Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۶۵۸ روستای استان گلستان را به اینترنت مجهز کردیم تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت متصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مرتضی براری ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‎های متمرکز حوزه ICT استان گلستان اظهار داشت: در استان گلستان 440 سایت در ابتدای دولت وجود داشت که تا پایان امسال با 550 سایت توسعه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همان‌طور که به موضوع زیرساخت حوزه ICT توجه می‎شود به همان میزان به موضوع کسب و کار در ICT توجه می‎شود و با توسعه زیرساخت‎ها، کسب و کار نیز توسعه پیدا می‌کند.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تلاش کردیم کسب و کار بومی در استان شکل بگیرد و در سال گذشته 24 نهاد کسب و کار راه‎اندازی شد و هدف از این امر کمک کردن برای تبدیل شدن ایده به محصول است.

براری یادآور شد: به دنبال این هستیم که این تعداد رویداد را به 40 مورد برسانیم و تعداد شهرها را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات 2 شتاب دهنده را در استان انجام دادیم و در هفته‎های آینده این شتاب دهنده‎ها در استان استارت خواهد خورد.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: مجوز مرکز ابر اشیاء را پیگیری می‎کنیم و در سال گذشته 8 کارگاه توانمندسازی در حوزه ICT اجرا شده و امید داریم این کارگاه‎ها که با شرکت‎های دانش‎بنیان و اپروتورهای ملی برگزار می‎شود توسعه پیدا کند.

براری بیان داشت: 15 شرکت استارتاپ در استان راه‎اندازی می‎شود و تلاش می‎کنیم این کسب و کار بومی‎سازی شود.

وی گفت: در استان گلستان 2 کسب کار کپ کجا بروم و در حوزه گردشگری و کشاورزی آغاز شده و به دنبال این هستیم در آینده این 15 استارتاپ را به 40 عدد برسانیم.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: امسال علاوه بر اقدامات توسعه به موضوع گردشگری در استان توجه شده است.

براری بیان داشت: 24 چتر وای‌فا در استان گلستان راه‎اندای کردیم و یکی دیگر از موضوعات مورد توجه ما در حوزه ای.تی است و به دنبال ارتقاء سطح مدیریت فروش هستیم

وی به توجه به خدمات شهری و مذاکراتی در این مورد اشاره کرد و گفت: انرژی و سلامت خدمات روستایی مورد توجه قرار دادیم

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: 658 روستای استان گلستان را به اینترنت مجهز کردیم تا پایان سال همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل خواهد شد.

انتهای پیام/

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۸۱۲۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ارسال پیامک برای فضانوردانی که قرار است در ماه فرود آیند، به زودی امکان‌پذیر می‌شود و به سهولت قابل دسترس است.

شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات «ال‌تی‌ای/فورجی» (LTE/۴ G) برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود. قرار است سخت افزار نسخه ساده شده این شبکه در اواخر سال جاری به عنوان بخشی از ماموریت یک شرکت فناوری که پیش بینی می‌شود کاوشگر آن در قطب جنوبی ماه فرود بیاید، راه اندازی شود.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه نوا-سی را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده میکرو-نوا ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی مورد آزمایش قراز می‌گیرد.

تیری کلاین، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه‌های نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: "ارتباطات، مانند سایر نیاز‌های ضروری از جمله سرپناه و غذا مؤلفه‌ای حیاتی در هر مأموریتی است؛ با توسعه این شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیارد‌ها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند. "

ناسا در سال ۲۰۲۰ قرارداد‌هایی را با ۱۴ شرکت برای توسعه فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های ارتباطی منعقد کرد تا برنامه آرتمیس و فرود فضانوردان بر روی قمر زمین با کمترین چالش ممکن برگزار شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، سیستم ارتباطات نوکیا پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم‌های فرکانس فوق‌العاده سنتی که برای ارتباطات فضایی استفاده می‌شود، فراهم می‌کند.

اما همه از این ایده و برقراری ارتباط در ماه هیجان زده نیستند. اخترشناسان رادیویی نگرانند که چنین شبکه‌ای تداخل فرکانس رادیویی ایجاد و رصد‌های رادیویی را مختل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد