Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۵۰ قبضه سلاح غیرمجاز در استان مرکزی از شکارچیان توقیف شد از کاهش استفاده ۳ تا ۴ روزه نیروگاه شازند از مازوت خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید محمودی در حاشیه تور رسانه‌ایخبرگزاری تسنیمدر بازدید از اداره محیط زیست استان مرکزی و در دیدار با خبرنگاران این رسانه با اشاره به وظیفه سازمان محیط زیست‌و رسانه اظهار داشت: رسانه موظف است به شفاف‌ترین شکل آماده پاسخ‌گویی باشند و مسائل را همان‌گونه که هست به اطلاع مردم برسانند ما پنهان‌کاری در محیط زیست نداریم، در این سازمان سیستم آنلاین داریم که به طور شبانه‌روزی اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهند، محیط زیست برای مردم است و اگر محیط زیست صرفا دولتی شددیگر سازمان موفقی نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محیط زیست با وجود تمام فشار‌ها موفق‌ترین دوران خود را سپری می‌کند و به طور قطع اعلام می‌کنم حتی یک وجب از مناطق حفاظت شده ما در 4 سال گذشته واگذار نشده زیرا 10 درصد از مناطق برای آیندگان است و این مناطق حفاظت شده جز این 10 درصد می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست با اشاره به مشکلات چند سال گذشته تصریح کرد: بسیاری از مناطق ما در اختیار افراد غیر قرار می‌گرفتدر منطقه حفاظت شده هفتاد قله در سه، چهار ماه گذشته ما بیش از 50 اسلحه غیر‌مجاز از متخلفان کشف کردیم که این یک رکورد بی‌سابقه در استان مرکزی بود.

سعید محمودی بیان کرد: در مسئله آلودگی‌ها با وجود تمامی مشکلات ما امروز واحد‌های آلاینده که مضرر باشند، نداریم همانطور که مطلع هستید نیروگاه شازند سال‌های بسیاری از سوخت مازوت استفاده کرده اما امروز مصرف مازوت این نیروگاه از 365 روز به سه یا چهار روز در سال کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به شرکت آلومینیوم گفت: این شرکت در دو، سه سال گذشته ملزم شدکه خط دو و سه خود را احیا کند،خط 4 تعطیل شده و خط 5 براساس نشست‌های انجام شده قرار شد تا 31 تیر ماه به آنها مهلت داده شود.

مدیرکل محیط زیست: پتروشیمی در شرایط خوبی کار می‌کند و سیستم پایش ما حدود 20 تا 25 واحد کوچک را که شبانه کار می‌کردند و بسیاری از آلودگی شبانه ما ناشی از این واحد‎‌ها می‌شد را تعطیل کرده است همچنین در حال حاظر کوره‌های آجر‌پزی از مازود استفاده نمی‌کنند و گاز‌سوز شدند.

محمودی عنوان کرد: بیشتر آلودگی ما از سولفور بوده اما در حال حاظر در سطح استان به کمترین مقدار خود رسیده،تالاب میقان زمانی کانون گرد و غبار بود اما در حال حاظر مساحت وسیعی از آن زیر کشت قره‌داغ رفته به و این منظور سالانه 100 هکتار پوشش قره‌داغ داریم و امیدواریم که در آینده بتوانیم تمام کانون‌های گرد و غبار این منطقه را کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: به منظور برطرف کردن مشکلات همه باید مشارکت داشته باشند همچنین سعی نکنیم فقط نکته‌های منفی را نشان دهیم استان ما در زمینه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری دارای مکان‌های ارزشمندی است و باید در کنار بدی‌ها، خوبی‌‌ها و زیبایی‌ها را ببینیم.

وجود پارک ملی در استان مرکزی نشان‌دهنده عالی بودن شرایط نیست

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به پارک ملی استان گفت: ما در استان مرکزی دو منطقه حفاظت شده ثبت شده داریم که برای تبدیل کردن این مناطق بایدشاخص‌ها و ضوابط بین‌‌المللی را دارا باشد از جمله تغییر شرایط برخی روستا‌ها که در این راستا ظرفیت چنین کاری وجود ندارد که البته لزومی‌‌هم به منظور ساختن این پارک‌ها وجود ندارد.

محمودی عنوان کرد: پرواز آموزشی که توسط یک شرکت خصوصی اخیرا در منطقه تالاب میقان انجام می‌شود اگر دارای استاندارد‌های لازم باشد معیار‌های لازم را داشته باشد و آلودگی صوت و محیطی نداشته باشد، این اقدام اشکالی ندارد چنانچه در راستای رفاه مردم باشد از نظر ما مشکلی ندارد.

وی با اشاره به راهکار‌های لازم به منظور جذب گردشگر اظهار داشت: جذب گردشگر اگر در راستای تخریب زیست محیطی باشد و به اکولوژی تالاب آسیب بزند توصیه نمی‌شود و در این راستا باید مطالعه‌هایی انجام شود تا ظرفیت برد آن و همچنین میزان پذیرش گردشگر منطقه بدون آسیب دیدن آنجا مشخص شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به بسته بودن تالاب خاطرنشان کرد: بسته شدن تالاب میقان به سبب وجود بیماری سخت آنفولانزا در دو، سه ماه گذشته است که در این راستا نخست ما باید مطمئن شویم که منطقه بدون آلودگی است.

محمودی تصریح کرد: ما در بحث آلودگی‌ها برنامه منسجمی داریم اما چیزی که مهم است مسئله فرهنگ‌سازی مردم در استفاده از خودرو‌ها است همچنین روی طرح دوشنبه‎های بدون خودرو بیشتر کار کنیم ما هم در این طرح تلاش‌ها و برنامه‌هایی داریم همچنین در مسئله صنعت همانطور که گفته شد بیش از 90 درصد از صنایع ما دارای خروجی بدون آلاینده است ولی من خیلی نگران آلودگی هوا نیستم، امنیت روانی را از مردم نگیریم، اوضاع آنقدر هم که اعلام می‌کنند بد نیست.

وی افزود: تفرش را می‌توانیم به عنوان پاک‌ترین و اراک به عنوان آلوده‌ترین نقطه استان انتخاب کرد ولی در سطح کشور چیزی به اسم آلوده ترین نداریم.

انتهای پیام/

دیدار مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با خبرنگاران تسنیم- تور رسانه ای دفتر تسنیم مرکزیدیدار مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با خبرنگاران تسنیم- تور رسانه ای دفتر تسنیم مرکزیدیدار مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با خبرنگاران تسنیم- تور رسانه ای دفتر تسنیم مرکزیبیش از ۵۰ قبضه سلاح غیرمجاز در استان مرکزی از شکارچیان توقیف شددیدار مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با خبرنگاران تسنیم- تور رسانه ای دفتر تسنیم مرکزی R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ کیومرث کشوری یکشنبه گفت: در پی کسب خبری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی مسلحانه در منطقه احمدآباد این شهرستان با استفاده از سلاح گرم و سرد، بلافاصله عوامل انتظامی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قبل از حضور ماموران پلیس در محل عاملان اصلی نزاع متواری شدند، افزود: در تحقیقات اولیه و میدانی پلیس مشخص شد نزاع بر سر اختلافات شخصی بین عده‌ای جوان هنجارشکن بوده که در این نزاع ۲ نفر نیز با سلاح گرم از ناحیه پا زخمی و توسط اهالی به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پس از تشکیل پرونده، با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی موفق شدند، مخفیگاه عاملان هنجارشکنی و تیراندازی منجر به جرح که تعداد هشت نفر بوده‌اند را شناسایی و با همکاری یگان انتظامی کلانتری۱۶ پس از هماهنگی قضایی آنان را در مخفیگاهشان کمتر ازپنج ساعت دستگیر کردند.

سرهنگ کشوری بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه سلاح جنگی همراه با چهار قبضه سلاح سرد قمه و قداره به کار رفته در نزاع، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و تعداد ۲ دستگاه خودرو متعلق به متهمان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی از اعتراف متهمان به بزه انتسابی خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده دارای سوابق شرارت از طریق نزاع و درگیری، آتش زدن عمدی خودرو و تیراندازی بوده که در بازجویی با پلیس به بزه انتسابی مبنی بر هنجار شکنی و تیراندازی منجر به جرح افراد معترف شدند.

فرمانده انتظامی آبادان از تشکیل پرونده قضایی علیه متهمان خبر داد و گفت: افرادی که بخواهند با هیبت پوشالی امنیت عمومی مردم را به مخاطره بیندازند مطمئنا با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان