Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:22:23 GMT

شش هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه شهرک ها شاغل هستند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۱۰۶۹۲

شش هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه شهرک ها شاغل هستند

کشمیری پارک علم و فن آوری را محلی برای تجمیع شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: تفاوت های اساسی بین شرکت های صنعتی و دانس بنیان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصبح اردستان؛ رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان شامگاه یکشنبه، در جلسه امضاء تفاهم نامه تاسیس و راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرستان اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: نوآوری رکن اصلی در جهش و توسعه اقتصادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی کشمیری گفت: از عناصر بوجود آمدن مراکز خلاقیت می توان به وجود دانشگاههای مهندس پرور، آموزشگاههای فنی حرفه ای، شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی می توان توجه کرد.

وی افزود: شرکت های بزرگ حرف اول را در رشد و توسعه اقتصادی نمی زنند و مراکز رشدی که داریم می توانند به کار آفرینان در این زمینه کمک کنند.

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان عناصر موثر در رشد اقتصادی و اشتغال طبقه خلاق را کمک به شرکت های کوچک دانست و عنصر توسعه را مبتنی بر دانایی عنوان کرد.

کشمیری هدف اصلی پارک های علم و فن آوری را افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت های حاضر در پارک های فن آوری و موسسه های متکی بر علم و دانش دانست.

وی پارک علم و فن آوری را محلی برای تجمیع شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: تفاوت های اساسی بین شرکت های صنعتی و دانس بنیان وجود دارد.

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان معتقد است هر چند سابقه فن آوری به دهه ۸۰ مربوط می شود اما شتاب قابل ملاحظه ای داشته و شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان اولین بار در کشور شکل گرفته و به کل کشور گسترش پیدا کرده است که در حال حاضر در تمام مراکز استانها یک مورد از این شرکت های علمی تحقیقاتی وجود دارد.

کشمیری با بیان اینکه حدود ۵۰۰ شرکت فنآور در شهر ک تحقیقاتی اصفهان فعال هستند، تصریح کرد: شرکت های موجود از دو نفر تا ۲۰۰ نفر در آن شاغل هستند که در زمینه های مختلف همچون الکترونیک، مکانیک و مهندسی شیمی فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: شش هزار و 500 نفر در مجموعه شهرک ها شاغل هستند و زمینه کار برای هفت هزار نفر فراهم شده که دو سوم به صورت تمام وقت و یک سوم بصورت پاره وقت و با تحصیلات دانشگاهی فعالیت دارند.

رئیس شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان گفت: فروش فن آوری با مشارکت سرمایه گذار تجاری سازی بیش از۶۶ فن آوری به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال و جمع سرمایه گذاری ۸۳۰ میلیارد ریالی و ارزش تقریبی فعلی این موارد چهار هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از جمع‌آوری درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون، با سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی، حداکثر تا سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده، تأمین خوراک پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق راهبرد تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت کنیم، افزود: تقاضا دارم شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور تحقق جهش تولید کمک‌حال صنعت پتروشیمی باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت، گفت: هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی تأکید کرد: حداکثر تا سه سال آینده درمجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C۲+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.

وی امروز را روزی تاریخی دانست و بر همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی برای اجرای هرچه سریع‌تر طرح‌های توسعه میدان‌های گازی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز به‌عنوان شرکت مادر تخصصی، در این مسیر در کنار هلدینگ‌ها خواهد بود.

شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

وی افزود: بومی‌سازی در حوزه کالا و تجهیزات، کاتالیست و مواد شیمیایی در صنعت پتروشیمی را از پیش‌ترها آغاز کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی مجتمع‌های پتروشیمی برای فصل زمستان، به‌دلیل محدودیت‌های کمبود خوراک در زمان کوتاه انجام شود.

شاهمیرزایی در پایان از شرکت‌های پتروشیمی درخواست کرد به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند