Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بردسیر گفت: این جشنواره طی سه روز از تاریخ 96/4/6 الی 96/4/9 همراه با برنامه های شاد ،مفرح، موسیقی و ورزشی از جمله پرواز با پاراگلایدر، اجرای طنز، قایقرانی، ماهیگیری، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های بوم گردی و روستایی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان، مجید نجف پور فرماندار بردسیر به مناسبت فرا رسیدن یازدهمین جشنواره گل و گلاب بخش لاله زار بردسیر به خبرنگار ما گفت : یازدهمین جشنواره گل و گلاب لاله زار به مدت سه روز با اجرای برنامه های مفرح و شاد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: چون در سال های گذشته این جشنواره طی بک روز باعث ترافیک زیاد می شد ، بنابراین در سال جاری تصمیم بر این شد تا این برنامه طی سه روز از تاریخ 96/4/6 الی 96/4/9 همراه با برنامه های شاد ،مفرح، موسیقی و ورزشی از جمله پرواز با پاراگلایدر، اجرای طنز، قایقرانی، ماهیگیری، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های بوم گردی و روستایی برگزار می شود.

فرماندار بردسیر ادامه داد: این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی پتانسیل های بالقوه شهرستان بردسیر از 10 سال گذشته تاکنون در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار شده است.

نجف پور افزود : یک روز قبل از اختتامیه یعنی روز هشتم برپایی مسابقه بزرگ کوهنوردی عمومی با حضور تعداد زیادی از مردم سراسر کشور در کوه های هزار لاله زار انجام می شود.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره علاوه بر مردم ، نمایندگان مجلس، استاندار، مسئولین استانی و فرمانداران خواهند بود.

نجف پور بیان داشت: آیین اختتامیه جشنواره گل محمدی لاله زار از شبکه سراسری سه سیما و شبکه استانی کرمان پخش خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این جشنواره در اقتصاد منطقه علی الخصوص برای کشاورزان ، ابراز داشت: از عوامل موثر برپایی این جشنواره معرفی محصولات کشاورزی، پتانسیل های شهری، سایت گردشگری ، شهرت گلاب ، تثبیت گلاب به عنوان یک برند می باشد.

نجف پور اذعان داشت : لاله زار بردسیر به واسطه شهرت گلابش به عنوان یک منطقه گردشگری اصلی معرفی شده است که از ابتدای فصل برداشت گل محمدی هر چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تعداد 2هزار و 500 خودرو را به منطقه وارد می شود که اگر هر کدام شامل سه سرنشین هم باشند تعداد 3 هزار و 500 الی4 هزار نفر از منطقه بازدید به عمل می آورند، آنان علاوه بر این قصد خرید و اسکان در این منطقه را نیز دارند.

فرماندار بردسیر با تاکید بر اینکه در حال حاضر گردشگری به عنوان منبع اصلی اقتصاد هر منطقه به حساب می آید، اذعان داشت: اولین سال برگزاری جشنواره حدود 10 سال پیش اتفاق افتاد که این طرح از جانب خود بنده که به عنوان کارشناس به فرماندار وقت فرخی مطرح و پذیرفته شد.

وی افزود: این منطقه را با کاشان مقایسه کردیم و بیان داشتیم که در شهرستان کاشان به واسطه برگزاری جشنوار گل محمدی سالیانه از ورود تعداد یک میلیون و پانصد نفر گردشگر درآمدزایی می نماید.

نجف پور ادامه داد: در حال حاضر سالیانه به واسطه این جشنواره 150 الی 200 هزار مسافر درون استانی و برون استانی داریم که از این منطقه بازدید می کنند، متاسفانه گردشگر خارجی کم داریم که می توانست درآمدزایی خوبی داشته باشد.

فرماندار بردسیر گفت: 2 هزار و 800 هکتار زیر کشت گل محمدی است که از این تعداد 2 هزار و 500 هکتار آن بارور و 300 هکتار جدیدا اضافه شده که سال آینده بازدهی خواهد داشت که در هر هکتار 2/5 تن گل محمدی برداشت می شود که در مجموع 7 هزار تن گل محمدی در سال در بخش لاله زار تولید و توسط واحدهای سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی فرآوری می شوند.

نجف پور عنوان کرد: از این میزان 5 هزار و 400 تن در داخل خود بخش با 5 برند مشهور ، گلاب زهرا، کوثر، ماه گلاب، اشرفی و حامر فرآوری می شود که خوشبختانه همین امسال دو کارخانه جدید ماه گلاب و حامر احداث شده است.

وی با اشاره به شعار اینکه هر مزرعه باید یک گلاب گیر داشته باشد ، افزود: از صندوق کارآفرین امید 20 واحد تک دیگی (سنتی ) ایجاد که 6 عدد آن اخیرا به دست استاندار کرمان افتتاح شد.

نجف پور به زمان برداشت گل محمدی در بخش لاله زار اشاره کردو عنوان داشت: از اوایل خرداد برداشت گل محمدی شروع و تا 15 تیر ماه ، به صورت دوره 45 روزه ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا این جشنواره ثبت ملی شده است یا نه؟ ، ابراز داشت: سعی داریم در سال جاری برای ثبت ملی جشنواره اقدام نماییم.

فرماندار کرمان همچنین به اسکان مسافران در این سه روز اشاره کرد و گفت: تعدادی چادر هلال احمر و تعدادی سوئیت شهرداری همچنین در بحث بوم گردی آژانس های گردشگری راه اندازی شده است و کسانی که قصد اقامت دارند می توانند از خانه های روستایی و بوم گردی نیز استفاده نمایند.

نجف پور افزود: هر مالکی بخواهدمنزل خود را در بحث بوم گردی در اختیار مسافران قرار دهد می تواند به این سایت گردشگری مراجعه و تسهیلات دریافت نموده و منزل خود را در ازاء دریافت مجوز به ثبت برساند.

وی به صادرات این محصول اشاره کرد و اداه داد:اسانس و روغن گل محمدی به عنوان پایلوت صنعت ادکلن سازی و عطرسازی دنیا صادر و مورد استفاده قرار می گیرد از سال آینده تعدادی از شرکت ها تقاضای فرآوری گل بصورت کانکریت (یعنی ژله مواد خام ادکلن و عطرسازی) را داشته اند.

فرماندار بردسیر از احداث یک کارخانه ادکلن و عطرسازی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر چرخه تولید گلاب با گلابگیری، اسانس،انواع عرقیجات و کانکریت در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره «گیلاس کن»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بخشدار کن در سومین جشنواره گیلاس که دیروز در روستا‌های چهارگانه سنگان برگزار شد، گفت: حضور این گردشگران در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
مرتضی محمدنژاد، به ظرفیت‌های داخل روستا‌های بخش کن اشاره کرد و افزود: این پتانسیل‌ها منجر به برگزاری چهار جشنواره در طول سال شده که جشنواره گیلاس، جشنواره شاه توت، جشنواره خرمالو، و جشنواره فصلی با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود.

بخشدارکن گفت: این جشنواره‌ها به منظور حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک، معرفی روستا‌های منطقه و رشد گردشگری، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی و تشویق هموطنان به زندگی سالم برگزار می‌شود.

محمدنژاد به مساحت روستا‌های چهارگانه سنگان اشاره کرد و افزود: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی بخش کن است و محصولات تولیدی باغ این روستا‌ها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل است.

وی همچنین گفت: سه اثر باستانی چنار چهار هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله از دیگر ظرفیت‌هایی است، که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • گلاب برای عتبات | ماجرای گلاب گیری در یزد بعد از 250 سال