدی با بیان اینکه ۲۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای دریافت تسهسلات تایید شده‌اند گفت: از این تعداد ۱۷۴ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و ۱۴۰ واحد منجر به عقد قرار داد شده است. وی گفت: تاکنون ۸۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۳۲ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است.

اطفای حریق جنگل‌های "منگره" / آتش‌سوزی در جنگل‌های دشت لاله اندیمشک
ایسنا: فرمانده یگان منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اطفای حریق جنگل‌های منگره اندیمشک، از وقوع آتش‌سوزی دیگری در جنگل‌های دشت لاله اندیمشک در صبح امروز خبر داد. سرهنگ احمد ساعدی اظهار کرد: صبح امروز جنگل‌های دشت لاله اندیمشک دچار آتش‌سوزی شد که هنوز از علت وقوع این حریق و سطحی که تحت تاثیر قرار گرفته، اطلاعات دقیقی در دست نیست. از زمان وقوع آتش‌سوزی، دستگاه‌های مربوط برای اطفای حریق وارد عمل شده‌اند. وی تصریح کرد: حدود ساعت۳۰: ۲۱ شب گذشته نیز جنگل‌های بلوط "منگره" و "قیلاب" بخش الوار گرمسیری اندیمشک که در مرز استان خوزستان و لرستان قرار دارند، دچار آتش‌سوزی شد. ساعدی گفت: علت این حریق و یا میزان خسارت وارده نیز هنوز مشخص نشده است. خوشبختانه این آتش‌سوزی هم اکنون مهار شده است.


تولید و صادرات فرش دستباف اردبیل با رکود مواجه است
تسنیم: استاندار اردبیل با اشاره به رکود در تولید و صادرات فرش دستباف اردبیل گفت: ضرورت دارد با مطالعات دقیق دلایل این رکود آسیب‌شناسی شده و اقدامات لازم برای رونق این حوزه انجام شود. مجید خدابخش ظهر امروز در جلسه خوشه‌های صنعتی استان اردبیل که در سالن جلسات شهرک‌های صنعتی استان اردبیل برگزار شد اظهار داشت: فرش دستباف اردبیل از گذشته یک برند بوده و رونق بسیار بالایی داشته که تولیدات و صادرات فرش دستباف اردبیل در گذشته بسیار زیاد بود و متاسفانه در حال حاضر با رکود مواجه شده و باید دلایل رکود صادرات و تولید فرش دستباف در اردبیل آسیب‌شناسی شود تا بتوانیم اقدامات لازم برای رونق این حوزه را انجام دهیم. وی گفت: بازاریابی از طریق فضای مجازی یکی از مهمترین اقداماتی است که توسط خوشه‌های صنعتی فرش دستباف باید مورد توجه قرار گیرد چرا که فراگیری فضای مجازی در دنیای امروز می‌تواند بهترین معرف برای فرش دستباف استان اردبیل باشد که نباید از این ظرفیت غافل شویم. استاندار اردبیل افزود: در استان اردبیل رشته‌های بسیاری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته فرش داریم که این ظرفیت دانشگاهی قابلیت بسیار بالایی بوده و باید فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به حوزه رونق و صادرات فرش دستباف ورود پیدا کرده و یک نگاه نو در این رابطه محقق شود. خدابخش تصریح کرد: با همکاری دانشگاه‌های اردبیل قرار بر این شده که کلینیک مدیریت برای واحدهای تولیدی استان اردبیل داشته باشیم که در حال حاضر ۱۱۶ واحد تولیدی براساس لیست‌های ارائه شده در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل راکد و نیمه‌فعال هستند که این کلینیک مدیریت و اقدامات دانشگاهی می‌تواند در راستای عیب‌یابی و رفع نواقص واحدهای تولیدی بسیار موثر واقع شود. وی بیان کرد: باید یک تلاش و همت مضاعف در راستای رونق خوشه‌های صنعتی فرش دستباف در اردبیل صورت گیرد چرا که استان اردبیل در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و باید بتوانیم با استفاده از کمک و دانش دانشگاهیان این حوزه را در استان ارتقا داده و شاهد افزایش تولید و صادرات فرش دستباف باشیم. رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات بافندگان فرش دستباف نیز باید در اولویت بوده و دغدغه‌ها و مشکلات این قشر را نیز احصا کرده و در راستای حل آن‌ها اقدام کنیم.

مرز مهران عید فطر تعطیل نیست
ایرنا: مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مرز بین المللی مهران در ایام تعطیلات عید سعید فطر فعال است و مبادلادت اقتصادی در این مرز طبق روال روزهای عادی انجام می‌شود. محسن مصطفایی اظهار کرد: با توجه به رسمی بودن مرز مهران، فعالیت و روند صادرات کالا از این مرز در ایام تعطیل نیز ادامه دارد و تاجران ایرانی در ایام تعطیلات عید فطر می‌توانند همانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهند. وی افزود: تاجران کشورمان در این ایام می‌توانند در صورت آمادگی تجار و پیله وران و حضور کارکنان گمرک و پایانه مرزی عراق در این مرز، صادرات کالا در این مرز را مثل روزهای عادی انجام دهند. مدیر پایانه مرزی مهران نیز در خصوص تردد زائران در این ایام گفت: تردد مسافر نیز از این مرز در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند روزهای گذشته بدون وقفه انجام می‌شود ضمن اینکه دستگاه‌های اداری مستقر در مرز نیز در این ایام فعال هستند و وظایف خود را انجام می‌دهند. اسدی محمدی با بیان اینکه عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات در حال انجام است، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون (۳ ماه گذشته) بیش از ۵۳۰ هزار زائر (۳۲۰ هزار زائر ایرانی و ۲۰۰ هزار مسافر خارجی) از مرز بین المللی مهران تردد کردند.
مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب باختری ایلام از کانون‌های مهم تردد زوار و صدور کالای ایرانی به عراق است.



زلزله در حوالی جندق اصفهان
باشگاه خبرنگاران: زلزله‌ای به بزرگی ۳ و ۵ دهم ریشتر حوالی جندق اصفهان را لرزاند. به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور حوالی ظهر امروز چهارم تیرماه زلزله‌ای به بزرگی ۳ و ۵ دهم ریشتر حوالی جندق اصفهان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین ثبت شده است. بر اساس گزارشات لرزه نگاری این زمین لرزه در فاصله ۱۱۲ کیلومتری جندق (اصفهان)، ۱۱۲ کیلومتری سرخه (سمنان) و ۱۱۵ کیلومتری باراندازمیانه (سمنان) رخ داده است.


شناسایی ۱۰ کانون تولید ریزگرد
خبرگزاری صدا و سیما: اگرچه منشا بیشتر ریزگرد‌ها در استان بوشهر خارجی است، اما ده کانون تولید ریزگرد در استان شناسایی شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این کانون‌ها در سراسر استان پراکنده است که عمده آن‌ها در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر قرار دارند. حسین دلشب افزود عامل ایجاد این کانون‌ها بادهای موسمی است. وی گفت: کارگروه بین‌المللی مقابله با پدیده گرد و غبار تیرماه امسال با حضور دبیرکل سازمان ملل در تهران برگزار می‌شود. دلشب افزود پدیده گردوغبار به مساله‌ای منطقه‌ای تبدیل شده و باید فعالیت‌ها را به کل منطقه اشاعه داد تا بتوان زمینه حل آن را فراهم کرد. وی گفت: اغلب کانون‌های ایجاد پدیده گردوغبار در بیرون از مرزهای ملی ایران واقع شده و این مناطق در وضعیتی ناپایدار و بی ثبات به لحاظ امنیتی و سیاسی قرار دارند و ازهمین رو اقدام برای رفع ریزگرد‌ها آن با سختی هایی روبرو است. دلشب افزود در سال گذشته با دولت عراق نیز تفاهم نامه‌ای برای مالچ پاشی و درختکاری در مناطق بیابانی عراق امضا شد و ازهمین رو گام هایی نیز در منطقه برداشته شده است.


آغاز وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان/ سرعت باد به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد
ایلنا: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش بادهای ۱۲۰ روزه شمال سیستان و بلوچستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که سرعت وزش این باد‌ها تا اواسط هفته به ۱۰۰ کیلومتر نیز برسد. علی ملاشاهی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از اواخر وقت دوشنبه در سایر نقاط استان نیز شاهد افزایش غبار و باد و گرد وخاک خواهیم بود. ملاشاهی افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه در نواحی شرقی (میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان (نصرت آباد تا زرآباد) وزش باد شدید شمالی انتظار می‌رود. وی گفت: دوشنبه تا چهارشنبه درمحورهای مواصلاتی‌شمال استان و سه‌شنبه و چهارشنبه در محورهای غربی استان گرد و خاک سبب

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کنگان» قهرمان رقابت‌های والیبال ساحلی «دیر» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، قهرمانی تیم پترو پالایش کنگان در مسابقات والیبال ساحلی جام رمضان بندر دیّر رقم خورد.

این مسابقات با حضور ۹ تیم در دو گروه به مدت یک هفته در زمین والیبال ساحلی بندر دیّر برگزار شد که در شب آخر این مسابقات که با حضور نماینده مجلس و ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان دیّر و اعضای شورا برگزار شد.

در دیدار پایانی تیم پترو پالایش کنگان متشکل از احسان بحرینی و علی دشتی بازیکنان دیری خود با غلبه بر تیم ساحلی دیّر قهرمان این مسابقات شد.

تیم خلیج‌فارس دیّر مقام سوم را کسب کرد.

کد خبر 6083850

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • بزرگترین مجتمع  دامداری  بخش خصوصی استان اردبیل نیازمند حمایت دولت
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • «کنگان» قهرمان رقابت‌های والیبال ساحلی «دیر» شد
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • تحول آبی در استان اردبیل با تکمیل بزرگترین سد مخزنی شمال غرب کشور