Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در دنياي موتور سيکلت سازي، چند مدل وجود دارند که علي رغم گذشت زمان تغييرات بسيار کمي را به خود ديده اند. ياماها  TW200 يکي از اين مدل ها است که از سال 1987 تاکنون نه تنها با شکل و شمايل بلکه با مشخصات فني تقريبا ثابت به فروش رسيده است. چنانچه آخرين مدل اين موتور سيکلت دو منظوره را در کنار اولين مدل ارايه شده قرار دهيم به ندرت تفاوت هايي را بين آن دو پيدا خواهيم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ياماها TW200 را مي توان يک موتور سيکلت ساده براي رفت و آمدهاي روزمره توصيف نمود. اين مدل در عين سادگي و نداشتن توانايي هاي خاص، ساليان سال به موفقيت خود ادامه داده؛ شايد به همين دليل است که ياماها نيازي به ايجاد تغييرات در آن نمي بيند.

نيروبخش TW200 يک موتور 196 سي سي چهار زمانه است که توسط هوا خنک شده و از يک ميل سوپاپ بهره مي برد؛ با توجه به نسبت تراکم 9.5:1 مي توان باک آن را با بنزين معمولي پر کرد. جالب اينکه سيستم سوخت رساني هنوز از نوع کاربوراتوري بوده و ساخت شرکت معروف ژاپني Mikuni است، سيستم انتقال قدرت نيز شامل يک جعبه دنده 5 سرعته و زنجير مي شود. همانطور که مشاهده مي کنيد خبري از تزريق سوخت، رادياتور، ميل کاردان (به جاي زنجير) و يا گيربکس CVT نيست.

اين موتور سيکلت قبل از رايج شدن اصطلاح dual-sport در اين کلاس قرار داشت. اين اصطلاح به موتورهاي دو منظوره اي اطلاق مي شود که توانايي حرکت در انواع مسيرهاي آسفالت و آفرود را دارند. با وجود اين TW200 چندان مناسب اتوبان يا پيمودن مسيرهاي طولاني در راه هاي اصلي نيست؛ زيرا به دليل وزن 128 کيلوگرمي با باک پر، بسيار تحت تاثير باد بوده و نمي توان با سرعتي بيشتر از 70 مايل با آن حرکت کرد. از آنجايي که اين موتور سيکلت گشتاور زيادي توليد نمي کند، کارايي زيادي در مسيرهاي خاکي و آفرود نيز ندارد.

تصويري منتسب به مدل 1987 ياماها TW200

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام

دریافت 4 MB کد خبر 6095773

دیگر خبرها

  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • پیروزی 3-0 رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با هت تریک کریستیانو رونالدو (لیگ قهرمانان اروپا - 2 می، 2017)
  • تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی 
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • صدای داور روی آنتن تلویزیون؛ هاوارب وب برای شفافیت VAR وارد عمل شد