Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@15:35:58 GMT

درمان عفونت ریه با این دمنوش !

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۸۱۱۳۳۵

درمان عفونت ریه با این دمنوش !

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پنومونی یک ریه چرک کرده است که باعث متورم شدن کیسه‌های کوچک هوایی در ریه‌ها می‌شود، در این وضعیت کیسه‌های هوایی انباشته از مایعات و عفونت شده و نخستین چیزی که رخ می‌دهد سرفه‌های همراه با خلط و چرک است، اما تب، لرز و تنگی نفس نیز در پی این علائم بوجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع متعددی از باکتری‌، ویروس‌ و قارچ‌ها می‌توانند عامل شروع کننده پنومونی در افراد باشند.

بیماری پنومونی را بسته به شدت و علت بیماری می‌توان یک بیماری خفیف، شدید و یا حتی تهدید کننده زندگی در نظر گرفت.

عفونت ریه معمولاً در نوزادان، کودکان و افراد مسن‌تر از 65 سال و همچنین افرادی که به مشکلاتی نظیر ضعف سیستم ایمنی بدن دچار هستند، جدی‌تر و خطرناک‌تر خواهد بود، اما خوشبختانه آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد ویروسی جدید قادر به درمان انواع پنومونی خواهند بود.

اما جدای از طب جدید و استفاده از داروهای شیمیایی در درمان پنومونی طب سنتی نیز راهکار مؤثری برای درمان به بیماران توصیه می‌کند.

به نقل از سلامت ایرانیان، محمود خدادوست، مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت اظهار داشت: بیماری پنومونی یا عفونت ریه در طب سنتی حاصل به هم ریختن مزاج فرد است که باید در درجه اول با اطلاع از مزاج پایه بیمار بتوانیم سوء مزاجی که برای او عارض شده را تشخیص دهیم و با رعایت مزاج روش مناسب را به کار گیریم.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: استفاده از دم‌نوش‌هایی مانند دم‌نوش آویشن، سیاوشان، بابونه جزء دمنوش‌هایی است که به عنوان آنتی بیوتیک خوب برای درمان عفونت‌های ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خدادوست با تأکید بر اینکه برای درمان بیماری در کنار طب رایج باید از ظرفیت‌های طب سنتی هم استفاده شود گفت: بخور بابونه، آویشن، اسطوخودوس به پاکسازی ریه کمک می‌کند که لازم است بیمار قبل از اجرای توصیه‌های طب سنتی حتماً با پزشک خود مشورت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟

یبوست در میان کودکان و نوزادان امری رایج است اما برخی خانواده‌ها بخصوص زوج های جوان که تجربه فرزندآوری نداشته‌اند، در این زمینه هراس دارند و گاهی با توصیه اطرافیان به درمان های خودسرانه نوزاد روی می آورند در حالی که متخصصان درمان خودسرانه یبوست نوزادان را ممنوع می دانند.

فوق تخصص گوارش کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه درمان خودسرانه یبوست برای نوزادان هیچ توجیهی ندارد، گفت: زور زدن نوزاد هنگام دفع بیماری نیست که نیازمند مداخله درمانی داشته باشد.

دکتر امیرحسین حسینی درباره شایع‌ترین بیماری‌ها در نوزادان، شیرخوران و کودکان در سنین پایین با بیان اینکه اولین موارد و نشانه‌های بیماری‌های شایع در کودکان از هفته‌ سوم به بعد از تولد آغاز می‌شود، اظهار کرد: این موضوع با زور زدن‌های شیرخواران هنگام دفع مدفوع مشخص می‌شود و خانواده‌ها به اشتباه فکرمی‌کنند این مورد یبوست است.

حسینی اضافه کرد: زور زدن کودکان برای دفع مدفوع مساله‌ای شایع محسوب می‌شود که حتی تا شش ماهگی نیز ممکن است ادامه داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه زور زدن‌های همراه با تغییر رنگ پوست به شکل قرمز شدن پوست دست و پا و یا صورت، جمع کردن اندام‌ها معمولا در شیرخواران شایع است، گفت: در این موارد کودک شاید دفع داشته باشد و یا حتی علی‌رغم زور زدن‌های زیاد دفعی در کودک نیز اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه ایجاد این شکل از دفع در نوزادان "دیسچزیا" نام دارد و به‌شرط وزن‌گیری مناسب و دفع روز تولد نیاز به هیچگونه مداخله خاصی ندارد عنوان کرد: زور زدن‌ها نباید با علامت‌های دیگری مثل توقف تنفس، کبودی لب‌ها، حمله‌های تشنجی، سرفه، استفراغ‌های خونی، صفراوی و جهنده همراه باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآوری کرد: چنانچه زور زدن کودک با مشکلاتی که در بالا ذکر شد همراه نباشد، به خودی خود بعد از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.

وی نسبت به اقدامات خودسرانه برخی خانواده‌ها برای کاهش علامت‌های هنگام دفع در نوزادان هشدار داد و اضافه کرد: تحریک مقعدی با استفاده از گوش‌پاک‌کن، روغن زیتون، انگشت و یا صابون می‌تواند برای نوزاد مشکلات جدی به همراه داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه شروع درمان خودسرانه یبوست برای نوزادان هیچ توجیهی ندارد اضافه کرد: زور زدن نوزاد هنگام دفع بیماری نیست که نیازمند مداخله درمانی داشته باشد ضمن اینکه استفاده از داروهای درمان یبوست برای کودکان کمتر از یکسال ممنوعیت مصرف دارد.

فوق تخصص گوارش کودکان دانشگاه با بیان اینکه والدین برای اطمینان خاطر از سلامت دستگاه گوارش کودک بهتر است پیش از هر اقدام خودسرانه‌ای با پزشک متخصص مشورت کنند ادامه داد: در صورت بروز مشکل نیز استفاده از پروبیوتیک‌ها، منع استفاده از پروتئین‌های گاوی و تغییر رژیم غذایی مادر(در کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند) بانظر پزشک اثربخش است.

کد خبر 845782 منبع: ایرنا برچسب‌ها بیماری خبر مهم کودکان نوزاد بیماری - یبوست

دیگر خبرها

  • به جای چای این دمنوش را بخورید
  • عوامل بروز یبوست در نوزادان چیست چگونه درمان می‌شود؟
  • رقیقش کن!
  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند