Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@13:31:27 GMT

علائم اولیه سرطان معده چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۶۷۴۱

علائم اولیه سرطان معده چیست؟

به گزارش جام نیوز، آیا سوزش سر دل می تواند تهدیدی برای ابتلای ما به سرطان معده باشد نشانه ها و علائم اولیه سرطان معده چگونه اند ؟بهتر است این عارضه را تهدیدی برای سلامتی تان بدانید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هر فردی حداقل یکبار در طول زندگی خود سوزش سر دل را تجربه کرده است. سوزش سر دل یا معده می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید آگاهی خود را در خصوص عواملی که می تواند سوزش سر دل را ایجاد کند بیشتر کنیم تا در صورت هر گونه تغییرات جدی در بدن بتوانیم آن را کنترل کنیم.

اما مسئله مهمی که در این میان نادیده گرفته می شود این است که برخی از افراد مسئله سوزش سر دل و معده خود را جدی نمی گیرند. البته نمی خواهیم شما را نگران کنیم اما یک درصد به این فکر کنیم که مسئله مهم باشد.

کمپینی توسط اداره بهداشت انگلستان برای آگاهی ملی و تشخیص اولیه سرطان ، تحت عنوان “Be Clear on Cancer “انجام شده است. همزمان با راه اندازی آن ،PHE نتایج یک بررسی را منتشر کرد که نشان میدهد ۵۵ درصد از مردم بریتانیا وقتی با سوزش معده مواجه می شوند بعد از سه هفته یا بیشتر به پزشک مراجعه می کنند.

به علاوه، ۵۰ درصد از شرکت کنندگان در مورد اینکه سوزش معده از نشانه های اولیه سرطان است اطلاعی نداشتند و فقط ۱۵ درصد از این موضوع اطلاع داشتند.

تشخیص زود هنگام برای همه بیماری ها حیاتی می باشد.اما ۶۷ درصد از کسانی که از مبتلا بودن به سرطان مری آگاه شدند، بیشتر از ۵ سال زنده نماندند. پزشکان امیدوارند که آگاهی در مورد نشانه ها و علائم سرطان افزایش یابد.

سوزش معده تنها نشان دهنده مشکل گوارشی نیست ، بلکه می تواند نشانه سرطان معده نیز باشد. همچنین مشکل در بلعیدن غذا نیز می تواند از نشانه های اولیه این بیماری باشد. اما ۷۰ درصد شرکت کنندگان در بررسی PHE این موضوع را نمیدانستند. به علاوه ۹ نفر از ده نفری که با این شرایط تشخیص داده می شوند بالاتر از ۵۰ سال هستند.

و این به این معنی است که این افراد باید سطح آگاهی خود را در این خصوص بالا ببرند. کسانی که نشانه و یا علایم احتمالی را دارند باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند تا تست ها و آزمایشهای لازم انجام شده و در صورت لزوم مورد معالجه قرار بگیرند.

به طور کلی ، آمار و ارقام نشان میدهد که سالیانه، ۱۲،۹۰۰ نفر در انگستان مبتلا به سرطان معده تشخیص داده می شوند. و ۱۰۲۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند. این به این معنی است که روزانه ۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این سرطان جان می سپارند.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟