Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@03:28:45 GMT

نماز عید سعید فطر در اهواز اقامه شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۹۰۷۷

نماز عید سعید فطر در اهواز اقامه شد

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه اهواز در خطبه های نماز عید فطر ، روز عید فطر را روزی دانست که خدا برای جشن و شادی قرار داده و پیامبر اکرم (ص) آن را مایه عزت ، شرف و سربلندی توصیف کرده است.
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری افزود: رمضان ماه خودسازی است و اثرات ذخیره ای که در این ماه پیدا می شود تا آخر سال می تواند دوام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دید و بازدید عید و صله رحم و پرداخت زکات فطره را از جمله آیین های عید فطر عنوان کرد و گفت: زکات فطره واجب است و امسال برای هر نفر در خوزستان به میزان 45 هزار ریال تعیین شده که هر فرد مکلف است برای خود و افراد تحت تکفل خود بپردازد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین در خطبه های نماز عید فطر همه هموطنان به ویژه شهروندان اهوازی را برای جمع آوری کمک های مردمی به یمن دعوت کرد.
وی با بیان اینکه از ائمه جمعه در کشور خواسته شده که شهروندان را برای کمک به مردم جنگ زده یمن فراخوانند، اظهار کرد: مردم مظلوم و مستضعف یمن در 2 سال گذشته در جنگ سختی بوده و بیش از دو سال است زیر حملات شبانه روزی هوایی قرار دارند به طوری که ظرفیت بیمارستان ها به اتمام رسیده و صدها هزار نفر محتاج کمک هستند بنابراین خوزستانی ها هر چه در توان دارند به این مردم کمک کنند.
آیت الله موسوی جزایری افزود: کمک های مردمی پربرکت است و اگر این کمک ها و پشتیبانی مردمی نبود نمی توانستیم هشت سال دفاع مقدس را پیش ببریم.
عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی که در مجلس و حرم مطهر امام راحل (ره) به وقوع پیوست گفت: این حادثه مردم ما را بیدار کرد و باعث شد مسئولان، به ویژه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و مردم حساس شوند و همه چیز را به خوبی زیرنظر داشته باشند تا این حوادث تکرار نشود.
وی با بیان اینکه فرزندان رشید اسلام و سپاه به فرمان رهبری پاسخ محکم و قاطعی به دشمن دادند تصریح کرد: پس از به دست آوردن اطلاعات لازم از محل و زمان تجمع سران داعش، موشک های قدرتمند جمهوری اسلامی ایران همچون عذاب الهی بر سر آنها نازل شد.
موسوی جزایری تاکید کرد: حمله موشکی سپاه به داعش یک مقدمه بود و پاسخ به حرکت تروریستی آنها به اینجا ختم نمی شود و چنانچه دوباره از حدود خود عدول کنند، باز هم جواب کوبنده تری خواهیم داد.
بر اساس این گزارش، نماز عید سعید فطر در بیش از یکصد شهر و بخش و در بیشتر روستاهای استان خوزستان با حضور مردم برگزار شد.
7151/6068
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی اهواز، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌امروز یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، پنجم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری ۱۴ آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
 
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
 
گلبانگ اذان ظهر در اهواز ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه به گوش می‌رسد و غروب آفتاب ساعت ۱۸ و ۴۳ دقیقه خواهد بود.
 
نوای روحبخش اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و یک دقیقه طنین انداز می‌شود و نیمه شب شرعی ساعت ۲۳ و ۳۳ دقیقه است.
 
اذان صبح فردا، دوشنبه ۲۷ فروردین نیز ساعت ۴ و ۲۴ دقیقه به گوش خواهد رسید و آفتاب در ساعت ۵ و ۴۷ طلوع می‌کند.
 
ذکر روز یکشنبه:
 
یا ذالجلال و الاکرام
 
به معنای "ای صاحب شکوه و بزرگواری" است که ۱۰۰ مرتبه خوانده می‌شود و باعث موجب فتح و نصرت خواهد شد.
 
ذکر این روز به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است و روایت شده که در این روز زیارت این دو بزرگوار خوانده شود.
 
حدیث روز را بخوانید:

امام على علیه السلام فرمود: اِنَّ التَّقوى مُنتَهى رِضَى اللّه  مِن عِبادِهِ وَ حاجَتُهُ مِن خَلقِهِ فَاتَّقُوا اللّه  الَّذى اِن اَسرَرتُم عَلِمَهُ وَ اِن اَعلَنتُم کَتَبَهُ.

نهایت خشنودى خداوند از بندگانش و خواسته او از آفریدگانش تقواست، پس تقوا از خداوندى بکنید که اگر پنهان کنید مى داند و اگر آشکار سازید مى نویسد. (کنزالعمال، ج ۱۰، ص ۱۴۳، ح ۲۸۷۳۱)

سخنان آموزنده:

اساس امر به معروف و نهی از منکر، نیکوکاری است. (شهید دکتر مرتضی مطهری)
 
احکام شرعی امروز:
 
سوال: آیا خوردن مشروبات الکلى حتى به میزان ناچیز نماز را تا ۴۰ روز باطل مى‌کند؟
 
جواب: منظور این است که شرب خمر مانع از قبول نماز و روزه است، نه اینکه با شرب خمر وجوب اداى نماز و روزه ساقط شود و قضاء واجب گردد یا جمع بین اداء و قضاء لازم شود. (استفتائات مقام معظم رهبری)

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • امروز هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل در دنیا فرو ریخته است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • اجرای فرامین ولی امر مسلمین، رمز فتح قله هاست
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • نماز عید سعید فطر در فولادشهر اصفهان