Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان عملیات غرور آفرین موشکی سپاه را نمونه عینی آتش به اختیار فرزندان این ملت دانستند و اظهار کردند: تمام مشکلات مسلمانان و جهان اسلام به واسطه رژیم نجس صهیونیست است که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ائمه جمعه استان هرمزگان عملیات غرور آفرین موشکی سپاه را نمونه عینی آتش به اختیار فرزندان این ملت دانستند و اظهار کردند: تمام مشکلات مسلمانان و جهان اسلام به واسطه رژیم نجس صهیونیست است که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌توجهی سران کشورهای اسلامی به آینده مسلمانان اصلی‌ترین درد جهان اسلام است

مردم مومن و روزه دار پس از یک ماه روزه داری و تزکیه نفس صبح امروز دوشنبه پنجم تیرماه 96 با حضور در خیابان‌های مقابل مسجد جامع(مصلی قدس) این شهرستان به هم پیوسته در ساعت هفت صبح نماز عید سعید فطر را به امامت حضرت آیت الله نعیم آبادی برگزار کردند.

امروز مردم این دیار یکبار دیگر عطر معنویات را در فضای شهر و دیارشان پراکنده کردند و پایان ماه میهمانی خداوند را با عظمت نماز عید فطر جشن گرفتند.

بار دیگر نماز عید فطر شکرانه ای برای پایان یک ماه بندگی قرار گرفت و چشمان گریان از اتمام ماه رمضان، آخرین تصویر حک شده در قاب عکس بندگی مان شد، آن لحظه که آروز کردیم بارالها این رمضان را رمضان پایان عمرمان قرار نده تا یکبار دیگر توفیق بندگی داشته باشیم به درگاه پرعظمتت و امروز چه زیبا نقشی مردم دیار بندرعباس از عشق، بندگی و تقوی آفریدند.

و در این بین، نمازگزار، می شود کودک نوپای وادی اخلاص و بندگی، همان کودکی که فطرت پاکش را در آغوش دارد و چه عیدی بالاتر از بازگشت به خویشتن؟

نماز عید فطر نماز شکر است که جانمازی دارد چون چشمه و مهری از جنس نور، سنگ از پشت این رکعت های عاشقانه پیدا است، تمام ذرات این نماز متبلور از لطف معبود ازلی و ابدی است.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز عید فطر با تبریک فرارسیدن این عید فطر گفت: ماه رمضان، ماه عبادت، بندگی و راز و نیاز با معبود جهان بودو امیدواریم که خداوند همه ما را شاملعنایات خود قرار دهد و همه ما از فیوضات ارزشمند این ماه بهره‌مند گرفته باشیم.

نعیم آبادیبا اشاره به این که بهره گیری شایسته از ظرفیت های ماه مبارک رمضان زمینه ساز تعالی انسان می شود، اظهار کرد: هر اقدامی که سبب تقویت، تشریح روحایت انسانی و اخلاقی در جامعه شود باید به عنوان الگو قرار گیرد.

ویحفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را لازم دانست و بیان کرد: عبادت در ماه رمضان خصوصا در شب های قدر این ماه را باید حفظ کنیم و قدر عبادات در این ماه را بدانیم.

امام جمعه بندرعباس خودسازی، بزرگترین درس ماه رمضان عنوان کرد و گفت: بزرگترین درس ماه مبارک رمضان قدم خودسازی است که باید تغییر را از خود آغاز کنیم و همت خود را معطوف به حرکت به سمت آموزه‌های الهی کنیم.

نعیم آبادی با بیان اینکه برگزاری مراسمات دینی در جامعه اسلامی اهمیت بسیاری دارد، تاکیدکرد: مراسمات دینی شامل شب‌های با عظمت قدر و راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه مردم برگزار شد که ما نشان دادیم در هر شرایطی مردم ما حضوری آگاهانه و موثر در مراسمات دینی دارند.

وی یکی از اصلی‌ترین دردهای امروز جهان اسلام، بی‌توجهی برخی سران کشورهای اسلامی به آینده ملت‌های مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی برخی سران کشورهای اسلامی و تبعیت آنان از شیطان بزرگ، جرثومه فساد و تباهی در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی می باشد که سبب شده تا اکنون در این روز مبارک نیز شاهد وجود جنگ، قتل، ترور و خونریزی در چندین کشور اسلامی باشیم.

عید فطر نماد یک ماه بندگی و تهذیب نفس است

حجت الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه عید سعید فطر که با حضور جمع کثیری از مومنان روزه دار ساکن و گردشگر کیش در مصلی بزرگ شهر برگزار شد با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی گفت: ماه رمضان میهمانی خداست و متاسفانه گروهی این میهمانی را نپذیرفتند و به میهمانان الهی نپیوستند در حالیکه دعوت شده بودند.

وی افزود: آن ها که پذیرفتند و میهمان سفره های الهی شدند بهره های فراوانی از خوان کرم الهی بردند که مهمترین آن سازندگی و تهذیب نفس بود.

امام جمعه کیش اظهار کرد: مومنان روزه دار و میهمانان الهی با بهره گیری از دستورات خداوند در این ماه تمرین کردند تا از آنچه نهی شده اند دوری کرده و به درخواست های نفس « نه » بگویند.

وی با بیان اینکه روزه داران ماه مبارک رمضان با آنچه نفس به آن خو گرفته در این ماه مبارزه کردند، تاکید کرد: آن ها مبارزه با شیطان های بیرون، با هر ظالم و جریان های ابرقدرت ستمگر را آموختند.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه روزه داران مومن در این اجتماع با شکوه گرد هم آمده اند تا راه و روش زندگی را از اسلام یاد بگیرند،تاکید کرد: دولتی را از خدا می خواهیم که در آن فقر، فساد، تبعیض و جنگ های نابود کننده وجود نداشته باشد؛ دولت کریمه ای که با خصوصیات دولت حضرت ولی عصر مطابقت داشته باشد.

وی رمز موفقیت انسان در دنیا از دیدگاه حضرت علی(ع) را بهره گیری از دنیا به اندازه ضرورت دانست و افزود: به فرموده امام علی (ع) نسبت به هم دشمنی دارند و در یک جهت قرار ندارند.

وی خاطر نشان کرد: آخرت جایگاه ابدی انسان است و ماه مبارک رمضان این واقعیت را برای ما حتمی و قطعی می کند و امید است همانگونه که از ماه رمضان عبور کردیم در روزهای دیگر زندگی هم این رسالت را به خوبی انجام دهیم زیرا دنیایی که یک ماه آن که روزهای آن به روزه و شب های آن به عبادت سپری شد به سرعت خواهد گذشت.

نماز عید سعید فطر با حضور پر شکوه مومنان روزه دار ساکن و گردشگر کیش به امامت حجت الاسلام علیدادی در مصلی بزرگ کیش برگزار شد.

رژیم صهیونیستی عامل تفرقه در جهان اسلام است

حجت الاسلام مختاری، امام جمعه حاجی آباد در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفت: ماه رمضان ماه بندگی خدا بود و امید آن داریم که خداوند متعال همه ما را مشمول عنایات خویش قرار دهد و همه ما از فیوضات ارزشمند این ماه بهره‌مند شده باشیم و تأثیر آن را در زندگی خود ببنیم.

وی افزود: باید از دستاوردهای ارزشمند ماه مبارک رمضان و عبادت در این ماه بخصوص در شب‌های قدر صیانت کنیم و قدر عبادات در این ماه را به خوبی بدانیم.

امام جمعه حاجی آباد اظهار کرد: امروز جهان اسلام داغدار حضور رژیم صهیونیستی است که امام راحل فرمودند که این غده سرطانی باید از بین برود و این غده عربستان و ال سعود را فرا گرفته است و غلام حلقه به گوش رژیم صهیونیستی است.

مختاری بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین دردهای امروز جهان اسلام، بی‌توجهی برخی سران کشورهای اسلامی به آینده ملت‌های مسلمان و تبعیت آنان از شیطان بزرگ در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی است که سبب شده تا اکنون در این روز مبارک نیز شاهد وجود جنگ، قتل، ترور و خونریزی در چندین کشور اسلامی باشیم.

مختاری تصریح کرد: تمام مشکلات مسلمانان جهان اسلام به واسطه رژیم نجس صهیونیست است که مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

مختاری با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه عنوان کرد:سپاه پاسداران با دستان توانمند خود قدرت ایران را در منطقه به همه جهانیان و استکبار ثابت کردند و این عیادی عربستان سعودی که با دلارهای نفتی آنها داعش تجهیز می شود بدانند ایران همیشه مقتدر بوده و هست و هیچ کس جرات نگاه چپ به ایران ندارد.

برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر در حاجی آباد با هماهنگی‌های ویژه میان دستگاه‌های مسؤول با نظم و انسجام بسیار خوبی برگزار شد و نیروهای انتظامی نیز به خوبی در ایجاد نظم و هماهنگی جهت برگزاری این نماز جمعه تلاش داشتند.

عملیات موشکی سپاه، آتش به اختیار فرزندان ایران بود

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های عید سعید فطر، ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد:دشمنان سعی کردند که روز قدس را که نشان دهنده صف بندی حق ، باطل، عدل و ظلم است را تضعیف کنند، لذا روز قدس نشان داد که عقربه نظام و انقلاب اسلامی به کدام جهت است.

میرزایی با اشاره به سابقه مقاومت در فلسطین گفت:در سال 1975 میلادی یاسر عرفات برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ، یک دست شاخه زیتون و یک دست تفنگ داشت که بعد از سخنرانی یک سناتور آمریکایی گفته بود از شاخه زیتون معلوم بود تفنگش هم تیر ندارد چرا که صحبت از سازش در حالی که قدس اسیر صهیونیسم است معنا ندارد و امروزانقلاب اسلامی و مقاومت خواب صهیونیست برای تحقق نیل تا فرات را به کابوس تبدیل کرده است.

امام جمعه پارسیان با اشاره به حاشیه سازی روز قدس و اعلام برائت از آن تصریح کرد: متأسفانه چنان به این حاشیه پرداختند که مساله اصلی حضور حماسی مردم علیه ظلم و ستم صهیونیستی به حاشیه رفت لذا نبایداجازه دهیم انرژی و توان کشور در مسیری هزینه شود که به جز فرصت سوزی هیچ دستاوردی ندارد.

میرزایی عملیات غرور آفرین موشکی سپاه را مایه خوشحالی ملت های مسلمان دانست و افزود:سیاست جمهوری اسلامی در منطقه تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی یک سیاست ثابت و غیر قابل تغییر است و سپاه در دفاع از کشور و انقلاب و امنیت مردم هر کجا که احساس کند باید ورود کند و این عملیات نمونه عینی آتش به اختیاری بود که فرزندان این ملت در سپاه به حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود انجام دادند.

امام جمعه پارسیان ادامه داد:پیام این عملیات این بود که اگر دشمنان این انقلاب دست از پا خطا کنند با اشاره فرمانده کل قوا تمام منافع آمریکا در جهان مورد هدف قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تحولات عربستان و حملات تروریستی در مکه گفت:این حملات و حوادث ساختگی خود شاهزادگان عیاش سعودی برای استقرار در قدرت است.

میرزایی در ادامه با اشاره به تحریم های جدید آمریکا اظهار کرد:درسی که از این تحریم ها باید بگیریم این است که به خود و ملت اسلامی تکیه کنیم و بر موضع خود در مقابل استکبار مقاومت کنیم.

صفوف منسجم و حلقه های اتحاد شیعه و سنی در نماز عید فطر

نماز وحدت آفرین عید سعید فطر در شهرستان سیریک در سه شهر بندر کوهستک ، شهر بندر سیریک و شهر گروگ و 75 روستای شیعه و سنی در مساجد ، مصلی ها و میعادگاهها برگزار شد.

در شهرستان سیریک بعد از اقامه نماز عید سعید فطر مردم در محل مساجد ابتدا با رو بوسی و تبریک عید به احوال پرسی می پردازند و سپس بصورت دسته دسته ، کودکان ،جوانان ، نوجوانان ، میانسالان و بزرگان به سرکشی تک تک همسایه ها با نیت تکریم ، دل جویی، بخشش، گذشت ، و تحکیم پیوند دوستی و محبت انجام می شود.

البته در شهرستان سیریک دختر بچه ها ، دختران جوان و نوجوان همراه مادران و بزرگترهای خود در عصر روز عید و روزهای دوم تا سوم عید به سرکشی و عیادت و دید و بازدی عیدانه می پردازند.

در شهرستان سیریک تبریک عید ، سرکشی از یکدیگر و احوال پرسی شیعه و سنی ندارد و همه به رسم ادب و احترام این صله رحم و سنت حسنه را اجرا و احیا می کنند.

خانواده ها در شهرستان سیریک به احترام عید سعید فطر تمام اسباب و لوازم خانه را شستشو ، گرد گیری و خانه تکانی می کنند و در کنار آن به خرید لباس هاس نو، خرید شرینی ها ، به رسم قدیم و یاد گذشته ها و گذشتگان در شب های منتهی به عید اقدام به درست کردن شیرنی ها دست ساز قدیم می شود و برای شادی روح گذشتگان فاتح و از خداوند طلب مغفرت و هدایت خویش خواستار می شوند.

توزیع گوشت، غذاهای نذری و بسیاری از شیرینی های دست ساز درست شده در کنار جمع شدن کوچک ترها پیش بزرگترهای خانواده و گرفتن عیدی از دیگر روسم های عید سعید فطر مردم شیعه و سنی سیریک است.

اقامه نماز عید سعید فطر در 190 نقطه شهرستان میناب

نماز عید سعید فطر در پارکنیگ مسجد امام خمینی(ره)، مساجد و اماکن متبرک این شهرستان با حضور پرشور و باشکوه گروه زیادی از مردم خداجوی شهرستان میناب، اقامه شد.

نماز باشکوه عید سعید فطر علاوه بر مرکز شهرستان میناب، امسال در بیش از ۱۹۰مسجد و حسینیه مناطق مختلف شهرستان با حضور روحانی مستقر، طرح هجرت، اعزامی و یا بومی بصورت باشکوه برگزار شد.

بسیاری از نمازگزاران قبل از برپایی نماز در محل برگزاری نماز عید سعید فطر واقع در پارکینگ مسجد امام خمینی(ره)حضور یافته و دست نیاز به درگاه حضرت احدیت دراز کردند.

صندوق‌های کمک به معلولان و نیازمندان و همچنین جمع‌آوری نذور و فطریه نمازگزاران نیز امروز در محل برگزاری نماز عید سعید فطر تعبیه شده بود و شهروندان کمک‌های خود را اهدا کردند.

نماز عید سعید فطر و قربان، در زمان حضور امام معصوم(ع) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، اما در این زمان که امام(ع) غایب هستند، مستحب بوده و می‌توان آن را با جماعت یا فرادی خواند.

وقت نماز عید سعید فطر(روز اول ماه شوال) و قربان (روز دهم ماه ذی‌الحجه) از اول آفتاب روزعید تا هنگام ظهراست.

مستحب است نماز عید سعید قربان پس از طلوع آفتاب خوانده شود.

گفتنی است امسال برای اولین بار نماز عید سعید فطر در روستاهای فاقد روحانی مستقر نیز با حضور ملاهای محلی نماز عید فطر برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض

سخنگوی سپاه با اشاره به نحوه برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض و حامی مردم غزه و فلسطین در دانشگاه‌های این کشور گفت: پرده‌ای که آمریکا در پشت مفاهیمی چون حقوق بشر، رعایت قانون و دفاع از کیان انسانیت پنهان شده بود، فرو ریخته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در جمع رزمندگان تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لنگرود ‌با اشاره به رخدادها و تحولات اخیر در صحنه ‌منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه جنایات رژیم خبیث صهیونیستی در غزه و نحوه برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض و حامی مردم غزه و فلسطین در دانشگاه‌های این کشور  اظهار کرد: پرده‌ای که رژیم ایالات متحده آمریکا در پشت مفاهیمی چون حقوق بشر، رعایت قانون و دفاع از کیان انسانیت پنهان شده بود، فرو ریخته است.

وی با اشاره به شکل‌گیری نهضت اعتراضی ضد‌صهیونیستی در جهان و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه افزود: در هفته‌ها و ماه‌های اخیر و پس از جنایات صهیونیست‌ها در غزه، شاهد حضور حمایتی مردم از مردمان به ویژه زنان و کودکان غزه در پنج قاره جهان بوده‌ایم که انتظار آن را نمی‌رفت.

سردار شریف با بیان اینکه مقاومت مردم غزه و ظلم مضاعف رژیم صهیونیستی، توجه نخبگان جهان را در ابعاد و گستره ی غیر قابل انتظار به خود جلب کرده است، تصریح کرد: صهیونیست‌ها در طول هفتاد سال گذشته تلاش زیادی کرده‌اند تا تصویری دل‌انگیز از خود به جهان و به ویژه نخبگان ارائه دهند.

وی به اتفاقات پس از عملیات تاریخی طوفان‌الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: این جنایات هیمنه آن‌ها را در عرصه افکار عمومی به هم ریخته است.

سردار شریف  با بیان اینکه نخبگان، از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در اقصی نقاط جهان بویژه اروپا و آمریکا نتوانستند ظلم رژیم صهیونیستی در غزه را تحمل کنند، افزود: از میان 35 هزار انسان بی‌گناه کشته شده، حدود 15 هزار نفر زن و کودک هستند، بیداری نخبگان به نظر من یک موهبت الهی است و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حمایت از مردم فلسطین داشته باشد.

سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه آفرینی‌های رزمندگان لشکر عملیاتی 16 قدس استان گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان غیور گیلانی در جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران حماسه‌های جاودانه‌ای را رقم زدند، آنها در بیش از 11 عملیات آفندی و ده‌ها مأموریت پدافندی با ایثار و فداکاری نقش قابل‌توجهی در افتخارآفرینی‌های تاریخی مردم این استان ایفا کردند و نشان دادند که به حق ادامه دهندگان راه سردار بزرگ میرزا کوچک خان جنگلی هستند.

وی در پایان رسالت رزمندگان امروز تیپ میرزا کوچک خان جنگلی را حساس و تاریخی توصیف و گفت: نسل جوان امروز سپاه در این تیپ مقتدر و سرافراز که در زمره یگان‌های زبده و نیرومند نیروی زمینی سپاه می‌درخشند پرچم مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران را برافراشته و موجب افتخار و مباهات مردم این خطه شریف و ایمانی خواهند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل /نکات پنهان زیاد است /تنها ۲۰ درصد از توانمان را به کار بردیم
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود