Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزهکلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقيقات نشان می دهد بسياری از دهان‌ شويه‌ها يعنی تقريبا 26 درصد از آنها حاوی الكل هستند كه برای نفوذ به داخل پلاك‌های دندانی و از بين بردن آنها به دهان‌شويه‌ها اضافه شده است اما الكل می تواند باعث خشك دهان و در نهايت آن را بدبو كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهان‌شويه‌های حاوی الكل همچنين ممكن است خطر ابتلا به سرطان‌های دهان را افزايش دهد همچنین بعضی از تركيبات موجود در خمير دندان نيز ممكن است با فلورايد به كار رفته در دهان‌شويه‌ها واكنش نشان داده و آن را بی اثر كنند.

تحقيقات نشان داده برخی دهان‌شويه‌ها حتی می توانند باعث لك شدن دندان‌ها شوند و اين موضوع به‌دليل وجود يك تركيب شيميایی خاص در دهان‌شويه‌ها است كه برای كاهش تعداد باكتری ها و حذف پلاك‌ها از روی دندان به كار می رود.


مصرف دهان شویه های خانگی نه تنها عوارض کمتری دارد بلکه می توانید با طعم دلخواه خود آن را تهیه کنید و روزانه برای محکم سازی دندان ها استفاده کنید.

مواد لازم

2قاشق چای خوری پودر کربنات کلسیم
10 قطره استویا مایع
10 قطره مواد معدنی رقیق مواد معدنی مایع
10 قطره روغن اسانس نعناع
5 قطره اسانس لیمو
5 قطره روغن اسانس نعناع
2 فنجان آب تصفیه شده

طرز تهیه

در یک ظرف شیشه ای بزرگ، پودر کلسیم و استویا را هم بزنید.
مواد معدنی مایع و روغنهای ضروری را اضافه کنید.
آب را به این مواد اضافه کنید.
این مواد را به مدت 30 الی 60 ثانیه هم بزنید و سپس درون ظرف سر بسته ای قرار دهید .
این مواد را درون ظرف به مدت 2هفته نگهداری کنید و بعد از این بازه زمانی در طول روز مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم

آب 2 عدد لیمو تازه

نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین

یک قاشق مرباخوری جوش‌شیرین

نصف قاشق مرباخوری عسل

یک فنجان آب گرم برای ذوب کردن عسل

طرز تهیه

یک فنجان آب گرم ، نیم قاشق مرباخوری عسل ، یک قاشق مرباخوری جوش شیرین ، نیم قاشق غذاخوری پودر دارچین و آب 2 لیمو را با هم ترکیب کنید.

این مواد را را در شیشه ای در بسته بریزید و حسابی با هم مخلوط کنید.

در نهایت هربار حدود یک تا 2قاشق غذاخوری از آن را غرغره کنید (بیشتر از 2قاشق استفاده نکنید چون اسید موجود در لیمو ترش به مینای دندان آسیب می رساند).

منبع: livingthenourishedlife

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی، امروز_ پنجشنبه نهم فروردین _ در نشست با ضابطین دستگاه قضائی استان کرمانشاه، با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز، اظهار کرد: به منظور حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان، در این ایام تنها رستوران‌هایی که در محدوده مراکز اقامتی و بیمارستان‌ها هستند باید مجوز فعالیت در طول روز را داشته باشند.

وی افزود: تمام مراکز اقامتی استان موظف هستند که دستورالعمل‌هایی را که در خصوص لزوم شئونات ماه مبارک است، رعایت کنند، در غیر این صورت با واحد صنفی متخلف برخورد و ضمن تشکیل پرونده قضائی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی خدمت‌رسانی می‌کنند، مانند فرودگاه و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل مسافر نیز باید در فضاهای محیطی خود نسبت به ترویج فرهنگ روزه‌داری اقدام کنند.

کریمی اضافه کرد: به دلیل تقارن سیزده فروردین با شهادت حضرت علی (ع) شهرداری در برخی از مراکز تفریحی شهر مانند پارک شرقی و غربی فضاسازی محیطی لازم را انجام دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این ایام از محتوای آیات، احادیث و متون زیبای مرتبط با ماه رحمت الهی و لیالی قدر در سطح شهر، نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی- مذهبی، آموزش‌های قرآنی و تعالیم دینی در پارک‌های شرقی و غربی طاق بستان و پارک شاهد اقدام شود.

کد خبر 739880

دیگر خبرها

  • شاخص دندان‌های پوسیده کودکان در ۱۲ استان بالاتر از میانگین کشوری
  • ترفندهای درست کردن ترشی خانگی و جلوگیری از کپک زدنش رو یاد بگیر!
  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • ستاد انتخابات کشور: دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شأن ماه رمضان هستند
  • مراکز اقامتی موظف به رعایت دستورالعمل‌های حفظ شان ماه رمضان هستند
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • طراحی و تولید اسپری‌های بینی در حجم های متفاوت برای اولین بار در کشور