Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز پنجم تیرماه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید فطر که با حضور پرشور مردم مؤمن در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روز عید فطر از سوی خداوند به‌عنوان روز عید انتخاب شده چراکه مسلمانان پس از یک ماه بندگی خدا وارد ماهی مبارک می‌شوند و پس از این بندگی زمینه برای بازگشت به‌سوی خداوند هموار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید مراقب باشیم تا معارف و مکارم کسب شده در ماه رمضان در ایام بعدی نیز ماندگار شود.امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت زکات فطره، گفت: در عید فطر واجب است که هر مسلمانی زکات فطره را بپردازد، نماز نماد ارتباط انسان با خداست و زکات نماد ارتباط انسان با خلق خداست.استاد حوزه و دانشگاه گفت: این دو ارتباط باید حفظ شود و اگر زکات عام و زکات فطره در جامعه پرداخت نشود درهای رحمت خداوند بر روی مسلمین بسته خواهد شد لذا خیلی مهم است که زکات پرداخته شود تا روزه تکمیل شود.نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، در بخش دیگری از خطبه نماز عید فطر، با اشاره به برخی حواشی موجود در راهپیمایی روز قدس تهران، گفت: توهین به مسئولین به هیچ وجه قابل قبول نیست. نباید اجازه دهیم خناسان در صفوف ملت تفرقه اندازند.وی اضافه کرد: اتحاد مردم ایران مثال زدنی است و نباید خدشه دار شود. اینکه برخی با حرکات نامناسب و زننده در صدد ضربه به این اتحاد باشند محکوم بوده و قطعاً مردم به آن توجهی نخواهند داشت.حجت‌الاسلام قریشی، همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان مراسمات جمع خوانی قرآن کریم در طول ماه رمضان و نیز تشکر از حضور پرشور مردم در این مراسمات، خطاب به مسئولانی که در این گونه مراسمات شرکت نمی‌کنند خاطرنشان کرد: از مسئولانی که در طول ماه رمضان حتی یک بار هم در آیین معنوی جمع خوانی قرآن کریم حاضر نشدند گلایه مندم و از آنها تقاضا دارم به مسئله تلاوت قرآن اهمیت داده و توجه کنند.وی تأکید کرد: در نظام اسلامی تمام مبانی خدمت از قرآن گرفته شده و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این کتاب مقدس آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است مبذول شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد