Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@04:17:33 GMT

برخی رنگ موها خطر سرطان سینه را افزایش می دهند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۸۱۹۲

تحقیق جدید نشان می دهد زنان سیاه پوستی که از رنگ موهای تیره استفاده می کنند در معرض ریسک بالای سرطان سینه قرار دارند. آفتاب‌‌نیوز : در این مطالعه محققان موسسه سرطان راتجرز نیوجرزی بیش از ۴۰۰۰ زن را مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند استفاده از رنگ تیره توسط زنان سیاهپوست ریسک سرطان سینه را ۵۱ درصد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین محققان دریافتند ریلکسرها و صاف کننده های شیمیایی مو ریسک سرطان را در زنان سفیدپوست افزایش می دهد و این احتمال در آنان ۷۴ درصد بالاتر است.
آدانا لاناوس، سرپرست تیم تحقیق، هشدار می دهد: «یافته های ما بیانگر این موضوع نیست که صرفا استفاده از رنگ مو، ریلکسرها یا هر دو موجب افزایش ریسک سرطان سینه خواهد شد. بلکه واقعیت این است که ما به طور مداوم با مواد مضری مواجهیم که هیچ کنترلی بر انها نداریم.»
دانشمندان در طول چندین دهه خطرات احتمالی رنگ مو را با تمرکز بر سرطان مثانه، لوسمی و سرطان سینه مورد مطالعه قرار دادند. اما هنوز یافته های قطعی در این باره وجود ندارد.
در مطالعه جدید، محققان از ۴۲۸۵ زن سفیدپوست و سیاهپوست در نیویورک و نیوجرزی در مورد استفاده از محصولات مراقبت مو در گذشته سوال کردند. رده سنی این زنان ۲۰ تا ۷۵ سال بود. در حدود ۲۲۸۰ نفر از آنها از بازماندگان سرطان سینه بودند.
به گزارش مهر،در این مطالعه، استفاده از محصولات بهداشتی مو در بین زنان مبتلا به سرطان سینه و زنان بدون این بیماری مقایسه شد.
به گفته لاناوس، دقیقا مشخص نیست که چرا مواد شیمیایی موجود در محصولات مو ریسک سرطان سینه را افزایش می دهند اما گمان می رود این ارتباط ناشی از آسیب به DNA یا جذب مواد شیمیایی مضر از طریق بدن است.
محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های پیشران استان هرمزگان، درمان، آب و مسکن را سه اولویت و تعهد اصلی دولت در استان هرمزگان معرفی کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری به تعهدات خود در این حوزه‌ها عمل کرده و پروژه‌های در دست اقدام را تحویل مردم استان کنیم.

وی افزود: پیشبرد پروژه‌های پیشران در استان موفقیت آمیز بوده که راز موفقیت و پیشرفت آن را باید استفاده از منابع اعتباری ترکیبی بدانیم.

دوستی بیان‌کرد: در سال جاری نیز از منابع اعتباری را به کمک پروژه‌های پیشران استان خواهیم آورد تا سرعت رشد و توسعه در استان مضاعف شود.

استاندار هرمزگان، اعتبارات داخلی استان، منابع حاصله از مولدسازی، تسهیلات، بانکی، کمک‌های فنی و اعتباری استانداری و اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری را از جمله منابع قابل اتکا در پیشبرد اهداف معرفی کرد و گفت: با این وجود باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مشارکت خیرین و منابع مسئولیت‌های اجتماعی را نیز برای اتمام پروژه‌های اولویت دار به کمک بگیریم.

دوستی با تاکید بر لزوم توجه مدیران به برنامه‌های زمانبندی در پیشبرد پروژه‌های پیشران، گفت: تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب و ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس از جمله پروژه‌های مهمی هستند که باید طبق برنامه زمانبندی با هدف ارتقای سرانه تخت‌های بیمارستانی انجام شوند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ریسک زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه دریا تاکید کرد و گفت: چنانچه با استفاده ابزارهای مختلف، ریسک موجود در حوزه اقتصاد دریا پوشش داده نشود این حوزه مؤکد توسط مقام معظم رهبری مغفول خواهد ماند و به طور مطلوب فعال نخواهد شد.

وی تاکیدکرد: به جهت از بین‌بردن ترس تاریخی مردم ایران برای ورود به حوزه دریا لازم است با روش‌های مختلف ریسک این حوزه پوشش داده شود تا راه برای همگان باز شود.

کد خبر 6096341

دیگر خبرها

  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • بهترین روش های صافی و احیای مو در سال 2024
  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد