Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@08:06:19 GMT

جدیدترین اخبار از جبهه‌های یمن

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۰۹۴۷۴

در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک منطقه مسکونی در یمن، ۵ تن به شهادت رسیده و ۴ نفر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری تسنیم:در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک منطقه مسکونی در یمن، ۵ تن به شهادت رسیده و ۴ نفر نیز زخمی شدند.به گزارش المیادین، یک منبع نظامی یمنی از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن در پی حمله غافلگیر کننده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به مواضع آن‌ها در استان الجوف خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به دو منزل مسکونی در منطقه آل مُسعِد در بخش صِراوح واقع در استان مارب در شمال شرق این کشور، 5 شهروند یمنی به شهادت رسیده و 4 تن نیز زخمی شدند.

منطقه المخده در غرب استان مارب صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور است.

یک منبع نظامی از کشته شدن 7 تن از مزدوران منصور هادی و زخمی شدن ده‌ها تن از آن‌ها در پی حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع آن‌ها در منطقه الکَدَحه واقع بین دو بخش المعافِر و مَقبَنه در تعز خبر داد.

همزمان با این تحول ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک خودروی نظامی مزدوران منصور هادی در منطقه یَختل در بخش المخا در غرب استان تعز را با یک موشک زمین به زمین منهدم کردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین دو عملیات منحصر به فرد علیه مواضع مزدوران منصور هادی و گروه تروریستی القاعده در بخش ذی ناعِم در استان البیضا و بخش مُکیراس در مرزهای جنوبی دو استان لحج و ابین انجام دادند.

شماری از نظامیان ارتش سعودی در پی حملات توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه‌های الشبکه، العباره، و البیت الابیض در جیزان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همزمان با این تحول، شماری از نظامیان سعودی نیز در پی حملات موشکی ارتش یمن به پادگان الزُقیله در جیزان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه حملات خود به یمن، منطقه مران در بخش حیدان و بخش باقم در استان صعده را هدف قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تاکنون 12574 یمنی به شهادت رسیده‌اند که 2689 تن از آن‌ها کودک و 1942 تن زن هستند.

همچنین شمار مجروحان حملات عربستان تاکنون به 20820 تن رسیده است که 2541 تن از آن‌ها کودک و 2115 تن زن هستند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۰۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از المیادین، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای حنوب نوار غزه یک نظامی این رژیم کشته شد و یک نظامی دیگر نیز به شدت زخمی شد و حال وی وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته نیز اعلام کرده بود که یک فرمانده در لشکر گیفعاتی در نبردهای جنوب نوار غزه کشته شد.

با کشته شدن این نظامیان اسرائیلی شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل در نوار غزه از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 597 نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر روز گذشته همچنین اعلام کرد که در نبردهای میان مبارزان فلسطینی به نیروهای اشغالگر در نوار غزه 22 نظامی اسرائیلی دیگر زخمی شدند.

همچنین با زخمی شدن این نظامیان شمار نظامیان زخمی شده اسرائیل در نوار غزه نیز به بیش از 3153 نفر رسید.

در همین حال، یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که محل تجمع نیروهای رژیم اشغالگر را در اطراف بیمارستان الشفاء با خمپاره هدف قرار داد.

گردان های قسام نیز اعلام کرد که مبارزانش توانستند که یک نظامی اسرائیلی را در اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه شکار کردند.

 

دیگر خبرها

  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • کشته شدن ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • اسرائیل جبهه شمال را از دست داد
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ
  • حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی