Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در سخنرانی قبل نماز عید سعید فطر در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان افزود: در واقعه تلخ و دردناک هفتم تیر ماه سال 1360 که گروهک تروریستی نفاق، گروهکی کوردل و عامل سر سپرده نظام سلطه و استکبار جهانی با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست ملت انقلابی ایران با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در محل سرچشمه تهران و اقدامی ددمنشانه و تروریستی 72 تن از بهترین یاوران امام و خادمان ملت و مسئولان بلند پایه را از جمله آیت الله بهشتی که عهده دار ریاست قوه قضائیه را عهده دار بود به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: عوامل گروهک تروریستی نفاق با شیوه های ناجوانمردانه مانند بمب گذاری در مراکز جمعیتی در سال های 1360تا 1367 بالغ بر 12 هزار نفر از مردم و مسئولان این کشور را از جمله رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور، نخست وزیر، وزراء، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون برجسته کشور و شهروندان، زنان و کودکان بی گناه را در مقیاس گسترده به خاک وخون کشیده و جنایاتی را علیه بشریت مرتکب شدند.
وی ادامه داد: منافقان در جریان جنگ و دفاع مقدس ملت ایران بزرگترین خیانت به کشور و ملت ایران را داشتند و اطلاعاتی به رژیم بعث عراق راجع به تجمعات مردمی برای موشک باران شهرهای ایران می دادند.
این مقام ارشد قضائی استان کرمان اعلام کرد: تمام اسامی شهداء و مستندات جنایات این گروهک، موجود و به مراجع بین المللی هم ارائه شده است.
وی افزود:جنایات تروریستی گروهک منافقین فقط منحصر به کشور و ملت ایران نیست و مدت ها با همدستی صدام ملعون و رژیم بعثی علیه ملت عراق و هم اکنون با همدستی گروهک های تکفیری و تروریستی دیگر علیه ملت سوریه جنایات بزرگی را خلق می کنند.
وی افزود: با این وجود در طول عمر ننگین این گروهک تروریستی تحت چتر حمایتی کشورهای غربی که به دروغ و فریبکارانه مدعی مبارزه با تروریسم و داعیه دفاع از حقوق بشر دارند قرار گرفته اند.
موحد خاطرنشان ساخت: فضاحت بار تر اینکه اخیرا این جانیان و خائنین به ملت ایران چهره مدافع حقوق بشر نیز ظاهر می شوند به و منبع اطلاعاتی گزارشگر ویژه حقوق بشر برای تدوین گزارش علیه ملت ایران هم قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ملت ایران به طور مستقیم حجم سنگینی از تهاجمات را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر علیه قوه قضائیه انجام می دهند و دلیل این تهاجمات هم روشن است، به واسطه عداوتی که معاندین نظام نسبت به مبانی که این نظام قضائی بر پایه های آن استوار گردیده و از ابعاد مختلف در دنیا بی نظیر است.
وی افزود: معاندان به نظام به واسطه ارتباط این نظام قضائی با ولایت فقیه و اینکه مشروعت اش را از ولی فقیه می گیرد و در اجرای احکام قانونی منبعث از شرع مقدس اسلامی و مقابله با مظاهر فساد پافشاری و با قوه قضائیه دشمنی می کنند.
رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: قوه قضائیه به دلیل اتخاذ مواضع انقلابی و ایستادن در مقابل جریان نفوذ همواره مورد بغض و کینه دشمنان ملت ایران قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان اساسی حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان ولایت فقیه و از مظاهر اقتدار کشور و ملت است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: دشمنان به دنبال این هستند که وجهه قوه قضائیه را با شعار واهی حقوق بشر مخدوش سازند و به اعتبار این دستگاه لطمه وارد کنند.
موحد ادامه داد: قضات ماذون به دادرسی و اجرای عدالت هستند و طبق اصل 156 قانون اساسی مسئولیت های مهم و خطیری بر عهده قوه قضائیه نهاده شده است.
وی اظهار کرد: قوه قضائیه به دلیل اتخاذ مواضع انقلابی و ایستادن در مقابل جریان نفوذ همواره مورد بغض و کینه دشمنان ملت ایران قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه عدالت و امنیت و در راس آنها شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی پایه گذار نظام قضائی جمهوری اسلامی و تبیین جایگاه دستگاه قضاء و خدماتش است.
وی گفت: قوه قضائیه به عنوان یک قوه مستقل پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم است و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و ناظر بر حسن اجرای قوانین و متولی احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع ملت است.
این مقام ارشد قضائی یادآورشد: قوه قضائیه مکلف به حل و فصل دعاوی مردم و تعقیب جرائم و اجرای حدود و مقررات مدون اسلامی است.
وی تصریح کرد: تکلیف اصلی قوه قضائیه عبارت از اقامه قسط و عدل مبتنی بر قانون و موازین شرعی است.
موحد بیان کرد: اگر شخصی، نهادی و یا مسئولی از مسیر قانون خارج شد و قانون را نادیده گرفت و یا آن را نقض کرد قوه قضاییه بایستی اشخاص و مقامات را به مسیر قانونی برگرداند.
وی هشدار داد: قوه قضائیه گریبان متعدیان به حقوق عمومی و مخلان امنیت و آرامش مردم و مفسدین اقتصادی را می گیرد و آنها را سر جایشان می نشاند.
وی ادامه داد: بنابراین اقتدار و اقدام دستگاه قضائی کشور، آرامش را به جامعه برمی گرداند و مردم را امیدوار به یک زندگی عادلانه می کند.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: قوه قضائیه برای اینکه بتواند به اهدافش و وضعیت مطلوب برسد باید تقویت شود و اشخاصی که با هر انگیزه ای در راستای تضعیف دستگاه قضائی مطالبی مطرح یا اقدامی می کنند بدانند که این با مصالح ملی کشور سازگاری ندارد.
وی افزود: تضعیف قوه قضائیه منجر به هرج و مرج و تضییع حقوق مردم و تقویت متجاوزان به حقوق عمومی خواهد شد.
یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش

فرزند رئیسی درباره میزان حقوق پدرش در قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و زمانی که ابراهیم رئیسی هنوز رئیس قوه قضائیه بود، ریحانه سادات رئیسی با حضور در تلویزیون و در پاسخ به این سوال که چه موضوعی درباره پدر وجود دارد که دیگران آن را نمی‌دانند، گفت: «ایشان زمانی که وارد قوه قضاییه شدند حقوق خود را نصف کردند و بار دیگر آن حقوق را کمتر کردند.» این فیلم در روز‌های اخیر در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش