Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@22:24:27 GMT

با اين راهکارها در تابستان خوشبو باشيد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۸۲۴۵

خبرگزاري آريا - توليد عرق در بدن فرايندي طبيعي محسوب مي‌شود، گرچه ممکن است بوي بد بدن را به همراه داشته باشد اما يک نياز طبيعي بدن است. بوي بدي که از عرقتان منتشر شده ناشي از تجزيه باکتري‌هاي روي پوست شماست.

به گزارش جام جم انلاين به نقل از Activebeat، موارد زيادي مانند ضدعرق‌ها و اسپري‌ها براي از بين بردن اين بوي نامطبوع وجود دارد اما اغلب حاوي آلومينيوم و ساير مواد شيميايي است که مي‌تواند به تدريج در استفاده مکرر، غدد زير بغل را تحريک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه روش‌هاي طبيعي ديگري نيز براي از بين بردن اين بوي نامطبوع وجود دارد.
جوش شيرين، داراي طيف گستره‌اي از کاربردهاست. با توجه به توانايي آن در جذب روطوبت و از بين بردن باکتري‌ها، يک را آسان و موثر براي مبارزه با اين مشکل است. ترکيب جوش شيرين با آبليمو به شدت بوي نامطبوع بدنتان را پاک مي‌کند فقط کافيست آن را بر روي ناحيه پُر عرق بماليد و بعد از چندين دقيقه بشوريد. اين کار را روزانه 1 مرتبه انجام دهيد.
سرکه يا آبليمو، اسيديته موجود در سرکه سطح PH پوست را کاهش داده و باکتري هاي موجود روي بدن را از بين مي‌برد و از آن جايي که اين دسته از باکتري‌ها باعث بوي بد عرق شده با استفاده از سرکه يا آبليمو، باکتري‌ها از بين رفته و عرقتان بي‌بو مي‌شود.
روغن درخت چاي، يک ضدعفوني کننده طبيعي براي کاهش توليد عرق بدن است، همچنين منافذ باز پوست را کاهش و کمتر دچار عرق ريزي مي‌شويد. فقط کافيست روغن درخت چاي را به پنبه آغشته کرده و به سطح نامطبوع پوستتان بماليد. اين کار را در روز چندين مرتبه تکرار کنيد.
رزماري يکي از پُر طرفدارترين ضدعرق‌هاي طبيعي شناخته شده است. يک مطالعه در سال 2007 نشان داد رزماري باعث اختلال در رشد برخي از ميکروب‌هاي بدن که عامل بوي بد هستند، مي‌شود. اين گياه همچنين يک راه موثر براي افزايش «روي» در بدن است چرا که کمبود آن باعث ايجاد بوي نامطبوع مي‌شود. رزماري را با آب ترکيب کرده و آن را به نقاط عرق کننده(مانند زير بغل) بماليد. علاوه بر آن مي‌توانيد اسانس رزماري را در وان آب ولگرم ريخته و براي مدتي در آن دراز بکشيد. اين کار را يکبار در روز انجام دهيد تا نتيجه شگفت انگيز آن را به وضوح مشاهده کنيد. اين گياه خوشبو داراي دئودورانت‌هاي طبيعي مانند «مونول و کلروفيل» است که باعث از بين رفتن بوي بد بدن مي‌شود.
مريم گلي، با توجه به بوي دلپزير اين گياه و توانايي آن در کاهش غدد عرق در عطر دئودورانت‌ها استفاده مي‌شود. اين گياه ضد باکتريايي را با روغن گشنيز، روغن اسطوخودوس ترکيب کنيد و به مناطق پُرعرق مانند زير بغل بماليد.
شايد تعجب کنيد اما رژيم غذايي و مصرف برخي خوراکي‌هاي در بوي بد بدن بسيار موثر است. خوردن غذاهاي تند، سير، پياز، نوشابه و کافئين با اينکه بسيار خوشمزه و دلچسب است اما بوي نامطبوع را براي بدن رقم مي‌زند. سبزيجات برگ سبز مانند چاودار، اسفناج و کلم داراي کلروفيل بالايي هستند که به خودي خود دئودورانت طبيعي محسوب مي‌شود. همچنين مصرف آب گوجه فرنگي، جعفري و جلبک دريايي در برطرف کردن بوي بد بدن ناشي از تعرق بسيار مفيد است.
در پايان، بوي نامطبوع بدن با رعايت بهداشت قابل کنترل است. افرادي که بوي عرق نامطبوعي دارند روزانه با صابون ضدباکتريايي استحمام کنند تا باکتري‌هاي سطح بدن که عامل بوي بد هستند از بين بروند.
بيتا نوروزي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران

ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران آغاز شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز هنر معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت کاربردی برای گروه‌های مختلف هنری را به‌صورت عملی و کارگاهی در ترم تابستان ۱۴۰۳ برای هنرجویان علاقه‌مند برگزار می‌کند.

اساتید مجرب و شاغل در این حوزه، این دوره‌های آموزشی را تدریس و هنرجویان را برای ورود به بازر کار آماده می‌کنند.

طراحی لباس، طراحی و نقاشی، عکاسی، دکوراسیون داخلی، گرافیک و خیاطی از دوره‌های ترمیک این دوره‌های آموزشی مرکز هنر سازمان جهاد دانشگاهی تهران است.

تربیت مربی هنر کودک، ساخت جواهر مقدماتی، طراحی جواهر، کار باچرخ مقدماتی، فرم‌دهی با دست مقدماتی و مجسمه‌سازی مقدماتی از این دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت است.

ثبت‌نام از طریق سایت تخصصی مرکز آموزش به نشانی www. jtac. ir امکان پذیر است.

علاقه‌مندان آموزش مهارت‌های کاربردی ترمیک و کوتاه‌مدت هنری می‌توانند برای ثبت‌نام، دریافت مشاوره‌های تخصصی و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت تخصصی آموزش مراجعه یا همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ با شماره‌های ۶۶۹۶۴۶۱۳-۰۲۱ تماس بگیرند.

هم‌چنین هنرجویان می‌توانند برای مشاوره و ثبت‌نام حضوری به نشانی خیابان انقلاب خیابان وصال شیرازی کوچه شفیعی پلاک۴ مرکز هنر جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران مراجعه حضوری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • سامان قدوس در لیست خرید تابستانی میدلزبورو
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • احتمال جدایی اشکرینیار از پاری‌سن‌ژرمن
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • احتمال حاکمیت «لانینا» بر کشور از تابستان
  • «لانینا» و احتمال احتمال حاکمیت آن بر کشور از تابستان
  • آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024